Sünger fabrikasından uzay teknolojisine ulaştık
Artık karşımızda 90'lı yılların tüketicisi yok. Türk tüketicisi çok bilinçlendi. Eğer üretim ve satış aşamalarını müşteri memnuniyetine göre inşa etmeseydik Yataş olarak pazarda erimeye mahkumduk.
Yataş, 1976 yılında sünger üretimi ile başladığı ilk yolculuğuna bugün; Yatak, Ev Tekstili, Salon Takımları/Oturma Grupları, Modüler Ahşap Mobilya ve Aksesuar üreticisi olarak devam ediyor. 800 satış noktası ile aynı zamanda Türkiye'nin önde gelen perakendecilerinden birisi olarak Türk ekonomisindeki yerini alan Yataş'ın tarihine kronolojik olarak bakarsak, Anadolu'nun ilk sünger fabrikası olarak Süntaş A.Ş.'nin kurulduğu yıl olan 1976 yılına gitmek gerekir. Sünger fabrikasının kurulmasından sonra Yataş, 1979 yılında tesislerini geliştirerek süngerin yanı sıra süngerli yatak üretimine de başladı. Markamızın yapı taşlarının oluşmaya başladığı dönem olan 1981 yılında ise Yataş artık yaylı yatak üretimine geçti. 1987 yılında ev tekstili, 1993 yılında yataklı kanepe ve koltuk takımları üretimine de başlayan Yataş, 2000 yılında ürün gamına mobilyayı da ekleyerek sektördeki konumunu sağlamlaştırdı. Bugün 5 fabrikamız, 1450 çalışanımız ve 800 adet satış noktamızla Türk mobilya sektörünün önde gelen üreticisi ve perakendecisi olarak çalışmalarımız sürüyor. Dış pazarlara açılma serüvenine başladığımız yıl olan 1991 yılından günümüze önemli yollar kat ettik. Bugün 45'i aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz. ABD, İngiltere, Hollanda, Almanya, Macaristan, Çekoslovakya, Bulgaristan, İsviçre, Rusya ve Romanya'ya ihraç edilen Yataş ürünlerinin yanında, Avrupa ve Amerika'da dünyaca ünlü markaların adı altında ürünlerimiz satılıyor.
KÂRLILIK BAŞARI DEĞİL Globalleşen ekonomi dünyası, bağlı olduğumuz sektörel pazarlar ve müşterilerimizin haklı talepleri bizleri zorunlu olduğu kadar; istekli olarak da yeni hedeflere doğru koşturuyor. İçinde yaşadığımız global dünya anlayışında, kuruluşların sadece kârlılık ve satış hedefleriyle başarılı olmaları mümkün değildir. Şirket politikası olarak müşteri memnuniyetini ilk sıraya yerleştiren Yataş olarak bizim için de; sadık müşteri kazanımı, sürekliliğinin sağlanması ve sosyal sorumluluk kampanyaları gibi aslında hep var olan ama önemini son yıllarda daha yoğun olarak hissettiğimiz göstergeler önem kazanmaya devam ediyor. Pazarın şartlarının çetin ve tüketici isteklerinin sınırsız olması bizler gibi hem üretici hem de perakendeci firmaları kökten değişikliklere yöneltti. Kendimizi global dünyanın değişen şartlarına uydurmayıp, müşteri odaklı çalışmasaydık, üretim ve satış aşamalarımızı müşteri memnuniyeti üzerine inşa etmeseydik pazarda erimeye mahkum olacaktık. Öncelikle, ihracat müşterilerimizden aldığımız kültür ile 90'lı yılların başında "ne üretirsek satılır" mantığından hızla kurtulduk. Müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri ölçümleri yapıp, müşteri dataları oluşturarak; tek amacımızın kısa süreli kâr edinimi olamayacağını anladık. Sürekliliğin ve markanın değerinin korunmasının şirket kültürümüz olarak ilk sırada yer almasına böylece karar verdik; bu anlayışımızı da A'dan Z'ye bütün çalışanlarımıza benimsettik. Bu sebeple, 90'lı yılların başından bugüne bazı yıllarda satış hedeflerimizin gerisinde kalsak da, müşteri memnuniyetini sağladığımız sadık müşterilerimiz ile en baş hedefimiz olan süreklilik hedefimizi tutturduğumuz için Yataş ailesi olarak mutlu ve gururluyuz. Artık karşımızda 90'lardan önceki tüketicisi yok; Türk tüketicisi bilinçlendi. Müşterilerimiz, kendi memnuniyetlerinin ilk sırada olduğunu ve şirketlerin insana değer veren, sosyal sorumluluğunun farkında kurumlar olması gerektiğini biliyor.
CAUVAL İLE İŞBİRLİĞİ Geçtiğimiz ay, kurumsal bünyemizi yenilemek ve sektörümüzde uluslararası bir rol almak için Fransız Cauval şirketi ile Ortak Girişim sözleşmesine imza attık. Yataş, Walt Disney karakterlerinin mobilya alanındaki ilk kullanıcısıdır. Kişinin kilosuna ve tercihine göre sertliğini / yumuşaklığını ayarlayabildiği "Self Bed" Yatağı Türk tüketicisinin ihtiyacına sunmuştur. "Visco Therapy" yatak ve yastıkları Nasa'nın geliştirdiği Uzay Teknolojisi'nden doğan Kapalı Hücre Viskoelastik " Memory Foam Teknolojisi " ile üretilmektedir. Türkiye'de "DuPont" ürünlerini satmakla yetkili tek firma Yataş' tır. 5 kıtada ve 75 ülkede faaliyet gösteren DuPont, yorgan ve yastıklarda dolgu malzemesi olarak kullanılan Polyester alanında Avrupa'nın en büyük üreticisidir.
YILMAZ ÖZTAŞKIN
|