X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 400 kilometre için 1,5 saat yetiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

400 kilometre için 1,5 saat yetiyor

  • Giriş Tarihi: 17.10.2014 16:50
400 kilometre için 1,5 saat yetiyor
400 kilometre için 1,5 saat yetiyor

Derindere Motorlu Araçlar'ın (DMA) üretmeye başladığı yeni elektrikli araçların pilleri artık şarj istasyonuna gerek olmadan şarj edilebilecek. Yeni nesil DMA modelleri 1,5 saatlik şarjla 400 kilometre yol alabilecek.

Binek araçlara kendi teknolojisi uygulayarak onları tamamen elektrikle çalışan araçlar haline getiren DMA, yeni elektrikli Toyota Corolla modellerini satış ve kiralamaya sundu. İkinci nesil DMA modelleri, artık şarj istasyonuna ihtiyaç duymadan pillerini şarj edebilecek.

Elektronik beyin üniteleri ve buna ait yazılımları yine tamamen DMA tarafından geliştirilen yeni modelde, aracın içine entegre edilen hızlı şarj ünitesi sayesinde piller 1,5 saatte tam kapasiteyle doldurulabilecek ve araçlar 400 kilometre yol kat edebilecek.

"İSTANBUL-ANKARA ARASINDAKİ ELEKTRİK MALİYETİ 6 LİRA"

DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, yeni modelde şarj ünitelerini arabanın içerisine yerleştirdiklerini belirterek, böylece bu araçları her yerde şarj etme imkanının bulunduğunu söyledi.

Yeni modelde bir dakikalık şarjla 4,5 kilometre mesafe alınabildiğini ve aracın 90 dakika içinde tamamen şarj olabildiğini aktaran Yol, enerji kullanımı anlamında önemli avantajlar sunan elektrikli araçla İstanbul-Ankara arasının 6 liralık bir elektrikle gidilebileceğini ifade etti.

Elektrikli araçların bu yüzyılın teknolojisi olduğuna işaret eden Yol, "Treni kaçırmamak için hiç beklemeden hızlı hareket edilmesi gerekiyor. Bunun için de teşvikler önemli. Dünyanın her tarafında elektrikli arabalara ciddi teşvikler veriliyor. Tek şartları var; orada üreteceksiniz. Türkiye'de hem vergi alınıyor hem de teşvik yok" diye konuştu.

Önder Yol, Türkiye'nin yerli bir araba üretme isteği olduğunu, ancak bunun için değişmesi gereken bazı şeyler bulunduğunu savunarak, şunları kaydetti:

"Devletin her kurumunda en tepeden en aşağıya kadar bu yönde ciddi bir istek var ama aksiyona geçmek biraz zor oluyor. Dünyanın hiçbir yerinde elektrikli arabada hala yedek parça veya yan sanayi oluşmuş vaziyette değil. Yedek parça ve yan sanayi kendisine gidecek yer arıyor. Bu nerede üretilirse oraya doğru bir kayış olacak. Bazı akıllı ülkeler kendilerinde üretim yaptırarak yan sanayiyi de çekmeye çalışıyor. Bu statükonun değişmesinden zarar ve yarar görecek ülkeler var. Türkiye bu statükonun değişmesinden inanılmaz yarar görecek bir ülke. Bunun değerlendirilmesi lazım.

Elektrikli arabaların oturması halinde Türkiye'nin dış borcu tamamen sıfırlanacak bir boyuta ulaşabilir. Türkiye'de siz bugün bin liralık otomotiv ihracatı yapmak için en az 750 liralık ithalat yapmak durumundasınız. Elektrikli araba öyle değil. Bu arabada görülen hiçbir şeyde dışa bağımlı değiliz. Her şeyi kendimiz geliştiriyoruz. Bazı parçaları yurt dışında üretiyoruz çünkü seri üretimde olması lazım. Ama bütün yazılım ve yüksek teknoloji aksamını kendimiz dizayn edip kendimiz üretiyoruz. Bunu dünyada yapan kimse yok. Arabanın beynine sahip olan o arabaya sahiptir."

Önder Yol, seri üretime geçildiği takdirde yurt dışında üretilen parçaların da Türkiye'de üretilmesine talip olan yabancı ve Türk üreticilerin, yatırıma hazır oldukları yönünde beyanda bulunduklarını, hatta bu konuda imzalanan ön protokoller olduğunu ifade etti.

"İLERİDE ELBİSE DEĞİŞTİRİR GİBİ KAPORTA DEĞİŞTİRECEĞİZ"

İkinci Otomotiv Strateji Planı toplantısına katıldıklarına anlatan Yol, bu toplantıda 2015-2018 arasında Türkiye'nin kendi markası olan elektrikli aracı yapmasına yönelik bir karar çıktığına değindi.

Elektrikli araçta üretime teşvikin yanında alıcıya verilen teşvikin de önemli olduğunu vurgulayan Yol, bu araçların sağladıkları tasarrufla çok kısa bir periyotta satın alım fiyatını amorti ettiğini söyledi.

Ürettikleri araçlarda metal metale değerek dönen bir parça bulunmadığı için eskime olmadığına dikkati çeken Yol, "Aracın kasası, içindeki malzemelerden yaklaşık 15 sene önce ölüyor. İlerisi şöyle olacak; biz şasi imal ediyoruz, her şey bu şasinin üzerinde olacak. İster önden ister arkadan çeker olarak yerleştirilebilir. Bunun üzerine istersen SUV koy, ister sedan, ister ticari araç... İleride elbise değiştirir gibi kaporta değiştireceğiz. Bu normal otomotiv üretim sistemine tamamen aykırı bir olay" ifadelerini kullandı.

TİP ONAY BELGELİ İLK ELEKTRİKLİ TAKSİ YOLLARDA

DMA tarafından verilen bilgiye göre, DMA üretimi yeni elektrikli modelde 37 kilovatsaat (kWh) lityum bazlı bataryalar ve 62 kilovat (kW) sürekli (85 kW maksimum) güç üretme kapasiteli bir elektrik motoru kullanıldı. 37 kilovatsaat bataryalarla donatılmış araç, tam dolu şarjda ve gerçek yol şartlarında 280 kilometrelik menzil sunarken; isteğe bağlı olarak sunulan 50 kilovatsaatlik batarya paketiyle donatılan araç ise menzilini 400 kilometrenin üzerine çıkarıyor.

Sahip olduğu ekonomi ve performans değerleriyle önemli avantajlar sunan yeni DMA Toyota Corolla hem filo hem de taksi kullanıcıları tarafından talep görüyor. Türkiye'nin tip onay belgesine sahip ilk elektrikli taksisini de yollara çıkaran DMA, önceki nesil modellerinde olduğu gibi yeni geliştirilen modelde de 3 yıl/100 bin kilometre garanti sunuyor.

Araçlar sürekli olarak kullanıcısını bilgilendiren geliştirilmiş Android tabanlı multimedya sistemine ve uzaktan erişim teknolojisine sahip. Bu yeni araçlarda döner vites seçim kolu, dört farklı rejenerasyon seviye ayarı, batarya şarj durumu göstergesi, şarj portunda şarj durumu led göstergesi, şarj kablosu takıldığında otomatik kilitleme, araç stabilite kontrol sistemi, yokuş kalkış destek sistemi ve fren bazlı çekiş kontrol sistemi bulunuyor.

DMA, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Arı Teknokent'te devreye aldığı Ar-Ge merkeziyle üniversite-sanayi iş birliğine yönelik de önemli bir adım attı.

kalan karakter 1000

tunc tunc

86 bin dolar mı :) şimdi 86bin dolar 180 bin lira yapar.
normal bir toyota 60 bin lira aradaki fark 120 bin lira
sen 120 bin liralık yakıtı ne kadar zamanda alacaksın
belki ölene kadar alamayacaksın :)
ben olsam bu arabayı alacağıma 60 bine bir toyota
120 binede bir ev alır evi kiraya verir. kira geliri ilede
toyotama yakıt alırdım. bakımlarıda ucuz olurdu.
lityum pilleri bitincede gömülmezdim. aradan 30 sene
geçsede evi o anki değerinden satabilirdim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır2
cevapla 06.02.2015 00:06
Kadir Kadir

5 bin tl lik yakıtla 100.000 km yol yapılıyor. Mükemmel bir yakıt tasarrufu. Bence fiyatını amorti edecektir. Mühendislerimiz birde bu motoru kendi ürettiğimiz kaportaya koysalar da dünyada bir devrim sayılsa daha iyi olmaz mıydı ? Toyota'ya koydunuz motoru sanki teknolojiyi japonlar üretmiş gibi lance edilicek aferin size...

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır3
cevapla 30.01.2015 06:39
tayfun tayfun

aracın fiyatı 86.000 usd aküleri size veriyorlar herhangi bir kirası felan yok bugün bu araç hakkında bilgi aldım fiyatının dışındaki herşey çok iyi bence

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır1
cevapla 02.12.2014 00:47
orhan orhan

Bu astronomik rakamla bu arabayı kimseye satmazsın.Tesla firması bu arabanın benzerini Amerikada 50 bin dolara satıyor (akü grubu dahil.)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 14.02.2015 14:47
tasarımcı tasarımcı

bence bu duruma bukadar basit bakmamalısın ev al kıraya ver gıbı bır dusunce gunumuz dusuncesı senın yakıt dedıgın seyler yanı bugun motorının on yıllık ıslenıs tablosunu ıncelersen azaldığını göreceksın tabıkı de fıyat cok abartılı gelebılır ama bunlar daha ılk denemeler bugun gıdıp kımse bu araçları almayacak buda bellı bısey on yıl sonrasında bu fıyatlar atmış bın veya ellı bıne düşecek suan tam anlamıyla serı bır uretim yokk

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 11.02.2015 22:55
tunc tunc

iyide 86 bin dolar kaç para 180 bin lira normal bir toyota kaç para
60 bin lira arada ne var 120 bin lira sen 120 bin liralık yakıtı kaç senede
alırsın? ölene kadar. hemde bakımı ucuz benzinli motorla. yada 120 bin lirayada ev al kiraya ver evin kira parası ile yakıt al :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır3
cevapla 06.02.2015 00:02
hüseyin kaya hüseyin kaya

çok güzel gelişme bunlar umarım vtandaşada yansır haber olarak kalmaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 18.10.2014 10:30
metin y. metin y.

Her şey çok güzel ama fiyatı ve kiralama bedelini belirtseler iyi olurdu.
Akü kirası veya başka isim altında para talepleri de olacak mı?

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 17.10.2014 17:09
rumuz rumuz

ben fuarda gördüm fiyatı 190.ooo bin tl

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 05.02.2015 23:00

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.