X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Üçüncü Köprü, dünya çevresini 3 kez dolaşıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

, dünya çevresini 3 kez dolaşıyor

  • Giriş Tarihi: 27.10.2014
Üçüncü Köprü, dünya çevresini 3 kez dolaşıyor
Üçüncü Köprü, dünya çevresini 3 kez dolaşıyor

Yapımında 6500 kişinin çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatının yaklaşık yüzde 40'ı tamamlandı. Köprüdeki kablolarda kullanılacak tellerin toplam uzunluğu 120 bin kilometre yani dünya çevresinin 3 katı kadar

İstanbul Boğazı'nın sü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmaların yaklaşık yüzde 40'ı tamamlandı. Köprünün kuleleri her 2 yakada 300 metreyi geçti. Kuleler, ana kabloların bağlanacağı semerin üzerine konacak olan çelik panellerle 322 metre yüksekliğe ulaşacak. Köprünün ana açıklık kısmında, araçların üzerinden geçeceği ve 870 tonluk çelik tabliyelerin teker teker denizden kaldırılmasında kullanılacak yüksek kapasiteli dev vinçlerin sahada montaj çalışmaları da sürüyor. Köprüde yer alan kablolarda kullanılacak yüksek mukavemetli tellerin toplam uzunluğu ise 120 bin kilometreyle dünyanın çevresini 3 kez saracak uzunlukta olacak.

700'Ü MÜHENDİS 6500 ÇALIŞAN
IC İçtaş-Astaldi JV tarafından yapişlet devret modeliyle yapımına 29 Mayıs 2013'te, Yavuz Sultan Selim Köprüsü yaklaşım viyadüğündeki gidiş-geliş ve demiryolu şeritleri de belirginleşmeye başladı.
Projede, Kuzey Marmara Otoyolu kısmıyla beraber 700'ü mühendis toplam 6 bin 500 personel görev yapıyor. Proje kapsamında, 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsünün yanı sıra 22 metrelik çapıyla Avrupa'nın en geniş delme tüneli de inşa ediliyor. Köprü kuleleriyle kara bağlantısını sağlayan yaklaşım viyadükleri bağlantısı da tamamlanmak üzere. Proje kapsamında 64 viyadüğün yapım çalışması sürerken köprünün kulelerinin sonuna gelindi.

24 SAAT ESASIYLA ÇALIŞIY ORLAR
Her 2 yakada kuleler 300 metreyi geçerken, 1.5 ay içinde 4.6 metrelik son betonarme döşemenin yapımına devam ediliyor. 2 kulenin yapımında 24 saat esasına göre toplam 300 kişi çalıştı. Son betonarme döşemenin üzerine ana kablolarının yerleşeceği kule semerleri yerleştirilecek. Kule ara bağlantı çalışmaları yapıldıktan sonra eğik askı halatları ve çelik döşemelerin montajlarına başlanacak. Köprüde yer alan kablolarda kullanılacak yüksek mukavemetli tellerin toplam uzunluğu 120 bin kilometreyle dünyanın çevresini 3 kez saracak uzunlukta olacak. Köprü çalışmaları yaklaşık yüzde 40 oranında tamamlanan projede, yeni yılla birlikte önemli bir aşamaya geçilecek.
Ocak 2015'te köprüde araçların üzerinden geçeceği çelik tabliyeler monte edilmeye başlanacak. Tabliyelerin denizden kaldırılması ve yerleştirilmesi aşamasında kullanılacak 900 ton kaldırma kapasiteli dev vinçlerin sahada montajlarına başlandı. Derrick Crane adı verilen vinçlerle, 2 kıtayı birleştiren ve her birinin ağırlığı 870 tonu bulan tabliyeler köprüye yerleştirilecek. Tabliyeler deniz yoluyla köprüye getirilecek. 59 tabliyenin 42 'si bu dev vinçler yardımıyla kaldırılacak. 2 taraftan tabliyeler konulacak. Sadece bir çelik tabliyenin kaldırma operasyonu günler sürecek.

AĞAÇLANDIRMA DA YAPILIYOR

Proje kapsamında inşaat çalışmalarının yanı sıra ağaçlandırma çalışması da yapılıyor. Kesilen ağacın 5 katı ağaç dikilecek projede geçen yıl 410 hektarlık alanın ekimi tamamlandı, bu yıl ise yaklaşık 460 hektarlık alanda ağaçlandırma çalışmalarına başlandı. Ağaçlandırma çalışmaları kapsamında 3 yıl içinde 1400 hektar yani 14 milyon metrekarelik alan ormana dönüştürülecek. Orman Bölge müdürlükleri ile yapılan anlaşma gereği dikimi yapılan ağaçların 3 yıl süresince bakımı da yine Orman Bölge müdürlüklerine yaptırılacak ve doğal yollarla eksilen, kaybedilen yeni dikilmiş ağaçlar tekrar dikilmek suretiyle 1400 hektarlık alanın Orman dokusuna sahip olması garanti altına alınacak. Böylece, ağaçlandırma projesi 2018'e kadar yayılan bir süreci içerecek. Köprünün 2015 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.