Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 3 bin personel alımı yapacağını duyurdu. Bakan Göktaş'ın müjdeyi vermesinin ardından ilana dair detaylar Resmi Gazete'de yayımlandı. Kamu personeli olarak Bakanlığın bünyesinde istihdam edilmek isteyen personeller ilanın detaylarını araştırmaya başladı. Peki, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 3 bin personel alımı başvurusu nasıl yapılır, şartlar neler?
Kamuda görev almak isteyen vatandaşlar için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'ndan müjde geldi. Bakanlık bünyesinde 3 bin personel alınacağını duyurdu. İlanın detayları Resmi Gazete'de yayımlandı. Başvuru takvimi ve sürece dair bilgiler paylaşıldı. İşte Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımında dair detaylar…
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, bakanlığa 3 bin yeni personel alınacağı müjdesini vermişti. Personel alım ilanı Resmi Gazete'de yayımlandı.
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde belirtilen koşulları taşımak,
b) Son müracaat tarihi itibariyle başvuru yapılan sözleşmeli pozisyon için istenilen bölümden mezun olmak, (başvurduğu sözleşmeli personel pozisyonu için belirlenen öğrenim düzeyinin üstü bir öğrenim düzeyinde mezun durumda olup bu öğrenim düzeyinde KPSS puanı bulunan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.)
c) Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olmak,
ç) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine eklenen; "Bu şekilde istihdam edilenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmelerinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içerisinde Cumhurbaşkanı kararı ile belirlenen istisnalar hariç sözleşmeyi tek taraflı feshetmeleri halinde fesih tarihinden, sözleşmeyi yenilememeleri hâlinde sözleşmenin bitiminden itibaren bir yıl geçmedikçe kurumların sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilemezler." şartını sağlıyor olmak.
d) Görevini devamlı yapmasına engel sağlık sorunu bulunmamak.
Sosyal Çalışmacı (4/B): 169 kişi
Psikolog (4/B): 130 kişi
Çocuk Gelişimcisi (4/B): 53
Hemşire (4/B): 63 kişi
Fizyoterapist (4/B): 42 kişi
Destek Personeli (Çocuk Bakıcısı, Kadın): 798 kişi
Destek Personeli (Çocuk Bakıcısı, Erkek): 651 kişi
Destek Personeli (Engelli Bakıcısı, Kadın/ Erkek):194
Destek Personeli (Yaşlı Bakıcısı, Kadın/ Erkek):580
Koruma ve Güvenlik Görevlisi (Kadın,/Erkek): 112 kişi
Destek Personeli (Temizlik Görevlisi, Kadın/Erkek): 98 kişi
ASDEP: 43
Diğer Sağlık Personeli: 21
Mühendis: 16
Öğretmen: 11
Avukat: 10
Tekniker: 4
Mimar:3
Destek Personeli(Bakım Personeli): 2
Adaylar, başvurularını 26 Aralık 2025 saat 23:59'a kadar Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim) üzerinden e-Devlet şifresi ile giriş yaparak gerçekleştirecek.
Belirtilen süre içinde Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı üzerinden yapılmayan başvurular dikkate alınmayacak.
Aynı öğrenim düzeyinde birden fazla diplomaya sahip adaylar sadece mezun oldukları 1 bölüm üzerinden uygun olan sözleşmeli pozisyona müracaatta bulunabilecek. Adaylar en fazla 18 tercihte bulunabilecek.
Gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacak olup; atamaları yapılmış ise atamaları iptal edilecek ve idare tarafından kendilerine bir bedel ödenmiş ise bu bedel yasal faizi ile birlikte tazmin edilecek.
Başvuru işlemleri, Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim) adresi üzerinden yapılabilecek.