kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Beyaz eşyada liderliğe oynuyoruz

Dayanıklı tüketim mallarında özellikle 1990'dan sonra ciddi bir atılım yaşandı. Bu tarihten sonra sektör dışarıda uzun vadeli ve kalıcı müşteri ağına ulaştı Türkiye, Avrupa'nın televizyon üretiminde ilk sırayı aldı. 2005 sonu itibariyle beyaz eşyada da üçüncü büyük üretici olmamız bekleniyor.

Sabah gazetesinin serbest ekonominin 20. Yılı başlığı ile Türkiye'de serbest piyasa ekonomisine geçişin serüvenini ve hedeflerini 11 ana sektör altında inceleyerek Türk okuruna sunuyor olması çok önemli bir hizmet. Bu araştırma serisindeki on birinci ve son çalışma olan Ev Eşyaları Sektör Gazetesi ülkemizin kalkınmasında son derece önemli rol oynayan bu sektörlerdeki gelişme sürecini de gözler önüne seriyor. Türkiye'de dayanıklı tüketim sektörü, gelişen teknolojisi, her geçen gün artan üretimi, ihracat kapasitesi ve bunlara bağlı olarak genişleyen yan sanayi, servis, bayi ağları ve istihdam imkanları açısından ve 2004 sonu itibariyle 3 milyar Euro'yu geçecek ihracatı ve 6 milyar Euro'ya yaklaşan toplam cirosuyla, Türk ekonomisine önemli katkılarda bulunmakta. Tüketicinin bilinçlenmesi ve araştırma geliştirme çalışmalarına verilen önemin artmasıyla başlayan kalite yarışı ve rekabet ortamı, son 10 yılda dayanıklı tüketim sektörünün büyük aşamalar kaydetmesini sağladı.

UZUN VADELİ MÜŞTERİ AĞI OLUŞTU
Beyaz ve elektronik eşyada yıllar içinde sağlanan iyileştirmeler ve geliştirilen teknolojilerle ulaşılan kalitenin yanısıra, kullanımdaki enerji tasarrufu ortalama yüzde 40'lara vardı. 90'lı yılların başına kadar kapasitenin büyük bir kısmını iç pazar için kullanan dayanıklı tüketim sektörü, özellikle bu tarihten itibaren yurtdışı pazarlara da yönelmiş, uzun vadeli ve kalıcı bir müşteri ağı oluşturdu. Sektörün ihracatı özellikle son 3 yıldır istikrarlı bir büyüme sürdürmekte. Avrupa'da kullanılan televizyonların yaklaşık yüzde 50'si Türkiye üretimi, beyaz eşya da da Türk ürünlerinin toplam pazar payı yüzde 10'ları aştı. Avrupa'nın TV üretiminde ilk sırayı alan Türkiye'nin 2005 sonu itibariyle beyaz eşyada da üçüncü büyük üretici olması bekleniyor. İç pazarda ise, kriz öncesi pazar büyüklüğü bu yıl sonu itibariyle yakalanıp bir miktar aşılacak. İhracat ve iç satışlardaki bu gelişmelerle üretimde, 2002'ye oranla yüzde 25 civarındaki bir büyümeyle, beyaz eşyada 9 milyon adet, elektronik ürünlerde de 15 milyonu aşkın üretim rakamları yakalandı. İçinde bulunduğumuz yılın geride bıraktığımız döneminde de sektörümüzün üretiminde yüzde 30'u aşkın bir büyüme sergileniyor.

MOBİLYANIN PAYI YÜZDE BİR
Öte yandan mobilya sanayinin toplam imalat sanayi üretimi içindeki payı yüzde 1'dir. Türk mobilya endüstrisi, genelde çoğu geleneksel yöntemlerle çalışan atölye tipi, küçük ölçekli işletmelerin ağırlıkta olduğu bir görünüme sahip. Buna karşın özellikle son 15-20 yıllık süreçte küçük ölçekli işletmelerin yanısıra orta ve büyük ölçekli işletmelerin sayısı artmaya başladı. Mobilya sektörü ülkemizdeki başlangıcı her ne kadar eskilere dayanmakta ise de endüstriyel üretim 1970'li yıllarda başlamıştır. 3,5 milyar $'lık bir büyüklüğü olan ve çoğu küçük atölyelerden oluşan, ayrıca yüzde 85'ler mertebesinde (fatura, mali ve çalışan açısından) kayıtdışılık nedeniyle (garanti belgesi, fatura denetimi yapılarak müeyyideler uygulanmalıdır.) kesin bir envanteri çıkarılamayan sektörün, atıl yatırım, kapasite kullanımı, ölçeksel imalat miktarları ve bilgi birikimi yetersizlikleri ve branşlaşmama nedenleriyle maliyet ve kalite sorunları var. Türkiye için çok önemli bir diğer sektör de ev tekstili. 35 milyar doları bulan dünya ev tekstili ihracatı Türkiye için çok büyük fırsatlar sunuyor. Toplam ihracatımızın içinde yüzde 4'ler seviyesinde olan ev tekstili ülkemiz açısından vazgeçilmez bir konuma gelmiş bulunuyor. Mevcut trendler devam ettiği takdirde 2010 yılında ev tekstili ihracatımız toplam tekstil ihracatımızın yarısından fazlasını oluşturacak. Sektörün teknoloji yoğun, bilgi yoğun olması ve hızlı uyum sağlama becerisi edinmesi halinde ülkemize sağlayacağı büyük ihracat ve istihdam olanakları bulunuyor.

TOBB BAŞKANI RİFAT HİSARCIKLIOĞLU SABAH İÇİN YAZ


1 2 3 4 5
 
DİĞER EV EŞYALARI HABERLERİ
 AB'ye girmeden evlerine girdik
 Paşabahçe dünya ikincisi
 Yeni atmosferimiz kendine güven
 İkiz kardeşler yine gözde
 Artık konsept ihraç ediyoruz
 Eşyalar akıllandı
 Onların savaşı bizi sevindiriyor
 Avrupa'nın üretim üssü olduk
 Ev tekstilinde 4. büyük ihracatçı ülke Türkiye
 Halının tanımını değiştirdi
 Sünger fabrikasından uzay teknolojisine ulaştık
 'Porselen' kırılma noktasına geldi
 Artık kentli olduk, şimdi tasarım ve kalite dönemi
 Şeytanın yabasından altın kaplamalı çatala
 Sokak arasından dev mobilya mağazalarına
 Şehirlerimiz 'gaz'a geldi kombi pazarı büyüdü
 Mağazada 570 adet markanın 28 bin ürününü satıyoruz
 Dünya ile kucaklaşma dönemi
 Türk insanı evine düşkün olunca IKEA'nın gelişi hızlandı
 Her aile evi için 59 YTL harcıyor
 Hedef dünya markası olmak
 20 yılda en büyük birikim 'tecrübe' oldu
 Her 100 televizyondan 90'ı yurtdışına satılıyor
 Ev sanayiyi sırtladı
 Gümrük Birliği rekabeti artırdı sektörün ihracatı patladı
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu