Kalkınma Bakanlığı'na bağlı Yüksek Planlama Kurulu Türkiye'nin tasarımda küresel bir güç olması hedefiyle "Tasarım Strateji Belgesi ve Eylem Planı" hazırladı. Tasarım alanında zirveye gidecek yolda 2016'ya kadar atılması gereken adımların sıralandığı ve Resmi Gazete'de yayımlanan belgede Türkiye'nin bu konudaki potansiyeline ilişkin 'güçlü' ve 'zayıf' yanları da ortaya kondu. Planda Türkiye'nin güçlü yanları "Komşularla yakın ilişkiler ve vizesiz seyahat imkanı",
"Herkesten daha istekli ve ihtiyaç sahibi olmamız",
"Genç, çalışkan, istekli, başarıya ihtiyacı olan bir neslin varlığı",
"Türk girişimcilik ruhu ve kıvrak zekası" ve "Mecburiyet" olarak gösteriliyor. Türkiye'nin tasarım alanındaki zayıf yanları ise şunlar: "Toplumsal eğitimin yetersizliği",
"Zihniyet kalıplarımız", "Yaratıcı fikirlere toplumsal bakış",
"Kendi fikirlerimizde inat etme",
"Okumaya olan ilgi azlığı".
Eğitime ilkokuldan başlamalı
Eylem Planı'nda firmaların yerli tasarımcılar ile çalışmasının teşvik edilmesi, sanayi ürünlerinde tasarımcı imzası aranması; resmi kurumların tasarım danışmanı çalıştırması, Tasarım tescilinin kolay hale getirilmesi, üstün yetenekli öğrencilerin tasarım alanına yönlendirilmesi, tasarım ve inovasyon dersinin ilkokuldan başlayarak zorunlu hale getirilmesi gibi adımların yanında her sanayi sektörü için yılda en az 10 tasarım yarışması düzenlenmesi önerisi de yer alıyor.
Türkiye markasına 'Turkuaz Kart' tacı
Ankara, yabancıların Türk vatandaşlığına geçişini kolaylaştırmak ve Türkiye'ye beyin göçü başlatmak için düğmeye bastı. İçişleri Bakanlığı bünyesinde, ABD'de yapılan Green Kart benzeri bir uygulamanın hayata geçirilmesi için çalışmalar başladı. 2015 yılında hayata geçirilmesi planlanan uygulamanın adı Turkuaz Kart olacak. Her yıl belli sayıda kişinin bir kısmı çekilişle yararlanacağı Turkuaz Kart'ta öncelik bilim adımları ve sanatçılara verilecek. Turkuaz Kart uygulaması ile özellikle Ortadoğu'dan Türkiye'ye beyin göçü yaşanması hedefleniyor.