kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık

Dünyanın 100 yılda yaptığını biz 15-20 yılda yapmaya çalışıyoruz. Geç kaldık ama istekli ve hırslıyız. Hep koşuyoruz, yetişmeye çalışıyoruz. Bu bazen bize kaza yaptırıyor ama aradaki farkı hızla kapatıyoruz. En önemli silahımız ise yine hız.

Sabah Gazetesi eğer bir insan olsaydı, şimdi 20 yaşında genç bir delikanlı ya da hanım olacaktı. Belki üniversite eğitimine yeni başlamış ya da yarılamış, belki üniversiteyi kazanamamış ve muhtemelen iş arayan bir genç olacaktı. Yani daha hayatın başında olacaktı. Daha mesleğini seçmemiş, ailesini kurmamış, hayattaki hedeflerini tam olarak belirlememiş, hayatını kurmaya hazırlanan heyecanlı bir genç olacaktı Sabah Gazetesi.. Oysa bugün Sabah Gazetesi, Türkiye'nin önde gelen gazetelerinden biri. Bir duruşu var, bir yorumu var, hayata karşı bir tavrı, tecrübesi, birikimi var. Bu özellikleriyle Sabah Gazetesi'ni genç bir insan olarak göremiyorum. Daha çok orta yaşlarına gelmiş, mesleğinde önemli tecrübe ve iyi bir mevki edinmiş, çocukları ortaokul-lise çağına gelmiş, eviarabası, mutlu bir evliliği, bankada bir miktar parası olan, ama gelecekle ilgili planları-hedefleri ve daha yapacak çok işi olan bir insan olarak görüyorum ben Sabah Gazetesi'ni.

HER ŞEY ÇOK HIZLI
Oysa 20 yıl, bir insan ömrü için olduğu gibi bir şirket, bir gazete için de hiç de uzun sayılmaz. Batı'da, birçok gelişmiş ülkede, Sabah Gazetesi gibi yapıların çok daha uzun yıllarda oluşabildiğine şahit oluruz. Nasıl oldu da Sabah Gazetesi 20 yılda böyle olgunlaşabildi? Yazıya başlarken işte bu sorunun cevabını arıyordum kendi kendime. Ve galiba da buldum. Bence işin sırrı Türkiye. Türkiye'nin ve kaderi Türkiye'ye bağlı olan tüm vatandaşların, şirketlerin, organizasyonların yani bizim durumumuz. Bu ülkede insanlar daha çabuk yaşlanıyorlar, bu ülkede şirketler daha çabuk gelişiyor, organizasyonlar daha çabuk kurumsallaşıyorlar. Dünyanın 100 yılda yaptığını biz hep 10 yılda-20 yılda yapıyoruz, yapmak zorunda kalıyoruz. Çünkü biz geç kaldık, sanayileşme konusunda geç kaldık, şehirleşme konusunda geç kaldık. Geç kaldık ama hırslıyız, istekliyiz. Potansiyelimiz var, hedeflerimiz, hayallerimiz var. O nedenle hep koşuyoruz, yetişmeye çalışıyoruz. Hız bazen bize kaza yaptırıyor, hata yaptırıyor ama aradaki farkı hızla kapatıyoruz. Bu hız, bugün en önemli farkımız, silahımız. Çünkü biz bu hızla ilerlemeye devam edersek, onları elbette yakalayacağız, eğer yakaladığımızda hızımızı kaybetmezsek işte o zaman onları geçeceğiz. Ben, o günlerin geleceğine yürekten inanıyorum. Çünkü ben bu ülkeye, bu ülkenin insanına ve kendime inanıyorum. Hem inanıyorum, hem de güveniyorum.

MEDYANIN ÖNEMİ
Medyanın bu süreçte çok önemli, çok büyük bir yeri var. Medya, hem tek başına bu sürecin bir parçası, hem de süreçte yer alan diğer tüm aktörleri etkileyen bir güç. Türkiye'nin insanı bilgiyi, haberi medyadan alıyor. Moralimizi etkileyen en önemli unsur medya. Her ne kadar Türkiye'de insanların az okuduğu söylense de, gündemimizi medya belirliyor, gazete okuyan da okumayan da, medyanın yazdıklarını konuşuyor. Ülkenin gündemindeki meselelere medyanın gösterdiği yönden bakıyoruz. Tek cümleyle; ülkenin gündemini medya belirliyor. Medyanın önemi bununla sınırlı da değil. Aslında dünya da Türkiye'yi medya aracılığıyla tanıyor. Türkiye'nin en önemli iletişim kanallarından biri medya. Ve bu çağda algı herşeyi belirliyor. Türkiye'nin, Türk insanın nasıl algılandığı bizimle ilgili kararları, tercihleri, yani dünyadaki yerimizi belirliyor.

AHMET ZORLU


1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu