Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
2005 yılında, İspanya ve İtalya gibi dünyada moda konusunda söz sahibi ülkelere yapılan ihracat 2004 yılına göre yüzde 17 oranında arttı.
Tekstil ürünlerinde Türkiye'nin geleneksel ihracat pazarı AB ülkeleri oldu. Bundan sonra da genişleyen AB ülkeleri bu konumunu sürdürüyor. Burada da Türkiye'nin tekstil ve hazır giyimde konum değiştirdiğinin memnuniyet verici göstergeleri var. 2005 yılında, İspanya ve İtalya gibi dünyada moda konusunda söz sahibi ülkelere yapılan ihracat 2004 yılına göre yüzde 17 oranında arttı. Rusya, Romanya, Bulgaristan gibi ülkelere kumaş ihracatı da yükseldi. Bu da adı geçen ülkelerin kendi hazır giyim sektörlerini geliştireceklerinin göstergesi oldu. Önümüzdeki dönemde ise güneyimizdeki Fas'tan Irak'a kadar uzanan 300 milyonluk Arap dünyası, doğudaki Orta Asya Türki Cumhuriyetleri ve kuzeyimizdeki dev Rus pazarı, büyük fırsatlar olarak değerlendirilmeyi bekliyor.
KRİZDEN ÇIKARDI Tekstil, ekonomik kriz dönemlerinde ihracatını daha da artırarak Türkiye'nin krizleri atlatmasına etkili oldu. 2001 krizinin ardından başlayan Türk ekonomisinin yeniden yapılandırılması çalışmalarında da hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ucuz üretimden yüksek katma değerli mallara geçiş projesiyle öncü bir rol üstlendi. "Ufuk 2010 Global Yeniden Konumlanma" projesiyle Türkiye'nin kaliteli, yaratıcı, modayı belirleyen-etkileyen, hızlı üretim yapan olma misyonunu üstlendi. Son dönemde ise Anadolu'nun bir üretim üssü olması gerektiği düşüncesinin giderek hem kamuoyu, hem de iş dünyasına yerleştiği görülüyor. Başlangıcı 1996'ya dayanan "Anadolu'da İş Aş Barış" projesinin öngördüğü hedef, diğer sektörler tarafından da kabul gördü. Yaklaşık 10 yılda, üretimin Anadolu'ya kaydırılarak hem Türkiye'nin rekabet gücünü artırmak, hem büyük kentlere göçü engellemek, hem de Anadolu'daki sosyal dönüşüme öncülük etmek, tekstil ve konfeksiyon sektörlerinin öncelikli hedefi oldu. "Anadolu Kaplanları" olarak nitelenen Denizli, Gaziantep ve Kahramanmaraş gibi illerinin tekstil ve konfeksiyonda yaptıkları atılımlarla bu ünvanı hak ettiklerini ve kazandıkları tecrübeleri tıpkı Türkiye gibi diğer sektörlere de aktardıkları görülüyor.
|