X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yeni yaşam tarzı: Mikel ve Nanou
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yeni yaşam tarzı: Mikel ve Nanou

  • Giriş Tarihi: 5.10.2013

Değil ekonomik kriz, savaş bile çıksa Yunanlar'ın vazgeçemeyecekleri şeylerin en başında kahve geliyor

Çince 'kriz' anlamına gelen kelimenin aynı zamanda 'fırsat'la eş anlamlı olduğu, ekonomik kriz geçiren Yunanistan'da iki işadamı tarafından fazlasıyla kanıtladı... Kahve tutkunu Yunanlar, maaşların kesintiye uğradığı, işsizliğin arttığı bu dönemde, semtine göre 2.5 ile 4 avro arasında değişen bir fincan kahveyi son derece pahalı bulmaya başlamıştı ki; kahve müptelası Yunanlar'ın yardımına MIKEL yetişti... MI-K-EL adı, MILtos; Kiryakos ve Eleftherios kardeşlerin isimlerinin ilk hecelerinin birleşmesinden oluşuyor. Krizi fırsata dönüştürmek için kafa yoran üç kardeş, Yunanlar'ın olmazsa olmazı kahve üzerine çalışmaya başladılar. Kendi isimlerinden oluşan MIKEL adlı bir şirket kurdular. Ve kaliteli kahve tanelerini harmanladıktan sonra, üstün teknoloji kahve makinelerinden geçiren kardeşler, ürettikleri envaiçeşit kahvenin fincanını 1 avro ile 2 avro arasında satmaya başladılar. Duble kahvelere ise 3 avro fiyat biçtiler. Anneleri Georgia'nın kendi elleriyle yaptığı tatlı ve kekleri de uygun fiyatlarla vitrinlere; MIKEL'in logosuna da babalarının portresini koydular. MIKEL'in uygun fiyatlı mamullerine rağbet o kadar büyüdü ki; üç kardeş ülkenin her bir yanında olmak üzere tam 70 mağaza açmayı başardı. Özellikle gençlerin uğrak yerlerinden biri haline gelen MIKEL kısa süre içinde işsizlere iş olanakları, yetimhanelere günlük süt ve kek bağışı; belediyelere ait spor salonlarına sponsorluk bile yapmaya başladı ve yılda 100 tona ulaşan kahve tüketimi ile Yunanistan'ın Starbucks'ı oluverdi.

NANOU DONUT'LARI...
Krizi fırsata dönüştüren ve gençlerin beğenisini kazanarak ülkenin çeşitli kentlerinde 60'tan fazla şube açan başka bir işadamı da Yannis Nanou. Nanou, bundan 30 yıl önce ABD'de yaşayan amcasından öğrendiği donut formülü ile üretmeye başladığı donut'ları sadece mağazalara satıyordu. Ancak kriz döneminde birçok kişinin kendisinden iş istemeye başlaması üzerine (MIKEL'in yaptığı gibi) iş arayanlara franchise usulü, sadece kendi imal ettiği NANOU donut'ları satmaları şartıyla mağaza açmalarını sağladı. Bir-iki derken NANOU tabelası taşıyan mağazalar çokça rağbet görmeye başladı... Ancak yalnız Amerikanvari kremalı ve çikolatalı türü değil; Yannis halis bir Akdenizli olduğu için donut türlerini çoğaltarak kıymalı, peynirli, patatesli ve sosisli donut'ları da menüye ekledi. 60 sent ila 1 avro arasında değişen fiyatlarla günde 1000'den fazla donat imal ederek satan Yannis Nanou'nun mağazaları, 19.00-21.30 saatleri arasında, yani sadece 2.5 saat açık... Nedenine gelince: Donut'ları sıcağı sıcağına satmak. Bu nedenle her akşamüstü NANOU'ların önünde uzun kuyruklar oluşuyor.