|
|
Fuar teşviği ihracatı uçurdu
TEKSTİLİN uluslararası rekabet dezavantajına rağmen uzun yıllar ihracat yıldızı olduğunu kaydeden Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Yazgan, "Dış pazarlara açılım, belli bir pazar payı elde etme, mevcudiyetinizi koruma tanıtımla doğrudan ilgilidir. Tanıtımın en etkin yolu ise, sektörün buluştuğu, sürdürülebilen ve doğru y,apılanmış fuar organizasyonlarıdır. Rakiplerine göre pahalı enerji işçilik ve hammadde maliyetlerine rağmen, tekstil ve konfeksiyon sanayinin dış satımının azalan bir trendde de olsa, artış göstermesi ve pazar paylarını kaybetmemesinde, her sene 20 civarında ülkede 60'ı aşkın konu ile ilgili fuara Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın milli katılım izni vermek sureti ile destek olmasının büyük etkisi vardır" diyor. Türkel Fuarcılık olarak 14 yılda Türkiye'ye ve Türk tekstiline katkınız K.Y. - Türkel Fuarcılık, Rusya Federasyonu, Ukrayna, Letonya, Romanya, Polonya, Almanya, İspanya, İsrail, Lübnan, Mısır, Tunus, Singapur ve Hong Kong'ta hazırgiyim, deri, ev tekstili, tekstil ve bu sektörlerin alt başlıklarında düzenli olarak hem kendi fuarlarını organize etmekte, hem de mevcut önemli bazı organizasyonlara milli katılımı sağlamaktadır. Rusya Federasyonu ve Ukrayna'da gerçekleştirdiğimiz sektörel fuarlarımız konularında bu ülkelerin en büyük fuarları konumuna gelmiştir. Çok değil, 7-8 sene öncesinde Rusya Federasyonu'nda mağazaların girişlerinde içeride Türk ürünü satılmadığını gösteren ibareler yer alırdı. Süreklilik arz eden organizasyonlarımız, titizlikle planlanan etkin reklam kampanyalarımız ve defile organizasyonlarımızla, Rusya Federasyonu'nda Türk hazır giyim ürünleri aranan ve her iki üç mağazadan birinde mutlaka yer alan ürünler konumuna gelmişlerdir.
Yurtdışında 5 kıtada fuar organize eden bir şirket olarak, yurtdışına açılacak Türk tekstilcilerine neler tavsiye edersiniz? Dış pazarlara açılmak isteyen firmalarımızın yurtdışı fuarlara katılırken, hedef pazarlarını doğru seçmelerinde fayda vardır. Tüketimin sürekli düşüş gösterdiği, genç nüfus oranının azaldığı ülkelerden ziyade, satın alma gücünün sürekli arttığı dinamik nüfuslu pazarlara yönelinmesi gerekir. Devlet, fuar şirketlerine ve firmalara yeteri derece de katkı sağlıyor mu? İhraç ürünlerinin, yurtdışında tanınmaya başlanmasında, ihracatımızdaki ürün ve ülke yelpazesinin genişlemesinde Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın yurtdışı fuar katılımlarında son senelerde katılımcı firmalara verdiği teşvik desteğinin çok ciddi katkısı olmuştur.
|