Özel sektörde milyonlarca çalışanın gözü 2027 yılında asgari ücrete yapılacak zamma çevrildi. Doğrudan 7 milyonu aşkın çalışanı ve dolaylı olarak toplumun tamamını ilgilendiren zam için son açıklama Çalışma ve Sosyal Güvenlik Başkanı Vedat Işıkhan'dan geldi.
ELİMİZDEN GELEN EN YÜKSEK RAKAM OLACAK
Yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için açıklama yapan Bakan Işıkhan komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını vurgulayan Bakan Işıkhan, ellerinden gelen en yüksek rakamı sunacaklarını ve asgari ücretliyi mağdur etmeyeceklerini belirtti.
Bakan Işıkhan, "Asgari ücretlimizi mağdur etmeyeceğiz. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, mümkün olan en yüksek rakamı vermeye çalışacağız." ifadelerini kullandı.
MASADAKİ 3 SENARYO
Ocak 2026'da asgari ücret %27 zamla 28.075,50 TL olarak belirlenen asgari ücret için masada çeşitli senaryolar bulunuyor. Asgari ücrete yüzde 25 zam yapılması halinde 28 bin 75 TL'lik ücret 35 bin 94 TL olacak. Yüzde 30 zam yapılırsa yeni asgari ücret 36 bin 498 TL, yüzde 35 zam yapılırsa 36 bin 498 TL olacak.
ASGARİ ÜCRET 40 BİN TL OLUR MU?
A Haber'e konuşan Mali müşavir Mustafa Genç'ten dikkat çeken zam hesabı geldi. Genç, asgari ücrete yüzde 40-45 zam ihtimalini değerlendirerek 40 bin TL'ye işaret etti.
Bakan Şimşek sinyali verdi: Emekliye 15 bin TL ek zam mı yoksa intibak mı gelecek? | Video
Genç şu ifadeleri kullandı:
"Asgari ücrette %25 artışla net asgari ücretimiz 35.094 liraya ulaşır. %30 artışla ise asgari ücretimiz 36.498 TL olur. %35 artışla asgari ücretimiz 37.902 lira olur.
%40 ve %45 şeklinde de koyduk, asgari ücret artışı muhtemeldir diye. %40 artışla 39.306 TL, %45 artışla 40.709 lira ise asgari ücretimiz oluşur."
ASGARİ ÜCRET NE ZAMAN BELLİ OLACAK?
Yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için nihai karar, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun aralık ayında yapacağı görüşmelerin ardından verilecek.