Panoromik cam tavan kabin içi aydınlığını ve ferahlığını arttırıyor.
Kodiaq'ın nasıl bir SUV olduğunu netleştirmek için önce boyutlarına bir bakalım. 4697 mm uzunluk, 1882 mm genişlik, 1676 mm yükseklik ve 2791 mm dingil mesafesine sahip. Bu ölçüleri aynı grupta yer alan ve sınıfının popüler modellerinden olan VW Tiguan ile kıyasladığımızda Kodiaq'ın 211 mm daha uzun, 43 mm daha geniş, 44 mm daha yüksek ve 110 mm daha uzun dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Kodiaq'ın Tiguan'dan çok, büyük sınıf SUV temsilcisi Touareg'e yakın ölçülere sahip olduğunu söylemeliyiz.
Skoda Kodiaq 1.4 TSI testi
Skoda yeni SUV temsilcisi Kodiaq ile bu sınıfta Yeti ile başladığı yolculuğa taze bir başlangıç yaptı. Yedi koltuklu Kodiaq büyük crossover isteyenlerin ihtiyaçları için oluşturuldu. Bakalım ne kadar yetenekli?
Dokunmatik multimedya ekranının tepki hızı ve çözünürlüğü oldukça iyi seviyede.
Kodiaq'ın tasarımı, Skoda'nın yeni marka yüzünü ve çizgilerini taşıyor. Keskin çizgiler karoserin tamamına yayıldığı gibi aydınlatma gruplarında marka imzasına dönüşüyor. LED gündüz farları L biçiminde farın alt çerçevesini oluştururken, sis farı farın altında ayrı bir noktada yer alıyor. Stoplardaki LED aydınlatma da gündüz bile rahat algılanıyor.
İri boyutlar ortaya geniş bir yaşam ve yükleme alanı çıkartıyor. Opsiyonel olarak sunulan üçüncü koltuk sırasıyla 7 kişilik yolcu kapasiteli bir Kodiaq alınabiliyor. 43 kilogramlık bir fark yaratan üçüncü koltuk sırası bagaj zeminine gizlenebiliyor. Ön koltuklar uzun boylular için bile geniş, ferah ve aydınlık. Görüş açıları sorunsuz.Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde trafiğe kolay hakim olunabiliyor. İnce sütunlar görüşü engellemiyor.
İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi başarılı. Fonksiyonellik konusunda ise çok mesai harcanmış. Çift torpido gözü bulunan otomobilin vites konsolunda fonksiyonel bir eşya gözü alanı var. Kumaş ile kaplı ön kapı içlerinde şişe için alanlar ile geniş eşya gözü oluşturulmuş.
Klima kumandaları ergonomik tasarlanmış. Ön koltuklarda soğutma fonksiyonu bulunuyor.
Fonksiyonellik koltuk sisteminde de kendini gösteriyor. Kızaklı ve sırtlık eğimli olan ikinci koltuk sırası ise üçüncü sıraya ayrılacak alana göre bir yaşam alanı sunuyor. Üçüncü sırada oturan yoksa yeteri kadar cömert bir alan elde edilebiliyor. Üçüncü koltuk sırası ise yetişkinlerin rahat edebileceği değil, kısa süreli ulaşım ihtiyaçlarını karşılayacak bir alan sunuyor. Açılabilir panoramik cam tavan baş mesafesinden biraz ödün verse de üçüncü koltuk sırasına kadar aydınlık ve ferahlığı sağlıyor.
Vites konsolundaki eşya alanı benzerleri arasında en geniş ve fonksiyonellerinden biri.
Yükleme alanına baktığımızda, üçüncü koltuk sırası açıldığında 273 litrelik bir bagaj sunulduğu görülüyor. Üçüncü koltuk sırası açıkken yerinden çıkartılması gereken bagaj örtüsü için de bagaj zemininde yer açılmış. Arkadaki iki koltuk sırası yatırıldığında ise ortaya 2005 litrelik devasa bir alan çıkıyor.
Style donanımından itibaren "üst sınıf" LED stoplar geliyor.
Test aracımız 1.4 TSI 150 HP 4x4 DSG olanı. Dört tekerlekten çekiş opsiyonuyla 79 kilogram ağırlaşan otomobil toplam 1668 kg'lık boş ağırlığa sahip. Bu ağırlık farkı fabrika hızlanma verilerinde maksimum hızda 5 km/s, 0-100 km/s hızlanmada 0,4 saniye dezavantaj yaratıyor. Ortalama tüketimde de 0,8 lt/100 km'lik tüketim farkı ortaya çıkıyor. Test ölçümlerinde 10,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi kayda geçti. Alt devirlerden itibaren canlı olan 150 HP'lik benzinli motor 1500 d/d ile 3500 d/d arasında 250 Nm maksimum tork üretebiliyor. Islak tip çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlı vites geçişleri fabrika verilerine yakın değere ulaşılmasını kolaylaştırıyor. Ancak vites geçişleri pürüzsüz olsa da hızlı değişimler zaman zaman sarsıntılı bir sürüşe sebep olabiliyor. Gaz tepkileri iyi ayarlanmalı. İyi dozlama yapılıp gaz pedalına hafif basıldığında daha konforlu bir tecrübe yaşanıyor.