Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Salı, çarşamba Şampiyonlar Ligi, perşembe Avrupa Ligi, hafta sonu lig maçları derken şurada birkaç yıl öncesine kadar futbolseverlerin, ailelerini hatırladığı iki günü vardı. Pazartesi ve cuma günleri de lig maçları oynanmaya başladığı günden bu yana futbolun haftanın iki gününde ciddi bir rakibi çıktı ortaya. Euroleague. Ailelerin çocuklarıyla maça gidebilecekleri cuma akşamlarını hedef alan yoğun fikstürü perşembe günüyle birlikte eriten Euroleague'de bu sezon dört takımımız var (Anadolu Efes, Darüşafaka Doğuş, Fenerbahçe ve Galatasaray) ve değişen formatla 16 takımlı iki devreli lig olarak oynayacak organizasyonda takımlar 'a 60 kez deplasmana gelecek. İşte tam bu noktada sizi gerçek bir Türk dostu olan Jordi Bertomeu ile tanıştırmak isterim. Kendisi Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun bir avukat ama basketbol sevgisi ve organizasyon yeteneği ona bambaşka bir kariyer kazandırmış. İspanya'da profesyonel basketbol ligini kuran ekipte hukukçu olarak yer alan Bertomeu, 2000'den beri Euroleague'in önce CEO'su, beş yıldır da başkanı.

İSTANBUL'U ÇOK SEVİYOR
İstanbul sevgisi ve hayranlığı o kadar büyük ki doğduğu Barselona ve esaslı bir başkent olan Madrid'in bile önüne yazıyor. Onu Türk dostu yapan ise bu yaz aldığı bir kararın arkasında sonuna kadar durması. Euroleague'in 2010'dan beri ana sponsoru olan 'nın Yönetim Kurulu Başkanı İlker Avcı ile, yeni sezonda Final Four'un İstanbul'da oynanmasına karar verdiklerinde aylardan hazirandı. Bu kararı açıklarken bir sırlarını da paylaştılar. Atatürk Havaalanı'ndaki terör saldırısı ardından 15 Temmuz hain darbe girişimi, Bertomeu'ya geri adım attırmadı. "Terör her yerde. Korkacaksak evimizden çıkmayalım" diyen Euroleague'in patronu 2016-2017 Final Four maçlarının İstanbul'da oynanacağını açıkladı. Barcelona ve Manchester United ile yapılan sponsorluk anlaşmalarıyla hedefi vuran, Messi ve Kobe Byrant reklam kampanyalarıyla büyük sükse yapan THY'nin, altı yıldır ismini önüne koyduğu Euroleague ile dört yıllık daha kontratı var. Bertomeu, NBA, NFL, Premier Lig başta olmak üzere dünyanın büyük lig organizasyonlarının kompetanı bir isim ve tek amacı var, Avrupa basketbolunu dünyada her yıl bir öncekinden daha fazla izlenebilir olması. "NBA ya da futbol rakibiniz mi?" soruma "Sadece onlar değil, perşembe ve cuma akşamları tüm eğlence sektörü rakibimiz" diyen Bertomeu, 15 yıl önce sadece 18 ülkede yayınlanan Euroleague'i bu sezon 202 ülkede yayınlanır hale getidi. 25 bin saatten 515 milyon saate çıkan toplam yayın süresinin sponsorlar için ne kadar cazip olduğunu söylemeye gerek var mı? Toplam izleyici sayısını 184 milyondan 2 milyar 400 milyona çıkartan, Euroleague yönetimi bu sezon Çin'de naklen yayınlanacak maçlarla bu rakamı bakalım nereye getirecek? 16 takımın, 30 maçlık maratonu sonrasında ilk sekiz takımın beş maçlık play-off serisine sahne olacak Eurolegue'de son dört takım kozlarını mayısta İstanbul'da paylaşacak. 16 bin 500 kapasiteli Sinan Erdem'e gelecek taraftarlardan çok daha fazlası ise basketbol bayramı olacak hafta sonunda İstanbul'daki 'fan zone'larda toplanacak. Geçen yıl Berlin'de Alexanderplatz'a bir milyon basketbolseveri toplayan, iki yıl önce Madrid'e dört günde bir milyar euro girdi sağlayan Euroleague, 600 gazetecinin haberleriyle tüm dünyaya ulaşacak. THY ve Euroleague'in ortaklığı sadece parayı ver-sponsor ol ilişkisi değil, empati içeren, sponsoru da sporu da kollayan bir kazan-kazan projesi. Sonunda Türkiye kazanacak ama parkede de bir takımımız kupayı kaldırırsa; o zaman Bay Jordi Bertomeu'ya bir tepsi baklava benden...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER