Milyonlar 2027 asgari ücret zammını merakla bekliyor. Kritik süreç giderek yaklaşırken, zam oranında belirleyici olacak veri Merkez Bankası'dan geldi. TCMB'nin yıl sonu tahminleri ile masadaki zam oranı netleşti. Peki asgari ücret zam oranı ne kadar olacak? İşte masadaki 5 farklı zam senaryosu...
Özel sektörde milyonlarca çalışanın gözü 2027 yılında asgari ücrete yapılacak zamma çevrildi. Doğrudan 7 milyonu aşkın çalışanı ve dolaylı olarak toplumun tamamını ilgilendiren zamda belirleyici olacak oran Merkez Bankası'ndan geldi.
ASGARİ ÜCRET İÇİN CEPTEKİ ZAM ORANI
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Ekim 2026 tüketici fiyat endeksi (TÜFE) verilerine göre, enflasyon aylık yüzde 2,58, yıllık yüzde 29,77 arttı.
TÜFE'deki artış, yılın aralık ayına göre yüzde 27,52, on iki aylık ortalamalara göre ise yüzde 31,23 oldu.
TÜİK tarafından ekim ayında açıklanan verilere göre enflasyon 2026 yılı başından bu yana yüzde 27,52 oldu.
Yılın 10 ayında gerçekleşen yüzde 27,52'lik orana göre asgari ücrete en az 35.802,26 TL olacak.
Gözler 3 Aralık'ta açıklanacak Kasım ayı TÜFE verilerine çevrildi. Aralık ayı verileri ise Ocak ayında açıklanacak. Asgari ücret ise hükümetin başkanlık ettiği işçi ve işveren temsilcilerinin yer aldığı Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından aralık ayı içerisinde belirlenecek.
MERKEZ BANKASI'NDAN YENİ ORAN
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, asgari ücret zam oranını belirlenirken, işçilerin geçim koşulları, ücret piyasasındaki gelişmeler ile gerçekleşen ve beklenen enflasyon verilerini dikkate alıyor. Bu durumda OVP'deki hedeflerin yanı sıra Merkez Bankası'nın yıl sonu tahminleri de büyük önem arz ediyor.
Merkez Bankasının enflasyon tahminini yükseltmesinin ardından asgari ücret için yeni bir hesaplama yapıldı. Net 28 bin 75 lira 50 kuruş olan asgari ücrete yüzde 29,5 oranında artış uygulanması halinde yeni ücret yaklaşık 36 bin 358 liraya ulaşacak.
ELİMİZDEN GELEN EN YÜKSEK RAKAM OLACAK
Asgari ücret zammı için son açıklama Çalışma ve Sosyal Güvenlik Başkanı Vedat Işıkhan'dan geldi.
Yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için açıklama yapan Bakan Işıkhan komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını vurgulayan Bakan Işıkhan, ellerinden gelen en yüksek rakamı sunacaklarını ve asgari ücretliyi mağdur etmeyeceklerini belirtti.
Bakan Işıkhan, "Asgari ücretlimizi mağdur etmeyeceğiz. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, mümkün olan en yüksek rakamı vermeye çalışacağız." ifadelerini kullandı.
ASGARİ ÜCRET 40 BİN TL OLUR MU?
A Haber'e konuşan Mali müşavir Mustafa Genç'ten dikkat çeken zam hesabı geldi. Genç, asgari ücrete yüzde 40-45 zam ihtimalini değerlendirerek 40 bin TL'ye işaret etti.
Bakan Şimşek sinyali verdi: Emekliye 15 bin TL ek zam mı yoksa intibak mı gelecek? | Video
Genç şu ifadeleri kullandı:
"Asgari ücrette %25 artışla net asgari ücretimiz 35.094 liraya ulaşır. %30 artışla ise asgari ücretimiz 36.498 TL olur. %35 artışla asgari ücretimiz 37.902 lira olur.
%40 ve %45 şeklinde de koyduk, asgari ücret artışı muhtemeldir diye. %40 artışla 39.306 TL, %45 artışla 40.709 lira ise asgari ücretimiz oluşur."