Chiron, selefi Veyron'dan 40 mm daha geniş ve daha kaslı bir etki bırakıyor. Devasa spoyler yavaşlamak için hava freni (Airbrake) olarak da görev yapıyor. Büyük lastikler (önde 285/30 R 20, arkada 355/25 R 21) her koşulda yola tutunmak için çalışıyor.
Motorun devasa torku aniden şanzımanın üzerine binerse şanzımanın bundan zarar görme ihtimali artabilir. Bu yüzden böylesi ani bir yüklenmeden kaçınılmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ön ve arka tekerlekler arasında değişken bir güç dağılımına olanak tanıyıp hızlı viraj sürüşlerini destekliyor. Mühendisler, pek çok parçası Veyron'dan tanıdık olan motora büyük bir özen göstermişler.
Yüzde 25'lik güç artışı için büyük bir çaba verilmiş. Fazladan gücün anahtarını yüzde 69 büyütülen turbolar ve 32 supaplı çift yakıt püskürtmesi oluşturuyor. Daha büyük ara soğutucular (intercooler) bir dakikada 60.000 litreden fazla havayı geçiriyor. Motor yönetiminin yeniden düzenlenmesiyle en ideal ısının oluşması için çalışılmış ve bu da başarılmış. Soğutma sisteminin pompası dakikada 800 litre suyu motora pompalayabiliyor. Motordaki dört turbo iki kademeli bir çalışma prensibine sahip. Sıralı çalışan turbolardan önce ilk ikisi devredeyken motor devri 3800 d/d'ye ulaştığında diğer turbo çifti de devreye giriyor.
Bu sayede 2000 d/d'den itibaren tam anlamıyla doğrusal bir güç eğrisine olanak tanıyor. Daha büyük turbolar ve ara soğutucularla birlikte büyüyen egzoz ve katalizatörlerin neden olacağı ağırlık artışının dengelenmesi için farklı önlemler alınmış. Titanyum egzoz 3,6 kg, karbon emme manifoldu 3,6 kg ve krank mili 1,4 kg hafiflemiş. Ayrıca biyel kolları da hafifleyen parçalar arasında. Sayıları sevenler için birkaç çarpıcı bilgi daha geliyor: Motor içindeki yağ akışı dakikada 120 litre ve 1,85 barlık basınça çalışan turboların supapları 980 santigrat dereceye kadar dayanabiliyor. Böylesine karmaşık ve gelişmiş bir içten yanmalı motorla muhtemelen bir daha karşılaşamayacağız.