kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ERSİN AKARLILAR MAVİ JEANS’IN CEO’SU SABAH İÇİN YAZDI
Biz hep çok olduk
Hillary'nin tercihi Mavi

Biz hep çok olduk

Jeans'de yabancı isimlerin kullanıldığı yıllarda Türk ismiyle çıktı ve dünya markası oldu.

1954 yılında konfeksiyon alanında çalışmaya başlayan Sait Akarlılar, 1984 yılında blucin konfeksiyonuna yönelerek Erak'ı kurdu. Uluslararası markalara dünya standartlarında üretim yapan Erak, 1991 yılında kendi markasını; Mavi Jeans'i yarattı. Önce bu yeni marka için kurumsal kimlik çalışmaları yapıldı. O yıllarda jeans sektöründe İngilizce isimler kullanılıyordu. Blucin gibi kökeni Amerika olan bir ürünün, adının da İngilizce olması gerekir kanısı hakimdi. Mavi daha en başından farklılığını ortaya koydu ve bugün dünyanın pek çok ülkesinde "Mavi" olarak telaffuz edilen ismini kazandı. Dünya markası olma hedefiyle kurulan Mavi Jeans, Türk insanının vücut yapısına göre jeans üreterek tercih edilen bir marka oldu. Türk'e göre Türk Markası yaratmak fikrini ve bu şekilde yakaladığı başarıyı daha sonraki yıllarda girdiği diğer pazarlara da uygulayarak "perfect fit"i yarattı. İnsanların vücut yapısının, beğenilerinin, alım gücünün ve ülke kültürünün pazarda faklılık yaratacak unsurlar olduğuna inanan Mavi Jeans, tasarımlarıyla, genç kız ve erkeklerin gözdesi haline geldi. Vücuda, kültüre ve bütçeye mükemmel uyum, Mavi'nin marka kültürünün vazgeçilmez bir parçası haline dönüştü.

50 ÜLKEYE YAYILDI
1996 yılından bu yana Türkiye pazarının lideri olan Mavi, büyümeyi sadece sayısal verilere ve coğrafi genişliğe bakarak yorumlamadı. Marka kültürünü yayarak müşterisiyle arasında özel bir bağ kurmaya, onlara bir yaşam tarzı sunmaya büyük önem verdi. Bugün dünyada 50'nin üzerinde ülkede, 175'i Mavi shop olmak üzere 4 bin 600 satış noktasında müşterileriyle buluşan Mavi, 2004 yılında 7.4 milyon adetlik satış gerçekleştirdi. Bir moda markası olarak tasarımın ve moda yaratmanın öneminin farkında olan Mavi'nin New York ve İstanbul'daki koleksiyon ekipleri tüm dünyayı dolaşarak gençleri yakından tanıyıp nelerden hoşlanabileceklerini ve beklentilerini öngörerek trendleri belirliyor.

AMERİKA'YI FETHETTİ
Mavi Jeans, dünya markası olmanın önemli adımlarından bir tanesinin blucinin anavatanı olarak kabul edilen Amerika'da kendini ispatlamak olduğunu düşünerek, 1996'da Amerika pazarına girdi. Yurtdışındaki büyüme sürecinde öncelikle "specialty store"larda, ardından dünyaca ünlü markaların girebilmek için kıyasıya yarıştığı, ancak kendisini ispatlamış markaların kabul edildiği, Bloomingdale's, Nordstrom, Urban Outfitters gibi büyük mağaza zincirlerinde yer aldı. Mavi, 2002 yılından bu yana da dünyanın en önemli merkezlerinde kendi "flagship" mağazalarını açıyor. Mavi'nin bugün New York Union Square, Vancouver, Montreal, Berlin ve Frankfurt'ta flagship mağazaları yer alıyor. Mavi'nin ayrıca İstanbul, New York, Los Angeles, Dallas, Vancouver, Montreal, Toronto, Londra, Frankfurt, Münih, Zürih, Brüksel, Milano, Paris, Amsterdam, Kopenhag ve Sydney gibi büyük şehirlerde merkez ofis ve showroomları bulunuyor. Amerika'da gençlerin en çok tercih ettiği markalar arasında yer alan Mavi Jeans, büyümesini Mavi Avrupa Operasyonu ile sürdürüyor. 1996 yılından bu yana Almanya pazarında hızla yükselen bir satış grafiği çizen Mavi, İtalya, Fransa, İspanya ve Hollanda'yı yeni pazarları arasına katıyor.

ÖNCE İLETİŞİM
Pazarlama çalışmalarında yaratıcılık, öncülük, süreklilik ve bütünlüğe inanan Mavi, geniş koleksiyonunun yanı sıra uyguladığı iletişim stratejisiyle de müşterilerine özel bir dünya sunuyor. Mavi kızı ve erkeğiyle ürün bazında kurduğu ilişkiyi, markanın dünyaya bakışını ifade edeceği ortamlarla daha da geliştiriyor. Bir yaşam tarzı sunuyor. Markanın ruhu aynı kalsa da farklı ülkelere özel çalışmalar gerçekleştiren Mavi Jeans, iletişim çalışmalarında da bu yöntemi uyguluyor. Yurtiçi ve yurtdışındaki PR ve reklam faaliyetleriyle müşterilerini Mavi dünyasının içine alıyor, gençlerin ilgi alanlarına giren müzik, kültür-sanat, sporun yanı sıra tasarıma yönelik iletişim çalışmalarıyla fark yaratıyor. Mavi Jeans için marka kültürünü yaymak, müşterisiyle özel bir bağ oluşturmak, markayı müşterisiyle paylaşmak ve birlikte büyümek büyük önem taşıyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu