2025-2026 dönemi kamu personel alımları, iş arayan binlerce adayın gündeminde yer alıyor. Farklı kurum ve kadrolar için yapılacak alımlara ilişkin başvuru süreci, şartlar ve başvuruların hangi platform üzerinden gerçekleştirileceği merak ediliyor. Peki, Kamu personel alımı başvuruları nereden yapılır, adaylardan hangi şartlar isteniyor?
Kamu kurumlarında istihdam edilmek isteyen adaylar için yeni personel alımı ilanları yakından takip ediliyor. 2025-2026 yıllarını kapsayan süreçte yayımlanan ilanlarla birlikte başvuru tarihleri, genel ve özel şartlar araştırılmaya başlandı. Kamu personel alımı başvuru işlemleri nasıl yapılır, kimler başvuruda bulunabiliyor?
Memur, sözleşmeli personel, akademisyen, işçi ve askeri kadrolar için kamu alımları devam ediyor. Başvuru koşulları, ilgili pozisyon ve meslek grubuna göre değişiklik gösteriyor.
Resmi Gazete'de yayımlanan ilana göre, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına 3 bin personel alımı yapılacak.
Başvurular, 15-26 Aralık tarihleri arasında e-Devlet üzerinden yapılacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla yayımlanan kararda, eleman temininde güçlük çekilen yerlerde ve hizmet dallarında sağlık hizmetlerinin etkili ve verimli yürütülebilmesi amacıyla sözleşmeli sağlık personeli istihdam edilecek hizmet birimlerinin, 2026'da uygulanmak üzere tespit edilmesine karar verildiği belirtildi.
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Hazine Kontrolörleri Kurulu Başkanlığında istihdam edilmek üzere Genel İdare Hizmetleri sınıfında bulunan 8. derece "Stajyer Hazine Kontrolörü" kadrosuna en fazla 15 (on beş) Stajyer Hazine Kontrolörünün alımı amacıyla Giriş Sınavı yapılacaktır.
Bakanlığımız taşra teşkilatı birimlerinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre, 06/06/1978 tarih ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar'ın Ek 2 inci maddesinin (b) fıkrası uyarınca istihdam edilmek üzere, 2024 KPSS (B) grubu puan sıralaması esas alınmak suretiyle, yazılı ve sözlü sınav yapılmaksızın sözleşmeli 6 Büro Personeli, 6 Koruma ve Güvenlik Görevlisi, 14 Şoför ve 1 Temizlik Personeli alımı yapılacaktır.
Hazine ve Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığı merkez teşkilatı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığında boş bulunan 20 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrosuna atama yapılmak üzere Personel Genel Müdürlüğünce (Genel Müdürlük) görevde yükselme sınavı düzenlenecektir.