Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Hafızayı kuvvetlendiren besinler

  • 1
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler

Yoğun çalışma temposu ve stres nedeniyle sıklıkla karşılaşılan unutkanlık sorunu, bazı besinlerin düzenli tüketilmesiyle giderilebiliyor.Güçlü bir hafızaya sahip olmak için Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, şu besinlerin tüketilmesi önerisinde bulundu:

  • 2
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler


"Ispanak : B grubu vitaminler ve folat içerir , E vitamininden zengindir . Beyin hücrelerini zararlı serbest radikallere karşı korur .

E vitamini zengini diğer besinler : badem , brokoli , kivi , mango , ayçiçek tohumu , domates .

  • 3
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler


Balık ( Omega 3 ) : Omega 3 beyin fonksiyonlarında önemli bir rola sahiptir . Davranış ve bilişsel olaylarda etkilidir . En iyi kaynakları : somon , uskumru , hamsi , sardalye , ringa balığı . Ceviz ve keten tohumuda iyi kaynaklarındandır . Eksikliğinde depresyon , disleksi ( öğrenme bozukluğu ) , dikkat eksikliği vb. görülür.

  • 4
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler

Bitter çikolata : Beyin reseptörlerini aktive etmek için endorfin salınımını arttır .Yüksek kakao içeriğine sahip birkaç bitter karesi güçlü antioksidanlar içerir, doğal uyarıcıları sayesinde odaklanma ve konsantrasyonu artırır

  • 5
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler

Yaban mersini, çilek, böğürtlen : Beyini serbest radikal hasarından korumada etkilidirler . Bellek arttırıcı fitokimyasal olan antosiyaninden zengindirler .

  • 6
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler

Kırmızı üzüm, kivi, portakal ve elma da beyin gücünün artışı için diğer mükemmel besinlerdir.

  • 7
  • 13
Hafızayı kuvvetlendiren besinler
Hafızayı kuvvetlendiren besinler

Süt, yoğurt, peynir : Mükemmel birer protein kaynağıdırlar . Vücuda yavaş ve sabit bir enerji kaynağı sağlayıp, gün içinde hafızamızın ayakta kalmasına destek olurlar . Protein içeren besinler aynı zamanda vücudu uyaran kimyasallar olan epinefrin ve dopamin seviyelerini de arttırırlar.