kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
Krizde market markalarıyla tanıştık
Maaşımızı müşteri ödüyor

Krizde market markalarıyla tanıştık

KRİZ dönemlerinde tüketici alışkanlıklarında yaşanan köklü değişiklikler, perakendecileri temel ihtiyaçları daha ucuza karşılamak yoluna itti. Aslında private label ya da Türkçe karşılığıyla market markaları dünyada 1950'lerden bu yana satılıyor, ancak bu kavramın Türkiye'de yaygınlaşmaya başlaması 2001 kriziyle birlikte oldu. Benzeri mallardan yüzde 20 ile 50 arasında daha ucuz olan market markaları, kısa sürede daha çok tüketici tarafından tercih edilmeye ve pazar paylarını artırmaya başladı. Şu an 800'ün üzerinde market markası olduğu tahmin ediliyor. Türkiye'ye market markası uygulamasını getiren Migros'u diğer perakendeciler de takip etti. Binlerce ürünü standlarında halka sunan dev hipermarketler böylece kendi markalarını da oluşturdu. Continent, Yimpaş, Kipa, Tansaş, Gima, Carrefour, Metro, Şok, Kiler gibi marketler bakliyattan çaya, tuvalet kağıdından kozmetiğe kadar birçok ürünü kendi isimleriyle satmaya başladı.

YAĞ VE ÇAY TERCİH EDİLİYOR
Pazar araştırmaları, market markalarının özellikle yağ, çay, temizlik malzemeleri, çamaşır yumuşatıcıları ve kağıt ürünleri gibi kategorilerde markalı ürünlere göre daha yaygın olarak tercih edildiğini ortaya koyuyor. Son ekonomik krizin patlak vermesiyle 2001 yılında toplam pazar payının yüzde 12'sini oluşturan market markaları, 2002 yılında bu oranı yüzde 23'e çıkarmayı başardı. Her ne kadar krizin etkilerinin geçmesiyle birlikte market markalarının pazar payı büyüme hızı yavaşlamış olsa da, bu ürünler tercih edilmeye devam ediyor. Market markalarının büyüme hızı 2003'te yüzde 39'a, 2004'te ise yüzde 33.5'e gerilese de, bazı kategorilerde hâlâ en çok tercih edilen markaların başında geliyor. Örneğin artık gıda yerine kişisel bakım ürünlerinde tercih edilen market markaları, temizlik ürünleri kateforisinde de markalı ürünlerin en önemli rakibi olmaya devam ediyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Rekabet sarhoş etti
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Kahve tiryakisi oldular
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu