Mağazada 570 adet markanın 28 bin ürününü satıyoruz
1991 yılında ev aksesuarlarını mağazalarda azar azar sergilemeye başlayan Mustafa Taviloğlu, şimdi evi güzelleştirmek için dünyayı dolaşıyor.
Mustafa Taviloğlu çalışma hayatına 45 yıl önce başladığında, bir hazır giyim markasıydı. Genç ruhlu, spor giyinmeyi sevenlerin markası. Yıllarca da öyle oldu. Sonra Mudo'lara girenler küçük küçük aksesuarlarla karşılaşmaya başladı; herkesin hoşuna da gitti bu çeşitlilik. Bir gün bir de baktık ki sadece aksesuarların satıldığı katlar olmuş, sonra da dev mağazalar. Taviloğlu şimdi en çok bu aksesuar işiyle heyecanlanıyor gibi. Biz de ona sorduk, "Neler oluyor evde, ne değişti geçmişten bugüne" diye...
İTHALATLA TANIŞTIK
* Türk halkının eve eşya ya da aksesuar alma tercihleri son 20 yılda nasıl değişti? 1980'li yıllarda o güne kadar kapalı bir ekonomi diyebileceğimiz Türk ekonomisinin dışa açılmasıyla geçirdiği değişimlere paralel olarak Türk insanının da ev dekorasyonu, eşya tercihleri, aksesuar seçimleri büyük değişimlere uğradı. İthal ürünlerin pazara girmesi, hem bu sektördeki ürün çeşitliliğinin hem de kalitenin artmasını sağladı. Sosyal hayattaki değişiklikler ise evlerimizin bölümlenmesine ve dolayısıyla dekorasyonlarına doğrudan yansıdı. Örneğin; evlerimizdeki, en prestijli (büyük), kapısı 'normalde' kapalı tutulan, eşyalarının üzeri örtülü, sadece misafir geldiğinde açılan 'misafir odaları' yavaş yavaş eskiden içine tüm ailenin sığışarak gecelerini geçirdiği küçük 'oturma odaları'yla birleşti, ailenin yaşam alanı oldu. Yine o yıllarda önemli bir ekonomik refah göstergesi olan 'renkli televizyon sahipliği' artık bir gösterge olmaktan çıktı. Türk insanı moda ve sanat akımlarıyla beslenen trendlerle de bu sayede tanıştı. 20 yıl öncesinde evler modern ya da klasik döşenirdi (şimdi bu deyimler kulağa ne kadar yabancı geliyor). Yine sosyal hayatımızda 'hediye vesilesi' olan özel günlerin kutlayanı da sayısı da arttı. 20 yıl öncesinde kısıtlı bir kesim tarafından kutlanan 'anneler günü', 'babalar günü', 'yılbaşı' ve 'doğum günü' artık geniş kitlelerce kutlanıyor. Örneğin 'sevgililer günü' hayatımıza son 10 yılda girdi.
* Yabancıların ilgisi nasıl başladı? Bugün geldiğimiz noktada, Türkiye'deki her sektöre olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektöre de inanılmaz bir yabancı ilgisi var. Yabancıların bu sektöre olan ilgisinin nedenlerini uzun uzun açıklamak yerine birkaç rakam vermek bu ilgiyi anlamamıza yeterli olur sanıyoruz: Nüfusumuz yaklaşık 73 milyon, nüfusumuzun yaklaşık yüzde 57'si 30 yaşın altında, 2005'te Türkiye'de yaklaşık 500 bin evlilik bekleniyor ve bunun 170 bini İstanbul'da...
* Peki siz bir hazır giyim markası iken artık çok daha geniş bir yelpazede faaliyet göstermeye de bu gelişmeler sonucu mu karar verdiniz? Biz, hayatımıza 45 yıl önce bir hazır giyim markası olarak başladık. Ev ve aksesuar işine girişimiz, 1991 yılında distribütörü olduğumuz Chevignon markasının mağazacılık konsepti içerisinde geliştirdiği 'Trading Post' reyonunu benimseyerek Nişantaşı mağazamıza uygulamamızla başladı. Burada Amerikan 'country' hayatının simgesi renkli emaye yemek takımları ve Amerikan tipi renkli patchwork yorganlardan oluşan bir çeşitlemeyle başladık. Daha sonra Mudo Pera markamızı kurarak hediyelik eşya ve Mudo Collection markamızı tamamlayıcı kişisel aksesuar koleksiyonu olmak üzere limitli çeşite sahip bir hediyelik markası oluşturduk. Bugün Tünel'deki mağazamıza adını vermiş olsa da, Mudo Pera hızlı gelişimimizin ışığında artan ürün çeşitliliği sonucu yerini Mudo Concept markasına bıraktı. Türk insanının ev dekorasyonunda yeni trendlerle tanışmasını ve takip etmesini sağlamayı prensip edindik. Dünyadaki yenilikleri hep en yakından izledik, bu alanda Türkiye vizyonunu oluşturduk ve buna devam edeceğiz. Türk insanı bizimle birlikte modayı evlerine de taşımaya başladı.
HAZIR GİYİMDEN GELDİK
* Ürünleri nasıl seçiyorsunuz? Kaç çeşit ürün var? Sürekli gelişen ve büyüyen organizasyonumuzla, tüm dünya fuarlarını ve üretici firmalarını yakından takip ediyoruz ve aynı zamanda yerli üretimimizi de artırıyoruz. Bugün 570 markanın 28 bini aşkın ürün çeşidi ile mobilya ve dekorasyon alanlarında müşterimize hizmet veriyoruz. Mudo, hazır giyimdeki 'öncü' sıfatının yanı sıra ev ve yaşam alanında da perakende sektöründe 'kaleyi koruyan' grup olmaya devam edecek. Bu büyümenin sonuncunda Mudo Concept, yakın zamanda, müşterisinden de aldığı destek ile 'Ev ve yaşam için herşey' sloganını marka kimliğine taşıdı. Türkiye pazarına son dönemde hızlı giriş yapan yabancı markaların da Türkiye pazarı için 'benchmark'ı olmak bize ayrı bir heyecan veriyor ve aynı zamanda da gelişen pazardaki rekabet bizi sürekli diri tutuyor.
|