kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da

2005 yılında, İspanya ve İtalya gibi dünyada moda konusunda söz sahibi ülkelere yapılan ihracat 2004 yılına göre yüzde 17 oranında arttı.

Tekstil ürünlerinde Türkiye'nin geleneksel ihracat pazarı AB ülkeleri oldu. Bundan sonra da genişleyen AB ülkeleri bu konumunu sürdürüyor. Burada da Türkiye'nin tekstil ve hazır giyimde konum değiştirdiğinin memnuniyet verici göstergeleri var. 2005 yılında, İspanya ve İtalya gibi dünyada moda konusunda söz sahibi ülkelere yapılan ihracat 2004 yılına göre yüzde 17 oranında arttı. Rusya, Romanya, Bulgaristan gibi ülkelere kumaş ihracatı da yükseldi. Bu da adı geçen ülkelerin kendi hazır giyim sektörlerini geliştireceklerinin göstergesi oldu. Önümüzdeki dönemde ise güneyimizdeki Fas'tan Irak'a kadar uzanan 300 milyonluk Arap dünyası, doğudaki Orta Asya Türki Cumhuriyetleri ve kuzeyimizdeki dev Rus pazarı, büyük fırsatlar olarak değerlendirilmeyi bekliyor.

KRİZDEN ÇIKARDI
Tekstil, ekonomik kriz dönemlerinde ihracatını daha da artırarak Türkiye'nin krizleri atlatmasına etkili oldu. 2001 krizinin ardından başlayan Türk ekonomisinin yeniden yapılandırılması çalışmalarında da hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ucuz üretimden yüksek katma değerli mallara geçiş projesiyle öncü bir rol üstlendi. "Ufuk 2010 Global Yeniden Konumlanma" projesiyle Türkiye'nin kaliteli, yaratıcı, modayı belirleyen-etkileyen, hızlı üretim yapan olma misyonunu üstlendi. Son dönemde ise Anadolu'nun bir üretim üssü olması gerektiği düşüncesinin giderek hem kamuoyu, hem de iş dünyasına yerleştiği görülüyor. Başlangıcı 1996'ya dayanan "Anadolu'da İş Aş Barış" projesinin öngördüğü hedef, diğer sektörler tarafından da kabul gördü. Yaklaşık 10 yılda, üretimin Anadolu'ya kaydırılarak hem Türkiye'nin rekabet gücünü artırmak, hem büyük kentlere göçü engellemek, hem de Anadolu'daki sosyal dönüşüme öncülük etmek, tekstil ve konfeksiyon sektörlerinin öncelikli hedefi oldu. "Anadolu Kaplanları" olarak nitelenen Denizli, Gaziantep ve Kahramanmaraş gibi illerinin tekstil ve konfeksiyonda yaptıkları atılımlarla bu ünvanı hak ettiklerini ve kazandıkları tecrübeleri tıpkı Türkiye gibi diğer sektörlere de aktardıkları görülüyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu