Opelin amiral gemisi Insignia, yeni neslinde daha zengin donanımla gelirken ismine eklediği Grand Sport ile içerdiği yeniliklerin ipuçlarını veriyor: Daha büyük, daha sportif...
Orta sınıfta boyutlar arttı, donanımlar ve tasarımlar da güçlendi. Opel'in yeni nesliyle karşımıza çıkan orta sınıf temsilcisi Insignia, karoserini yenileyip rakiplerindeki gelişmelere cevap verme iddiasında. Yeni karoserle birlikte ismini de yeniledi.
Yeni Insignia ailesi Grand Sport ve Sports Tourer karoser isimlerine sahip. Grand Sport sedan karoseri temsil ederken, Sports Tourer station karosere anlamına geliyor.
Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi testi
Opelin amiral gemisi Insignia, yeni neslinde daha zengin donanımla gelirken ismine eklediği Grand Sport ile içerdiği yeniliklerin ipuçlarını veriyor: Daha büyük, daha sportif...
Selefine göre benzer motor ve donanımda 175 kg'a kadar hafifletilmiş.
Insgina Grand Sport'un sınıfının şık görünen otomobillerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Tasarımı, selefinin "tombul" hatlarına göre daha ince uzun çizgilerle daha zarif görünüyor. Daha ince stop ve farlar, daha büyük bir ön ızgaraya sahip olan otomobilin profilinde de coupe algısı yaratacak sportif hatlar gözleniyor. Selefine göre daha iri olan Insignia Grand Sport'ta göze batan tek uyumsuzluk 18 inçlik jantların bu karoser altında küçük görünmesi olmuş. Bunun haricinde çizgiler çok akıcı ve uyumlu görünüyor. Tabii tüm bu detaylar ölçülerin de yenilenmiş olmasıyla daha da anlam kazanmış.
Arka camla açılan bagaj kapağı sayesinde kullanım kolaylaşmış.
Yeni neslin boyutlarını selefiyle kıyasladığımızda 55 mm daha uzun olduğunu görüyoruz. Dingil mesafesi 92 mm uzayan Grand Sport'un iz açıklığı da 11 mm daha geniş. 43 mm daha alçak otomobil daha dinamik görünüyor. Selef model, sınıfındaki rakiplere göre kısa kalırken yeni nesil ile benzer uzunluk ölçülerine ulaşılmış.
490 litrelik bagaj koltuklar yatırılınca 1450 litreye genişletilebiliyor.
Ancak selefinde 500 litre olan bagaj hacmi yeni nesilde 490 litre olarak açıklanıyor. Bu rakam rakiplerinin 600 litrelik bagaj hacimlerine ulaşması sebebiyle oldukça küçük görünüyor. Anlaşılan artan uzunluk ölçüleri yaşam alanına gitmiş.
Arka koltuklardaki diz mesafesi çok cömert. Baş mesafesi standartlara uygun.
Otomobilin içerisine geçtiğimizde arka koltuklarda çok cömert bir diz mesafesiyle karşılaşıyoruz. Koltuk ölçülerine baktığımızda sınıf liderlerinden Skoda Superb ile 30 mm fark olduğu görülüyor. 520 mm'lik diz mesafesi ölçüsü, VW Passat, Ford Mondeo, Renault Talisman'dan fazlasını sunduğu anlamına geliyor.
Arka koltuklarda da koltuk ısıtma sunuluyor.
Ön koltuklarda da diz mesafesiyle cömert olan otomobilin baş mesafesi ölçümlerinde rakiplerine yakın olan rakamlarıyla sınıf standartlarını karşıladığı görülüyor. Sürücü koltuğunda ergonomi konusunda başarılı bir noktaya ulaşılmış. Uzun süreli yolculuklarda bile sürücü yormayan koltuğun yan destekleri de başarılı. Isıtma ve soğutma özelliği de bulunuyor olması konforu daha da arttırıyor.
Direksiyon ve göstergesiyle selefinin izlerini taşısa da orta konsol Insignia için tamamen yeni görünüyor.
İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi sınıf standartlarında üst seviyelerde. Parçaların hizalanması düzgün ve birleşme noktalarında çapaklar bulunmuyor. Kabin içerisinde çıtırtı ya da gıcırtılar duyulmuyor. Ön konsol tasarımı Opel'in yeni tasarım diline uygun çizgilere sahip. Düzenli ve ergonomik. Direksiyon arkasından rahat izlenebilen analog gösterge grubu ortasındaki 8 inçlik bilgi ekranı önceki nesil Insignia'dan taşınmış. Aracın hızı, hız uyarısı tabelaları gibi önemli bilgilerin ön cama yansıtıldığı head-up display sistemi de ergonomiyi arttırıyor.