kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mağazada 570 adet markanın 28 bin ürününü satıyoruz

1991 yılında ev aksesuarlarını mağazalarda azar azar sergilemeye başlayan Mustafa Taviloğlu, şimdi evi güzelleştirmek için dünyayı dolaşıyor.

Mustafa Taviloğlu çalışma hayatına 45 yıl önce başladığında, bir hazır giyim markasıydı. Genç ruhlu, spor giyinmeyi sevenlerin markası. Yıllarca da öyle oldu. Sonra Mudo'lara girenler küçük küçük aksesuarlarla karşılaşmaya başladı; herkesin hoşuna da gitti bu çeşitlilik. Bir gün bir de baktık ki sadece aksesuarların satıldığı katlar olmuş, sonra da dev mağazalar. Taviloğlu şimdi en çok bu aksesuar işiyle heyecanlanıyor gibi. Biz de ona sorduk, "Neler oluyor evde, ne değişti geçmişten bugüne" diye...

İTHALATLA TANIŞTIK

* Türk halkının eve eşya ya da aksesuar alma tercihleri son 20 yılda nasıl değişti?
1980'li yıllarda o güne kadar kapalı bir ekonomi diyebileceğimiz Türk ekonomisinin dışa açılmasıyla geçirdiği değişimlere paralel olarak Türk insanının da ev dekorasyonu, eşya tercihleri, aksesuar seçimleri büyük değişimlere uğradı. İthal ürünlerin pazara girmesi, hem bu sektördeki ürün çeşitliliğinin hem de kalitenin artmasını sağladı. Sosyal hayattaki değişiklikler ise evlerimizin bölümlenmesine ve dolayısıyla dekorasyonlarına doğrudan yansıdı. Örneğin; evlerimizdeki, en prestijli (büyük), kapısı 'normalde' kapalı tutulan, eşyalarının üzeri örtülü, sadece misafir geldiğinde açılan 'misafir odaları' yavaş yavaş eskiden içine tüm ailenin sığışarak gecelerini geçirdiği küçük 'oturma odaları'yla birleşti, ailenin yaşam alanı oldu. Yine o yıllarda önemli bir ekonomik refah göstergesi olan 'renkli televizyon sahipliği' artık bir gösterge olmaktan çıktı. Türk insanı moda ve sanat akımlarıyla beslenen trendlerle de bu sayede tanıştı. 20 yıl öncesinde evler modern ya da klasik döşenirdi (şimdi bu deyimler kulağa ne kadar yabancı geliyor). Yine sosyal hayatımızda 'hediye vesilesi' olan özel günlerin kutlayanı da sayısı da arttı. 20 yıl öncesinde kısıtlı bir kesim tarafından kutlanan 'anneler günü', 'babalar günü', 'yılbaşı' ve 'doğum günü' artık geniş kitlelerce kutlanıyor. Örneğin 'sevgililer günü' hayatımıza son 10 yılda girdi.

* Yabancıların ilgisi nasıl başladı? Bugün geldiğimiz noktada, Türkiye'deki her sektöre olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektöre de inanılmaz bir yabancı ilgisi var. Yabancıların bu sektöre olan ilgisinin nedenlerini uzun uzun açıklamak yerine birkaç rakam vermek bu ilgiyi anlamamıza yeterli olur sanıyoruz: Nüfusumuz yaklaşık 73 milyon, nüfusumuzun yaklaşık yüzde 57'si 30 yaşın altında, 2005'te Türkiye'de yaklaşık 500 bin evlilik bekleniyor ve bunun 170 bini İstanbul'da...

* Peki siz bir hazır giyim markası iken artık çok daha geniş bir yelpazede faaliyet göstermeye de bu gelişmeler sonucu mu karar verdiniz? Biz, hayatımıza 45 yıl önce bir hazır giyim markası olarak başladık. Ev ve aksesuar işine girişimiz, 1991 yılında distribütörü olduğumuz Chevignon markasının mağazacılık konsepti içerisinde geliştirdiği 'Trading Post' reyonunu benimseyerek Nişantaşı mağazamıza uygulamamızla başladı. Burada Amerikan 'country' hayatının simgesi renkli emaye yemek takımları ve Amerikan tipi renkli patchwork yorganlardan oluşan bir çeşitlemeyle başladık. Daha sonra Mudo Pera markamızı kurarak hediyelik eşya ve Mudo Collection markamızı tamamlayıcı kişisel aksesuar koleksiyonu olmak üzere limitli çeşite sahip bir hediyelik markası oluşturduk. Bugün Tünel'deki mağazamıza adını vermiş olsa da, Mudo Pera hızlı gelişimimizin ışığında artan ürün çeşitliliği sonucu yerini Mudo Concept markasına bıraktı. Türk insanının ev dekorasyonunda yeni trendlerle tanışmasını ve takip etmesini sağlamayı prensip edindik. Dünyadaki yenilikleri hep en yakından izledik, bu alanda Türkiye vizyonunu oluşturduk ve buna devam edeceğiz. Türk insanı bizimle birlikte modayı evlerine de taşımaya başladı.

HAZIR GİYİMDEN GELDİK

* Ürünleri nasıl seçiyorsunuz? Kaç çeşit ürün var?
Sürekli gelişen ve büyüyen organizasyonumuzla, tüm dünya fuarlarını ve üretici firmalarını yakından takip ediyoruz ve aynı zamanda yerli üretimimizi de artırıyoruz. Bugün 570 markanın 28 bini aşkın ürün çeşidi ile mobilya ve dekorasyon alanlarında müşterimize hizmet veriyoruz. Mudo, hazır giyimdeki 'öncü' sıfatının yanı sıra ev ve yaşam alanında da perakende sektöründe 'kaleyi koruyan' grup olmaya devam edecek. Bu büyümenin sonuncunda Mudo Concept, yakın zamanda, müşterisinden de aldığı destek ile 'Ev ve yaşam için herşey' sloganını marka kimliğine taşıdı. Türkiye pazarına son dönemde hızlı giriş yapan yabancı markaların da Türkiye pazarı için 'benchmark'ı olmak bize ayrı bir heyecan veriyor ve aynı zamanda da gelişen pazardaki rekabet bizi sürekli diri tutuyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EV EŞYALARI HABERLERİ
 AB'ye girmeden evlerine girdik
 Paşabahçe dünya ikincisi
 Yeni atmosferimiz kendine güven
 Beyaz eşyada liderliğe oynuyoruz
 İkiz kardeşler yine gözde
 Artık konsept ihraç ediyoruz
 Eşyalar akıllandı
 Onların savaşı bizi sevindiriyor
 Avrupa'nın üretim üssü olduk
 Ev tekstilinde 4. büyük ihracatçı ülke Türkiye
 Halının tanımını değiştirdi
 Sünger fabrikasından uzay teknolojisine ulaştık
 'Porselen' kırılma noktasına geldi
 Artık kentli olduk, şimdi tasarım ve kalite dönemi
 Şeytanın yabasından altın kaplamalı çatala
 Sokak arasından dev mobilya mağazalarına
 Şehirlerimiz 'gaz'a geldi kombi pazarı büyüdü
 Dünya ile kucaklaşma dönemi
 Türk insanı evine düşkün olunca IKEA'nın gelişi hızlandı
 Her aile evi için 59 YTL harcıyor
 Hedef dünya markası olmak
 20 yılda en büyük birikim 'tecrübe' oldu
 Her 100 televizyondan 90'ı yurtdışına satılıyor
 Ev sanayiyi sırtladı
 Gümrük Birliği rekabeti artırdı sektörün ihracatı patladı
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu