kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İBRAHİM KEFELİ BİSSE YÖNETİM KURULU BAŞKANI SABAH İÇİN YAZDI
Ben parayı değil markayı seçtim

80'li yıllarda dünyadaki gelişmeleri izler duruma gelmiştik. Böylece o yıllarda marka yaratmanın önemini de anladım.

1976 yılında iş hayatına atılırken küçük bir atölye ile fason üretim yapmaya başladık. Kefeli Giyim'i kurup fason üretime başlarken ilk hedefimiz Türkiye'de üretilen en iyi gömleği üretmekti. 1-1.5 yıllık içinde bu hedefe varmıştık ve kendi idealimizi de aşmıştık. Sırada kendi üretimimizi kendimiz pazarlamak vardı. Yeni hedefimiz buydu.

İLK TÜRK MARKASI
1979 yılında ilk kez yurtdışına çıkma kararı aldım. O zamanlar Türkiye'de sıkıntılar yaşanmaktaydı. Döviz yoktu ve yurtdışına çıkmak için ancak 3 yılda bir izin alınabiliyordu. O şartlarda Paris'e gittim. Orada markanın gerçekten ne anlama geldiğini tespit etmiştim. Geri döndüğümde marka konusunda hedeflerim vardı ama bunu ancak 1981 yılında uygulamaya koyabildim. Kefeli markasıyla gömlek üretip pazarlayacaktım. Kısa bir süre sonra Kefeli markasının başkasının adına kayıtlı olduğunu öğrendim ve mecburen yeni bir isme yöneldim. Ve Bisse markası ortaya çıktı. Bisse ile ilk üretimimizde de kendimizi aşan bir kalite vardı, yenilikler getirmiştik. Satış politikamızda da ürünlerimizdeki üstün kalitenin verdiği avantajla kesin kurallar koymaktaydık ve bu konuda piyasada önder olmuştuk. 80'li yıllara geldiğimizde ise Türk ekonomisindeki pozitif gelişmelerden yararlanıp dünyadaki gelişmeleri daha iyi izler duruma gelmiştik. O yıllarda kazandığım en önemli deneyim bir markanın gerçekten doğruları yapıp ürettiğini piyasaya kabul ettirmesi gerektiği ve müşterinin istediğini üretmenin tedarikçilik olduğudur. Tedarikçilik belki daha karlıydı ama bu şekilde marka olmak mümkün değildi. Çünkü marka olmak tutarlı olmak, yaratıcı olmak, belirleyici olmak demekti. 90'lı yıllarda 80'lerde kurduğumuz altyapımızın verdiği güçle daha da öne çıktık. Bu yıllarda "ilk"lerimiz vardı. Marka bilinciyle ihraç edilen ilk Türk markası, uluslararası fuarlarda ünlü markalarla yan yana ve onlar gibi özel standlarla yer alan ilk Türk markası, yurtdışında toptan satış yeri ve butikler açan ilk Türk markası, yabancı basında yer alan ve taklit edilen ilk Türk markası olmak gibi başarılar elde ettik. Geriye dönüp değerlendirdiğimizde 80'li yılların olgunlaşma yılları, 90'lı yılların ise savurganlıkla geçen yıllar olduğunu görüyorum. 90'lı yıllarda devletin kaynakları israf edilirken, özellikle tekstil ve konfeksiyon alanlarında öyle büyük bir kargaşa yaratılmıştı ki, kimin ne olduğu, ne yaptığı anlaşılamıyordu ve bu yüzden sektör büyük yara aldı.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu