2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için geri sayım başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, çalışanları enflasyona karşı koruyacak ve mümkün olan en yüksek zammın yapılması için çalışacaklarını açıkladı. Aralık ayında başlayacak komisyon görüşmeleri öncesinde yüzde 25'ten yüzde 45'e kadar uzanan 5 farklı zam senaryosu gündeme geldi. İşte konuşulan rakamlar...
2027 yılında uygulanacak yeni asgari ücret için milyonlarca çalışan gözünü Aralık ayında başlayacak görüşmelere çevirdi.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun gerçekleştireceği toplantılar öncesinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'dan zam açıklaması geldi. Işıkhan, asgari ücretliyi mağdur etmeyeceklerini belirterek mümkün olan en yüksek artışın yapılması için çalışacaklarını ifade etti.
Bakan Işıkhan, yeni dönem hazırlıklarına ilişkin yaptığı değerlendirmede çalışanları enflasyona ezdirmeme konusunda kararlı olduklarını vurguladı.
Yüzde 25 zam yapılması durumunda net ücret 35 bin 94 TL'ye, yüzde 30 artışta 36 bin 498 TL'ye yükseliyor. Yüzde 35 zam senaryosunda ise yeni asgari ücret 37 bin 902 TL seviyesine ulaşıyor.
Daha yüksek artış ihtimallerinde ise 40 bin TL sınırı gündeme geliyor. Asgari ücrete yüzde 40 zam yapılması halinde net ücretin 39 bin 306 TL, yüzde 45 artış uygulanması durumunda ise 40 bin 709 TL olması hesaplanıyor.
Böylece zam oranına bağlı olarak 2027 yılında asgari ücretin 40 bin TL'yi aşması da senaryolar arasında yer alıyor.