Örneğin, yalnızca kamera ve sosyal medya uygulamalarıyla ilgilenen bir kullanıcı için phablet kategorisinde, kalemli bir mobil cihaz tercih etmek pek doğru olmayacaktır.
Yeni akıllı telefon alırken dikkat edilmesi gerekenler
Eski telefonunuz artık istediğiniz gibi çalışmıyor ya da artık yeni bir modele geçme gereği duyuyorsunuz. Peki yeni akıllı telefon satın alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?
Çünkü bu tip cihazların sunduğu kendine has özellikleri neredeyse hiç kullanmayacaktır. Böyle tercihler yapan, ama daha sonra aldıkları cihazların birçok özelliğini kullanmayan çok kişi var. Boşa para vermek istemezsiniz, değil mi?
EN YÜKSEK FİYATLISI EN İYİSİ Mİ?
Birçok konuda olduğu gibi akıllı telefon pazarında da bu kural unutulmamalı. Eğer yalnızca internette gezinmek ve aramalar yapmak istiyorsanız, bunu yalnızca 2 bin liranın üzerinde fiyatı bulunan telefonlarla değil, bin liranın altındaki ve güncel yazılımlı telefonlarla da yapmanız mümkün.
Önceki sayfadaki maddeyi de hatırlatarak, ihtiyaçlarınızı belirledikten sonra bütçenize en uygun modelleri belirlemenizde fayda var.
GARANTİ ŞARTLARINA VE TEKNİK SERVİS İMKANLARINA DİKKAT
Bu, özellikle "daha uygun fiyatlı olsun" amacıyla yurt dışından getirilen telefonlar için önemli. Bazı telefonların ülkemizde de garantisi bulunuyor ve teknik servis desteği alabiliyorsunuz.
Ama bir de ülkemizde garanti desteği olmayan telefonlar var. Diyelim ki uygun fiyata yurt dışından telefon aldınız, ama ülkemizde servisi yok. Akıllı telefonlardaki en ufak arızalar bile ciddi maliyetler doğurabiliyor ve böyle bir durumla karşılaşırsanız tasarruf yapayım derken daha zararlı konuma gelebilirsiniz. Bu yüzden seçimlerinize dikkat etmenizde fayda var.
İTHALATÇI MI DİSTRİBÜTÖR GARANTİSİ Mİ?
Ayrıca ithalatçı ve distribütör garantisi arasında seçim yapmak da oldukça önemli. Burada ithalatçı garantisi biraz daha ucuz oluyor ancak garanti konusunda ufak dezavantajarı içeriyor.