Yeni kategorilerle atağa kalktı
SABANCI HOLDİNG.
Sabancı Topluluğu, gıda sektöründe Gıdasa ve onun iştiraki olan Marsa ile faaliyet gösteriyor. Gıdasa, 2002 yılında Sabancı Topluluğu'nun diğer gıda ortaklıklarından bağımsız olarak, gıda sektöründe bir büyüme platformu oluşturmak üzere kuruldu. Bu hedefe paralel olarak yıl sonunda Piyale satın alındı. Bu markanın şemsiyesi altında 2004 yılı boyunca ürün gamı genişletildi. Makarna, çorba, un, irmik, nişasta, hazır yemekler ve meyve suyu kategorilerinin yanı sıra 59 farklı ürün çeşidi ile bisküvi ve 29 farklı ürün çeşidi ile puding ve toz tatlılar kategorilerine girildi.
SU, ÇAY VE BEYAZ ET SEKTÖRÜNE GİRDİ Gıdasa İçecek ve Çiftlik adı altında iki yeni iş birimini faaliyete geçirerek "Saka" markası ile damacana su üretimine, 2005 yılının ilk çeyreğinde ise pet su ve aromalı gazlı su üretimine başladı. Yine İçecek iş birimi "Deren" markası ile 2005 yılının ilk çeyreğinde çay sektöründe faaliyete geçti. 2004 başında 72 yıllık geçmişi ile Türkiye gıda sektörünün en köklü markalarından biri olan "Ömür" satın alındı. Marka yeniden konumlandırılarak Ocak 2005'ten itibaren Ömür markalı beyaz et ürünlerinin satışına başladı. Gıdasa Çiftlik iş birimi, gelecek yıllarda süt, süt ürünleri ve işlenmiş sebze kategorilerine de girmeyi planlıyor. Gıdasa'nın, 2005 ciro hedefi 400 milyon dolar.
|