Hem gıdada hem perakendede büyüdü
KOÇ HOLDİNG.
Koç Holding, 2004 yılında Tat, Maret, Pastavilla ve Sek markalarını Tat çatısı altında birleştirirken, Divan markasını da uluslararası pazarlara açma hedefini seçti. Sert rekabet koşullarına ve düşen fiyatlara rağmen 2004 yılında gelirler yüzde 2'lik bir artışla 380 milyon YTL'ye ulaştı. 2004 yılında, rakı üretimine girmek üzere Tariş ile yüzde 50-50 ortaklıkla yeni bir şirket kurdu. İlk ürün Eylül 2005'te Mercan markası ile piyasaya sürüldü.
2005'TE EN BÜYÜK ATAĞI TANSAŞ'I ALARAK YAPTI Koç Holding'in gıda-perakende alanında 2005 yılında yaptığı en radikal atak, Carrefour'un Gima'yı satın almasıyla başlayan konsolidasyon rüzgarına karşı, Tansaş'ı bünyesine katması oldu. Bu satın almayla Migros perakendede pazar liderliğini açık arayla sağlamlaştırdı. Grubun satış ve dağıtım şirketi Düzey, Tat ve BAT (British American Tobacco) ürünlerinin tek dağıtıcısı. Düzey ayrıca diğer birçok hızlı tüketim mallarının dağıtımını da yapıyor. Düzey'in 140 binin üzerinde dağıtım noktası var.
|