kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Basmadan dünya markasına
Rakamlarla Tekstil

Basmadan dünya markasına

Bodrum katlarda Alman ev kadınlarına basma üretmekle işe başlayan tekstilciler artık yurtdışında aktif moda ve marka pazarlayan devler haline geldi.

Tekstİl ve konfeksiyonun Türkiye'de 4 ana evre geçirdi. 1970'lerde küçük atölyelerde sığ üretim yapıyordu. Sektör Alman kadınlarının evde giydikleri basma üzerine baskılı poplin kumaş ve önlük üretiyordu. Bodrum katlarda yapılan üretimde 3 marka satılıyordu. 1980'li yıllarda ise ihracat yapan firmalar fason üretim yaptırdıkları firmalara makine alarak teknolojiden yararlanmaya başladı. Böylece kalite kavramı da takstile girmiş oldu. Bayrampaşa, İkitelli, Kasımpaşa, Çağlayan ve Zeytinburnu semtlerindeki atölyeler tekstilcilerin yardımı ile makinelerini yenileyip onlara kazandıkça borçlarını ödüyordu.

SERMAYE FASONLA BİRİKTİ
1990'lı yıllarda sermaye birikimi sağlayarak finansal yapısı güçlü olan firmalar kendi atölyelerini kurmaya başladı. Büyük gruplara bağlı tekstil firmaları kendi konfeksiyon atölyelerini kurmaya başlayınca daha kaliteli ürüler üretilmeye başlandı. Çünkü fason atölyelerde istenen kalite elde edilemiyordu. Avrupa'nın artan talebi karşısında atölyeler büyüdü. 1996'da Türkiye Gümrük Birliği'ne girince AB'ye olan kotalar kalktı ve büyüklerin yanında orta ölçekli firmalar da kendi fabrikalarını kurdular. Bu atölyeler Merter gibi tekstil bölgelerinde kurulmasını beraberinde getirdi.

AB'NİN TALEBİ ARTINCA
1997'den sonra ABD pazarındaki duraksama ve başta Çin olmak üzere Uzakdoğu ülkelerinin dünya ticaretinde yer alması uluslararası rekabeti artırdı. Tekstil ve konfeksiyon üreticileri azalan karlar karşısında inatla üretime devam eden firmalar kar edebilmek için araştırma geliştirme ve marka yaratmayı keşfettiler. 2005'te ise kotalar kalkınca yurtdışında aktif marka pazarlama yöntemiyle ihracatta yeni evreye daha geçti.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu