Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 16 Haziran 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Tam 77 yıldır erkekleri giydiren bir İtalyan ailenin üçüncü kuşak temsilcisi Cristiano Corneliani, erkek giyiminin püf noktalarını anlattı
KALİTELİ kumaş ve kalıpta, vücuda tam oturan bir takım elbise kadar erkeği çekici kılan bir kıyafet var mı bilmiyorum. Günümüz Hollywood yıldızlarından Hugh Grant'i ya da daha da geriye gidip Cary Grant ve George Sanders'ı düşünün... Karşımda da yine aynı karizmaya sahip, çok şık bir İtalyan var. Cristiano Corneliani, erkek giyiminin en prestijli markalarından birisi olan Corneliani'nin üçüncü kuşak temsilcisi. Markanın ihracattan sorumlu satış direktörü Cristiano Corneliani ile konuştuk.

- 77 yıldır varolan bir erkek giyim markasısınız. Sırrınız
nedir, öğrenebilir miyiz?
-
Kesinlikle markamıza olan tutkumuz. Üç kuşaktır inandığımız işi sürdürüyoruz ve markamızı her geçen gün güçlendirmek, geliştirmek için de elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.


- Bu marka nasıl kuruldu, kısaca anlatabilir misiniz?
- 1930 yılında İtalya'da aile şirketi olarak kuruldu, halen de öyle devam ediyoruz. İtalyan terzilik geleneğini teknolojiyle buluşturarak erkekler giyimi üzerine çalışıyoruz. Markamızın, 'Corneliani Trend' ve 'Corneliani ID' olmak üzere iki ayrı markası da var.

- Peki markanızı diğer markalardan ayıran nedir?
- Biz alışagelmiş terzi dikimi erkek takımlarını; özel kumaşlar, detaylara verdiğimiz özen ve modern kalıplarla günümüz erkeğine uyarlıyoruz. Sonuç olarak da ortaya, mükemmel kalıpta yıllar boyu giyilebilecek, modası geçmeyen takımlar çıkıyor.

- Markanız, global bir marka, her yerde satılıyor. Bulunduğunuz ülkelere baktığınızda erkeklerin giyim zevki hakkında neler söyleyebilirsiniz?
- Markamız 45 ülkede satılıyor. Çin ve Hindistan gibi ülkelerde, erkeklerin daha spor bir tarzı olduğunu söyleyebilirim. Avrupalılar formal giyimi seviyor. Amerikalılar İtalyan markalarına çok meraklı ama daha farklı kalıplarda takım üretiyoruz onlar için. Rusya ise dikkat çekici modelleri tercih ediyor. Ama her sezon daha iyiye gittiklerini, giyinmeyi öğrendiklerini de söylemem lazım.

- Peki, Türk erkeklerinin giyim tarzını nasıl buldunuz?
- Türk erkekleri,
İtalyanlarla benzer zevklere sahip. Onları İtalyanlar'dan ayırmak aslında zor. Avrupa ne istiyorsa, Türk erkeği de aynı şeyleri istiyor.

- Hep erkekler için mi çalışacaksınız, kadınlar için hiçbir şey yapmayacak mısınız?
-
Maalesef yapmayacağız. Yıllardır sadece erkek giyimine konsantre olduk ve bu alanda kendimizi geliştirdik. Aslında erkek giyimi oldukça komplike. Her sezon erkeklerin karşısına yeniliklerle çıkmanız ama bu yeniliklerin de korkutucu olmaması lazım. Onun için kalıplarda ufak tefek değişiklikler, alıştıkları renklerin farklı tonlarını kullanmak gibi yenilikler yapabiliyoruz
ancak. Kadınlara erkekleri giydirmek daha kolay gibi görünüyor ama aslında çok daha zor.

- Bir takımı özel kılan nedir; kalıp mı, kumaş mı?
- Her ikisi de ama takımın içinde rahat hissetmeniz en önemlisi. Takım, sizin takımınız olmalı. Örneğin, kişiye göre dikim takım giyenleri hemen fark edebilirsiniz. Çoğu erkek, takım içinde kendini rahat hissetmez. Bunun nedeni, aslında kendi kalıplarına uygun olmadığı içindir. Hazır aldığı takımın ceketi ya tam oturmaz, ya kolu uzun gelir, ya pantolonu istediği gibi değildir... Bunun için en güzeli, kişiye özel takım yapmaktır.

- Takımlarda yeni kalıplar nasıl? Nedir yeni trendler, öğrenebilir miyiz?
- Artık iki düğmeli ceketler var. Senelerdir üç düğme giydik ama artık tamamen iki düğmeli ceketlere geçildi. Pantolonlarda da dar paçalı modeller hakim.


Özgür ruhlu ve yenilikçi erkeklere

Bir erkeğin en önemli aksesuarıdır saat. Ünlü saat tasarımcısı Antonio Terranova'nın yeni tasarımı ise yenilikçi ve özgür yaşamayı seven erkekler için...

Saat tutkunu erkeklerin yakından takip ettiği yeni bir marka var; Cvstos. 2005 yılında lanse edilen Latin kökenli markanın adı, 'koruyucu' anlamına geliyor. Alışılagelmiş, klasik saatlerden farklı bir çizgiye sahip markanın en önemli özelliği, tamamen el yapımı saatler üretmesi. Yüksek teknolojiyle birlikte tasarımı, dizaynı ve bilekteki rahatlığıyla da ön plana çıkan bu saatlerin tasarımcısı ise dünyaca ünlü saat tasarımcısı Antonio Terranova. Terranova, daha önce Breitling, Ebel, Zenith gibi tanınmış birçok saat firması için tasarımlar yapmış. 2004 yılında Franck Muller saatlerinin varisi Sassoun Sirmakes ile tanışınca birlikte yeni bir marka yaratmaya karar vermişler ve böylece Cvstos markası doğmuş. Hayatı boyunca saatle iç içe olan Sirmakes 23, Terranova ise 40 yaşında. Yani patronları gibi ürettikleri modeller de genç bir çizgiye sahip. Terranova, tasarımlarının özgürlüğüne düşkün erkeklere hitap etttiğini ve modayı yakından takip eden erkeklerin bu markayı tercih ettiğini belirtiyor. Markayı kullanan ünlüler arasında Eros Ramazotti, Dany Brillant ve George Clooney gibi isimlerin yanı sıra Cem Yılmaz da var. Modelleriyle iddialı olduğunu belirten tasarımcı, "Biz, diğer saat firmalarının yarın yapacağını, bugün yapıyoruz. Bunda da mütevazı olmaya gerek yok," diyor.