Markalar, yapılan iş birliklerinin etkisinin artması için Influencer'ların etkileşim oranları ve takipçi kitlelerinin yaşı, cinsiyeti gibi çeşitli kriterleri de göz önünde bulundurmaya başladılar.
Kullanıcının tercihi Instagram ve Lifestyle'dan yana!
Dijitalleşen dünya ile birlikte markalar da çalışmalarını dijital dünyaya aktarmaya başladı. Dijital dünyayı şekillendiren sosyal medya fenomenleri ile iş birliklerini arttıran markalar, fenomenleri seçerken birçok kriteri göz önünde bulunduruyor. Özellikle fenomenlerin etkileşim oranları, takipçi kitlelerinin yaşı ve cinsiyeti bu iş birliklerinde büyük bir önem taşıyor. Markaların 2022 yılında bu işbirliklerine yapacağı yatırım 15 milyar doları bulacak. INFLOW Network ise dijital çalışmalar yapmayı hedefleyen marka ve sosyal medya fenomenlerini bir araya getirmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda fenomenler hakkında data üretimi yapan HypeAuditor ile iş birliği yapan INFLOW Network, markaları doğru yönlendirerek markalara en uygun fenomenleri bulacak bir rapor sunuyor.
Markaları ve sosyal içerik üreticilerini bir araya getirmeyi hedefleyen INFLOW Network, Influencer'lar hakkında data üreten HypeAuditor ile gerçekleştirdiği işbirliği sayesinde markaları doğru yönlendirmeyi ve en uygun Influencer'lar ile eşleştirmeyi hedefliyor.
Bu iş birliğinin sektöre yönelik önemli bir katkısı da Türkiye'deki Influencer Marketing ilerleyişi hakkında hayata geçirilen ve 2022 yılının ilk yarısını kapsayan rapor.
INFLOW Network ve HypeAuditor iş birliğinin en önemli sonucu ise raporlama sistemi…
Influencer Marketing çalışmaları özelinde INFLOW Network ve HypeAuditor işbirliği sonucunda markalara sunulacak olan raporda; kullanıcıların yaş aralığı, Türkiye'deki mikro, makro ve nano Influencerlar hakkında bilgiler, takipçilerin aktifliği ve gerçekliği, 2022 yılında adından en çok bahsedilen markalar ve Influencer'lar gibi birçok farklı veriler yer alıyor.
Rapora göre, Türk Instagram kullanıcılarının yüzde 46'sını 25-34 yaş aralığı oluşturuyor. Bu yaş grubunun cinsiyet dağılım oranları ise % 19 kadın ve % 24 erkek olarak şekilleniyor.
Türk kullanıcı kitlesinin yüzde 83'ünü 34 yaş altı kullanıcılar oluşturduğu için, Instagram bu yaş grubuna hitap etmek için en iyi platform olarak konumlanıyor.
Türkiye'de, Instagram'da içerik üretenlerin % 49,3'ünü Mikro-Influencer'lar oluşturuyor.
Bu içerik üreticilerinin 5 bin – 20 bin arasında bir takipçi sayısı bulunuyor. Nano-Influencerlar ise kitleleriyle en güçlü bağa ve dolayısıyla % 4.9 ile en yüksek etkileşime sahip konumdalar. Raporun öne çıkan sonuçları şöyle: