X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dondurma mutluluğu yüzde 64 artırıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dondurma mutluluğu yüzde 64 artırıyor

  • Giriş Tarihi: 18.5.2015
Dondurma mutluluğu yüzde 64 artırıyor
Dondurma mutluluğu yüzde 64 artırıyor

Bir dondurmanın tasarlanması, tarifinin oluşturulması, paketlenmesi ve bize ulaşması altı ay ile bir yıl arasında değişiyor. Bizim dondurmayı elimize aldığımız andan itibaren yiyip bitirine kadarki süreçte ise mutluluğumuz yüzde 64 artıyor

Dondurma, şüphesiz ki hepimizin çok sevdiği ve keyifle yediği bir yiyecek. Uzmanlar, özellikle çocuklar için haftada üç kez dondurma yemenin ideal olduğunu söylüyorlar. Peki bir dondurma neler içeriyor, nasıl yapılıyor? Bu kadar çok çeşitli dondurmanın tariflerinin özel şefler tarafından defalarca denenerek, tahlillerden geçirilerek, özel ölçümlere tabi tutularak yapıldığı dondurmanın kalbi kabul edilen İngiltere'deki Algida Colworth Global Ar-Ge Merkezi'ndeydik. Şeflerin yaptıkları dondurmaları tek tek tattıktan sonra hangisinin endüstriyel dondurma olduğunu tahmin etmeye çalıştık. Ar-Ge Merkezi'nde bize verilen malzemelerle dondurma da yaptık. Benim yaptığım dondurmada kalori ve şeker oranı yüksek çıktıysa da görünüm ve sunum olarak ilk 5'e girmeyi başardı. Dondurma ve Çaydan Sorumlu Unilever Global Tüketici İçgörü Lideri Profesör Robert Hurling, yapılan araştırmaya göre dondurma yemenin insanları yüzde 64 oranında mutlu eden bir atıştırmalık olduğunu belirterek, araştırmanın sonuçlarını paylaştı:
Tüketiciler, ürün geliştirme ve karar verme süreçlerinin kalbinde yer alır. Bu kapsamda tüketicilerin alışkanlıkları ve yönelimlerini, ürün karşılaştırma ile beğenilerini, duyusal analiz ile ürünle olan etkileşimlerini, tercih haritasıyla da ürünlerin içerikleri hakkındaki tercihleri belirlenerek üretim ve iletişim çalışmalarına yön verilir. Duyusal analizler yapılırken insanların yaşadıkları ülkelerden bulundukları toplumların kültürlerine kadar farklı faktörlerin etkileri göz önünde bulundurulur.
Biz, insanları mutlu eden ürünler yaratmak istiyoruz. Bu nedenle yakın zamanda mutluluk bilimi de denen pozitif psikoloji konusundaki araştırmaları daha yakından takip ediyoruz. Pozitif psikoloji konusunda son dönemde neler konuşulduğuna bakacak olursak; pozitif psikolojinin temeli aslında duyguları, pozitif davranışları ve pozitif düşünceleri harekete geçirmeye dayanıyor.

YÜZ TANIMA SİSTEMİ İLE ARAŞTIRDIK

Son dönemde 350 kişi ile yapılan bir araştırmada, dondurma yiyen insanların yeme anı öncesi ile sonrası değerlendirildiğinde, olumlu duygularında yüzde 20 artış görülmüştür. Günlük yaşam içerisinde zevk aldığımız anları artırarak olumlu duygularımızı da artırıyoruz. Dondurma insanların genel anlamda mutluluklarını artıran bir keyif unsuru olarak karşımıza çıkıyor.
İnsanların yüz ifadeleri mutluluk seviyelerini ölçmek için bir araç olabiliyor. Amsterdam Üniversitesi'nde bir yüz tanıma yazılımı ile Mona Lisa'nın yüz ifadesinde mutluluktan kızgınlığa, hatta korkuya kadar hangi hisleri taşıdığı araştırılmıştır. Biz de aynı uygulamayı keyif veren yiyecekler konusunda farklı kişilerle denedik.
Sonuç olarak insanların mutluluklarının çikolata yerken yüzde 12 artarken, dondurma yerken yüzde 64 arttığını gördük. Demek ki dondurmada insanları mutlu eden farklı bir özellik var ve günlük yaşamda mutlaka tadına varılması gerekiyor.

TÜRKİYE'DE DONDURMA SADECE YAZ AYLARINDA TÜKETİLİYOR
UnIlever Türkiye Gıda Pazarlama'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Türkiye'de dondurma tüketiminin sadece yaz aylarıyla sınırlı kaldığını anlattı:
Türkiye dondurma pazarının gelişmesi için şüphesiz en büyük katkılardan biri, dondurma tüketiminde sezonsallığın kırılması olacaktır. Çünkü Türkiye dünyada, dondurmayı yalnızca yaz mevsiminde tüketme alışkanlığı en yüksek ülkedir.
Kişi başı tüketim dünyanın en soğuk ülkelerinden biri olan Finlandiya'da 9 litreyken Türkiye'de 3.5 litre olması, kışın soğukta dondurma yemekten çekinen Türkiye için potansiyelin ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir.
'Sorumlu çocuk iletişimi' misyonumuz çerçevesinde, 6 yaşın altındaki çocuklara hiçbir ürünün iletişimi yapılmazken, 6-12 yaş arasındaki çocuklara ise ulusal/ uluslararası beslenme rehberleri önerileri doğrultusunda geliştirilen sıkı beslenme kriterlerine uygun ürünlerin iletişimi gerçekleştirilmektedir.
2014 yılı itibariyle çocuk portföyündeki tüm ürünler, beslenme kriterleri doğrultusunda; Porsiyon (1 adet ürün) başına 110 veya daha düşük kaloriye. Porsiyon (1 adet ürün) başına 3 gramdan az doymuş yağa 100 gram üründe 20 gramdan az şekere sahip olacak şekilde üretilmektedir.

İLK DONDURMA M.Ö. 2000'Lİ YILLARDA MEZOPOTAMYA'DA ORTAYA ÇIKTI
UnIlever Global Dondurma Araştırma Geliştirme'den Sorumlu Başkan Yardımcı Andrew Sztehlo, dondurmanın tarihini ve Colworth Ar-Ge merkezinde neler yapıldığını anlattı:
Dondurmanın tarihi, M.Ö. 2000'li yıllara, Mezopotamya topraklarına uzanmaktadır. İlk dondurmanın bu bölgede yapıldığı bilinmektedir.
Mezopotamya'da yapılan ilk dondurmanın buz mahzenlerinde oluşturulduğuna dair bulgular yer almaktadır.
Tarihi akış içerisinde bugünkü dondurma formuna en yakın ilk dizayn, M.S. 1560'larda İtalya'daki dondurulmuş süt ve bal karışımı ile yapılandır.
Türkiye tarihinde dondurma kendini ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu döneminde, kar ile bal ve meyve suları karışımı olarak göstermiştir.
Dondurmanın benzersiz kıvamını yaratmak ve herkesin damak zevkine hitap eden lezzetlere ulaşmak oldukça komplike bir süreç olarak tanımlanır. Colworth'te her yıl 200'ü aşkın patent alınarak dondurmalar geliştirilmektedir.
Colworth Global Araştırma ve Geliştirme Merkezi'nde tüketici istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünlerin hazırlanması için farklı teknolojiler ve süreçler geliştirilir. Merkezde, sorumlu beslenme anlayışı kapsamında özel patentli teknolojiler ile dondurmaların yağı, şekeri ve kalorisi de azaltılabilir.
Hijyenik şartlarda üretilen paketli dondurma, kapsamlı bir üretim süreciyle hazırlanmaktadır. Hazırlanması oldukça zor bir ürün olmasıyla birlikte pek çok avantaja sahiptir.