Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Girişimci Hasan Aslanoba'nın büyük hayallerle kurduğu ve kısa sürede 'love brand' yani çok beğenilen marka olmayı başaran Tazedirekt, tahminlerin üzerinde gerçekleşen zarar nedeniyle birkaç ay önce bir günde kapatılmış, siteden sağlıklı ve güvenilir gıda alışverişi yapmaya alışmış müşteri kitlesinde hayal kırıklığı yaşatmıştı.
Öğreniyorum ki şimdi bu markayı Migros satın alıyor. Henüz son imzalar atılmış olmasa da iki grup prensipte anlaşmış.
Tazedirekt'i satın alma yolunda olduklarını, Migros'un yeni sahibi Anadolu Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan'dan dünyanın en büyük meyve bahçelerinden birini kurdukları Balıkesir ve Çanakkale'deki tesisleri ziyaret ettiğimiz gün duymuştum. Aslanoba için başarısızlıkla sonuçlansa da bu satın alma marka için çok güzel bir gelişme diye düşünüyorum.
'de yeni yatırımlara giren girişimciler dünyada olduğu gibi yatırımlarının her zaman başarıyla sonuçlanmayacağını biliyor. 'de ve yurtdışında 65 fark şirkete 60 milyon dolar yatırım yapan ve Tazedirekt'i de kurarak bir yandan üreticiliğe, bir yandan online gıda perakendeciliğine soyunan girişimci Hasan Aslanoba da bunu biliyordu. Soğuk zincir filo yatırımı yaparak, taze meyve-sebze ve et ürünlerini bir günde teslim etme garantisi verecek kadar ciddi bir yatırımın altına girmiş ve en az 5 yıl zarar etmeyi de göze almıştı. Ancak daha sonra açıklayacağı gibi, Tazedirekt çok yüksek hızda nakit yakıp, durumu sürdürülemez hale getirmişti. Ayda 2 milyon lira net ciro yapmasına rağmen ve son aylarda ortalama yüzde 30 büyümesine rağmen TL zararı çok fazlaydı. Webrazzi'de kapatma kararını, "Bütçelediğim zarar ile gerçekleşen zarar arasında büyük uçurum oluşmaya başladı. Çıkış yolu bulamadım. Sonunda şah-mat olduğuma karar verip hızlıca kapatma kararını uyguladım" diye açıklamıştı. Hasan Aslanoba, kâr-zararda aşırı uçurum olmaması kaydıyla, Tazedirekt'te 2016 Aralık ayında 10 milyon lira aylık ciro hedeflemiş ancak bu hedefe ulaşmasının da mümkün olmadığını görmüştü.
Bizzat girişimi başarısız bularak kapattığı Tazedirekt projesininin ardından Hasan Aslanoba'nın yaptığı açıklama çok ilginçti:
"Biz başaramamış olsak da, Tazedirekt'in iş fikrine hâlâ çok inanıyorum.
Gelecekte, çok iyi bir kurucu ekip, iyi de bir yatırım alabilirse, mutlaka bu işi başaracaktır.
Bu modelin için erken olduğu görüşüne ise artık hiç katılmıyorum.
Çünkü Tazedirekt zaten yeni girişimlere bu işin yolunu açmış oldu. Tazedirekt, endüstrileşmiş gıda ve perakende devlerine karşı büyük bir meydan okumaydı." Ne ilginç ki öncelikle ortaya çıkardığı marka, kendini önemli bir gruba satılacak pozisyona getirerek kanıtladı. İkincisi de Aslanoba, 'Endüstrileşmiş gıda ve perakende devlerine karşı büyük bir meydan okuma' dediği markayı şimdi o gruplardan birine satıyordu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER