kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cem Şengör
Halının tanımını değiştirdi
Londra'ya bile mağaza açtı

Halının tanımını değiştirdi

Üç nesildir halıcılıkla uğraşan Şengör Halıcılık şirketine oğul Cem Şengör, Step ile yeni bir kimlik kazandırdı. Şengör, "Artık geleneksel halıcılık bitti. Şimdi özgür evler revaçta" diyor.

Temelleri 1919 yılında atılan ve Türkiye'nin en eski halıcılık geçmişine sahip olan Şengör Halıcılık, şirketin ortaklarından Cemalettin Şengör'ün oğlu Cem Şengör'ün aktif olarak iş hayatına katılmasıyla bir değişim sürecine girdi. Halıyı yeniden tanımlayıp "dekorasyon öğesi" olarak değerlendiren ve modası olan bir ürün olarak kabul eden Step markası 1998'den beri "modern halı" kavramının öncüsü konumunda. Türk el halıcılığının geleceği olmadığını düşünen Step Halı'nın kurucusu Cem Şengör, yaşam tarzındaki değişimle birlikte ev dekorasyonun da farklı bir boyut kazandığını belirtiyor. Eskinin geleneksel, ağır çizgilerinden olabildiğince uzakta olduğunu anlatan Şengör, "Artık rahat yaşam alanları sunan özgür evler revaçta" diyor.

MODERN ANLAYIŞ GELDİ
Dekorasyondaki yeni trendle birlikte, ev tekstilinde de olabildiğince özgün tasarımlar ön plana çıkarken sektörlerinde fark yaratmayı başaran firmalar markalaştı ve ön plana çıktı. Dört nesildir halı sektöründe iş yapan ve 1998'de Step markasıyla halıcılık sektörüne yeni bir anlayış getiren Cem Şengör ile halının yıllar içinde yaşadığı evreleri ve değişim sürecini konuştuk. Halı gibi muhafazakar bir sektörde "halı" kavramını yeniden tanımlayarak modası olan bir ürün olarak kabul eden ve "modern halı" kavramına yönelel e n Step Halı'nın kurcusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör markanın kuruluş öyküsünü şöyle anlatıyor: "Step'in kuruluş hikayesine baktığımızda halıyı yeniden tanımlayan bir marka olarak öne çıkarttık. Üç nesildir halı işiyle uğraşan bir aileyiz. Geçmişte halı 'nesilden nesile aktarılan aynı zamanda yatırım aracı da olan' gibi gereksiz anlamların yüklendiği bir üründü. Eski tarifinde halı, düğüm düğüm dokunan, ilmik ilmik sevgiyle örülen, her ilmiğinde bir muradın saklı olduğu, bir sevginin gizlendiği, çocuklarına da bırakacağı bir üründü. Gereğinden fazla anlam yüklenmiş ve çoğu zaman da gerçeği yansıtmıyordu. Ancak günümüzde Türk el halısının bir geleceği kalmadı. Zaten, Türk halısının dünya pazarlarındaki ağırlığı en iyi dönemlerinde bile yüzde 2,5-3'ü geçmemiştir. Aslan payını İranlılar ve Hintliler almıştır. Ezelden beri böyle gelmiş böyle gidiyor. Mesela halı besbelli ehil olmayan birileri tarafından yanlış dokunmuş ama müşteriye sanki bu bir işaretmiş gibi aktarılıyor. Amerika'dan Kapalıçarşı'ya gelen turist, 'Neden yeşilde ton farkı var?' diye sorduğunda 'Efendim, bu otantik kök boya da o yüzden böyle' gibi yanıtlar veriliyor. Halbuki marketten almış boyayı, kötü kaynatmış. Mesele bu. Ben, bir noktada bu saçmalıklarla uğraşmak istemediğimi anladım ve Step markası da tüm bu anlattığım geleneksel değerlere karşı yaratılmış bir marka olarak doğdu." Halıyı modası olan bir ürün haline getirmenin yolunun, dünya modasındaki eğilimleri ve o sezonun dokularını ürüne yansıtabilmekle başladığını dile getiren Şengör, "Bu yansımanın sağlanabilmesinin ilk olgusu ise tasarımdır. Dünya modasındaki trendlerle şekillenen ve yılda 2 kez yenilediğimiz koleksiyonlarımızda farklı kimliğimizi ortaya koyabilmek için Step olarak öncelikli belirleyicimiz daima tasarım oldu. Renk ve desenin çıkış noktası olarak değerlendirildiği koleksiyonlarımızın oluşmasında farklı ülkelerden çok sayıda tasarımcı ile birlikte çalışıyoruz ve bu sayede moda dünyasındaki son trendleri eşzamanlı biçimde ürünlerimize uygulama imkanı buluyoruz. Bunun yanı sıra kendi bünyemizde kurduğumuz ve sadece tasarım amaçlı bir design laboratuarımız da var" değerlendirmesinde bulunuyor.

RENK, DOKU VE DESENİN ÖNEMİ
Şengör, sonuçta amaç farklılaşmak ve benzerlerinden öne çıkmak olunca dekorasyonda oynayabileceğiniz temel unsurlar; renk, desen ve doku olduğunu vurguluyor. Step olarak renkte başlangıçtan bu yana iddialı olduklarını vurgulayan Şengör, " Renk, başından beri çok sahiplendiğimiz ve üzerinde oynamaktan hiç korkmadığımız hatta aksine eğlenceli bulduğumuz bir kriter. Ve bunu iddialı tasarımlarla, iddialı tasarımcılarla buluşturmak da bizim farkımız. Günümüz tüketicisi günden güne daha bilinçli ve seçici bireyler haline geliyor. Hangi sektörde olursanız olun müşterilerinize fark yaratabildiğiniz ölçüde başarılı olabiliyorsunuz. Farklı ve iddialı tasarımları önceliğimiz olarak belirleyerek bu farkı yarattığımıza ve ürünlerimiz aracılığıyla da bu değeri Step müşterilerine yaşattığımıza inanıyoruz" diyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EV EŞYALARI HABERLERİ
 AB'ye girmeden evlerine girdik
 Paşabahçe dünya ikincisi
 Yeni atmosferimiz kendine güven
 Beyaz eşyada liderliğe oynuyoruz
 İkiz kardeşler yine gözde
 Artık konsept ihraç ediyoruz
 Eşyalar akıllandı
 Onların savaşı bizi sevindiriyor
 Avrupa'nın üretim üssü olduk
 Ev tekstilinde 4. büyük ihracatçı ülke Türkiye
 Sünger fabrikasından uzay teknolojisine ulaştık
 'Porselen' kırılma noktasına geldi
 Artık kentli olduk, şimdi tasarım ve kalite dönemi
 Şeytanın yabasından altın kaplamalı çatala
 Sokak arasından dev mobilya mağazalarına
 Şehirlerimiz 'gaz'a geldi kombi pazarı büyüdü
 Mağazada 570 adet markanın 28 bin ürününü satıyoruz
 Dünya ile kucaklaşma dönemi
 Türk insanı evine düşkün olunca IKEA'nın gelişi hızlandı
 Her aile evi için 59 YTL harcıyor
 Hedef dünya markası olmak
 20 yılda en büyük birikim 'tecrübe' oldu
 Her 100 televizyondan 90'ı yurtdışına satılıyor
 Ev sanayiyi sırtladı
 Gümrük Birliği rekabeti artırdı sektörün ihracatı patladı
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu