|
|
|
|
|
|
Avrupa'da teknoloji konuşuyor
Perakende şirketleri Avrupa'da rekabet güçlerini yitirmemek için otomatlardan oluşan insansız mağazalara yöneliyor.
SEKTÖRDEKİ en kıyasıya rekabet ise Avrupa'da yaşanıyor. 2003 yılında sektörün 30 lider şirketinin Avrupa perakende piyasasındaki payları yüzde 62 seviyesindeydi. 2004 yılında bu rakam yüzde 63.5'e çıktı. Aynı rakamın 2009'da yüzde 71'e ulaşması bekleniyor. Son rakamlara göre Avrupa perakende piyasasının toplam büyüklüğü yüzde 4.8'lik bir artışla 925 milyar dolara ulaştı. Avrupa'da eski Doğu Bloğu ülkeleri halâ en kârlı piyasa durumunda. Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Slovakya perakende yatırımlarının en çok yöneldiği ülkelerin başında geliyor. Şirketler kârlılıklarını artırmak için teknolojiyi de ön plana çıkarmaya başladı. Bu trendin ilk örnekleri Almanya'da kullanılmaya başlandı bile. "Geleceğin marketi" adı verilen yeni sistemde müşterilere alışveriş kartı veriliyor. Bu kart üzerinde müşterinin ismi ve iletişim bilgileri bulunuyor. Kart alışveriş sepetleri üzerinde bulunan ekranlı bilgisayar tarafından algılanıyor. Ve alışveriş sepeti müşteriyle konuşmaya başlıyor. Mağazanın hangi bölümünde ne satılır, fiyatları nedir, ucuzlukta olan ürünlere en hızlı nasıl ulaşılır kısacası müşterinin ihtiyaç duyduğu tüm bilgiler akıllı sepetler tarafından müşteriye veriliyor. Ayrıca yeni sistemde alışveriş sepetleri içlerine konan her ürünü kendiliğinden hesap eder hale de geldi. Böylece müşteri çıkışa geldiğinde alışveriş arabasını insansız kasaya yaklaştırması yeterli oluyor. Ürünlerin bedelini önceden hesaplayan alışveriş sepeti ödenecek miktarı otomatik kasaya gönderiyor. Müşteri de nakit parası varsa nakit ödeme yapıyor. Eğer yoksa kredi kartını kullanıyor.
|
|
|
|
|
DİĞER HABERLERİ |
| Bakkal amcadan hipermarkete | 2005'te iki büyük evlilik! | Gıda harcaması 2.7 kat arttı | Rekabet sarhoş etti | Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı | Zorlandık ama inancımızı yitirmedik | Yavaşlamak düşmek demektir | Organizenin payı halâ çok düşük | 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız | Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız | AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz | Kahve tiryakisi oldular | Gıda denetimi için yeterli eleman yok | 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz | Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak | Kiler her şehirde olacak | Artık teknoloji emrimizde | Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz | Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi | Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor | Küçüğüm, onun için ucuzum | Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu | Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık | Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi | Tüketici yine kazanacak | Hem gıdada hem perakendede büyüdü | Onlar hastalandı, biz korktuk | Yeni kategorilerle atağa kalktı | Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek | Ülker Holding | Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik | AB, sofralarımızı değiştirecek | Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi | |
|
|
|
|