Dijital telif yasası çıkacak mı? Uzman isim 'Google'a karşı 2 düzenleme şart' diyerek açıkladı
Dijital Telif Yasası düzenlemesinin henüz çıkmaması dijital yayıncılıkta birçok sorunu beraberinde getiriyor. Son olarak Kanada hükümetine her yıl yaklaşık 74 milyon dolar ödeme yapma kararının ardından uzman isimler Türkiye için de benzer yasal düzenleme adımlarını sık sık gündeme getiriyor.Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Rekabet uzmanı Ussal Şahbaz Dijital Telif Yasası düzenlemesi ile ilgili "İki farklı düzenleme yapılması gerekiyor. Bir tanesi bizim fikri mülkiyet haklarımızda yapılması gereken değişiklik. Diğeri de rekabetin korunması hususunda Rekabet Kurulu’na bu konuda özel yetki verilmesi" dedi.
Dijital yayıncıların, telif haklarını korumak için Dijital Telif Yasası'nı bekleyişi sürüyor. Google'a karşı harekete geçen son ülke Kanada oldu.
GOOGLE KANADA'YA ÖDEME YAPMAYI KABUL ETTİ
Çevrim İçi Haberler Yasası düzenlemesinin hayata geçirilmesi ile Google, Kanada'ya her yıl 74 milyon dolar ödemeyi kabul etti.
"ÜZERİMİZE DÜŞENİ YAPMAYA HAZIRIZ"
TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, yaptığı açıklamalarda Türkiye'de de dijital telif yasası ile ilgili düzenlemelerin hayata geçirilmesi gerektiğini dile getirdi. Yayman, "Bu konuda maalesef bir düzenleme eksikliği var. Google ile görüşmelerimiz devam ediyor. TBMM'ye çağırdık dinledik. Yeni dönemde en önemli gündem konularımızdan biri dijital telif yasasının hazırlanması. Telif hakları kanunumuz eskimiştir. Üzerinden 70 yıl geçmiş olan bir kanundan bahsediyoruz. Bunun yeniden düzenlenmesi konusunda toplumsal bir ihtiyaç var. Bu konuda emek üreten, içerik üreten insanların ihtiyaçları var. Biz TBMM Dijital Mecralar Komisyonu olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız" diye konuştu.
"KANUN BİRÇOK ÜLKEDE UYGULANIYOR"
Kamu ilişkileri ve inovasyon üzerine çalışmalar yapan rekabet uzmanı Ussal Şahbaz, değerlendirmelerde bulundu. Posta'nın haberine göre; Şahbaz konu hakkında örneklerden bahsederek, "Dünyanın birçok yerinde Google ve diğer sosyal medya şirketleri haberlere bağlantı verdikleri zaman, bu haberleri üreten medya kuruluşlarına bir ödeme yapmakla yükümlü kılınıyorlar. Bunun örnekleri arasında Fransa, Avustralya, Kanada gibi ülkeler var. Buralarda bu kanun halihazırda uygulanıyor. Avustralya'da bu kanun ilk çıktığı zaman sosyal medya şirketleri hizmetlerini sona erdirmekle tehdit etti ancak daha sonra kendileri kanuna uyum sağladılar" ifadelerini kullandı.