|
|
Küresel turizm oyuncusu olmalıyız
TURİZME bizden çok önce başlayan İspanya örneğini ele aldığımızda milli zincirlerin turizm politikasında ne denli önemli rol oynadığı açıkça görülmektedir. Türk turizminin gerek Avrupa Birliği, gerek Dünya markaları ile rekabet edebilecek önemli ve yüksek standartlarda yepyeni bir ürün olduğunu düşünüyoruz. Önümüzdeki 20 yıl içinde ülkemizin kendi ulusal zincirlerini oluşturmuş ve sadece kendi ülke sınırlarıyla yetinmeyen, küresel bir turizm oyuncusu olacağına inancımız sonsuzdur. Bu yolda önemli olan bu ürünü dünya pazarlarına sunabilmektir. Bu, sektörde kendi arasında rekabet yaşayan ulusal otel zincirlerimizin, rekabetten doğan hizmet kalitesiyle farklılık yaratarak, uluslararası arenada yer almaları ve milli markalarımızı ortaya çıkarmalarıyla olacaktır. Bizler grup olarak gelecek üç yıllık stratejik planımızda yer alan bu hedefi gerçekleştirmek için sektördeki diğer rakiplerimizle işbirliği içinde ülkemizi geleceğe taşıyacağımıza inanıyoruz.
YATIRIMCI İŞLETMECİ AYRILMALI Türk turizm sektörü önümüzdeki dönemde turizm yatırımcısıyla, işletmecisini birbirinden ayırmak zorunda. Sektörde yeni yatırımlar yapılmasını en çok savunanlar arasında yer almama rağmen sektörü bilmeden ve fizibiliteden yoksun yapılan yatırımların turizmimize ve yatırımcıya ağır darbe vurduğu kanaatindeyim. Son iki yılda 55 otelin el değiştirmesi ve tesislerin hedeflediği satış fiyatlarının altında pazarlanması bu yanlışın bir sonucudur. Dolayısıyla turizm yatırımı yapacak girişimcilerin, işletmeci firmalarla ile yola çıkmaları doğru olur.
|