kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
Avrupa'da teknoloji konuşuyor
Geleceğin mağazaları müşterilere tüyo verecek

Avrupa'da teknoloji konuşuyor

Perakende şirketleri Avrupa'da rekabet güçlerini yitirmemek için otomatlardan oluşan insansız mağazalara yöneliyor.

SEKTÖRDEKİ en kıyasıya rekabet ise Avrupa'da yaşanıyor. 2003 yılında sektörün 30 lider şirketinin Avrupa perakende piyasasındaki payları yüzde 62 seviyesindeydi. 2004 yılında bu rakam yüzde 63.5'e çıktı. Aynı rakamın 2009'da yüzde 71'e ulaşması bekleniyor. Son rakamlara göre Avrupa perakende piyasasının toplam büyüklüğü yüzde 4.8'lik bir artışla 925 milyar dolara ulaştı. Avrupa'da eski Doğu Bloğu ülkeleri halâ en kârlı piyasa durumunda. Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Slovakya perakende yatırımlarının en çok yöneldiği ülkelerin başında geliyor. Şirketler kârlılıklarını artırmak için teknolojiyi de ön plana çıkarmaya başladı. Bu trendin ilk örnekleri Almanya'da kullanılmaya başlandı bile. "Geleceğin marketi" adı verilen yeni sistemde müşterilere alışveriş kartı veriliyor. Bu kart üzerinde müşterinin ismi ve iletişim bilgileri bulunuyor. Kart alışveriş sepetleri üzerinde bulunan ekranlı bilgisayar tarafından algılanıyor. Ve alışveriş sepeti müşteriyle konuşmaya başlıyor. Mağazanın hangi bölümünde ne satılır, fiyatları nedir, ucuzlukta olan ürünlere en hızlı nasıl ulaşılır kısacası müşterinin ihtiyaç duyduğu tüm bilgiler akıllı sepetler tarafından müşteriye veriliyor. Ayrıca yeni sistemde alışveriş sepetleri içlerine konan her ürünü kendiliğinden hesap eder hale de geldi. Böylece müşteri çıkışa geldiğinde alışveriş arabasını insansız kasaya yaklaştırması yeterli oluyor. Ürünlerin bedelini önceden hesaplayan alışveriş sepeti ödenecek miktarı otomatik kasaya gönderiyor. Müşteri de nakit parası varsa nakit ödeme yapıyor. Eğer yoksa kredi kartını kullanıyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Rekabet sarhoş etti
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
 Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Kahve tiryakisi oldular
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu