5 günlük hava durumu
21 Haziran 2011 Salı
Füze ASELSAN

Milli üreteceğiz

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati: 21.06.2011  12:14
    Güncelleme : 21.06.2011  16:40

Alçak ve orta irtifa hava savunma sistemleri ana yükleniciliğinde yurt içinde geliştirilecek.

'dan yapılan açıklamaya göre, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacı olan alçak ve orta irtifa hava savunma sistemlerinin milli olarak geliştirilmesini sağlayacak sözleşmeler, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile ASELSAN arasında imzalandı.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı adına Müsteşar Murad Bayar, ASELSAN adına Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Memişoğlu ve Genel Müdür Cengiz Ergeneman, alçak irtifa hava savunma füze sistemi için 278 milyon 371 bin 118 lira ve 193 milyon 59 bin 102 avro; orta irtifa hava savunma füze sistemi için de 250 milyon 720 bin 295 lira ve 132 milyon 113 bin 714 avro tutarındaki sözleşmelere imza koydular.

Alçak ve orta irtifa hava savunma füze sistemlerinin radarlar, atış kontrol sistemleri, komuta kontrol sistemleri ve haberleşme sistemleri gibi yer sistemlerinin tümü, ana yüklenici ASELSAN tarafından geliştirilecek. Projelerde ROKETSAN füzeden sorumlu alt yüklenici olarak görev alacak. Füzelerde kullanılacak arayıcı başlıklar ve veri linkleri de ASELSAN tarafından geliştirilecek.

ASELSAN tarafından geliştirilecek alçak ve orta irtifa hava savunma füze sistemleri ile Türk Silahlı Kuvvetleri güncel teknolojiye ve yüksek etkinliğe sahip hava savunma sistemlerine sahip olacak, aynı zamanda sistemlerin yurt içinde geliştirilmesi ve üretilmesi sayesinde hem maliyetlerde tasarruf sağlanacak hem de kaynakların yurt içinde kalması sağlanacak. Böylece Türk savunma sanayiinin ulaştığı teknolojik düzey daha ileriye taşınacak ve TSK;nın ihtiyaçlarının yurtiçi olanaklarla karşılanma düzeyi artacak.

ASELSAN, 20 yıl önce Stinger füzesinin ortak üretim programı ile başladığı, daha sonra Kaideye Monteli Stinger (KMS) Sistemi projesi ile devam ettiği hava savunma alanındaki faaliyetlerini, geçtiğimiz yıllarda Hava Savunma Erken İkaz ve Komuta Kontrol Sistemi;ni (HERİKKS) ve KALKAN Hava Savunma Radarını geliştirerek sürdürdü.

ASELSAN halen SSM ile imzalamış olduğu sözleşmeler kapsamında TSK için 35 mm;lik Kundağı Motorlu Hava Savunma Topu ve Ateş İdare Cihazını geliştiriyor; ayrıca, TSK envanterinde mevcut 35 mm;lik Çekili Hava Savunma Toplarını modernize ediyor.

Etiketler : ,

kalan karakter 460

hasan hasan

harika emegi geçenlerin allah yardımcısı olsun muaffakiyetler inşalllah

Aynı Görüşte misiniz?
evet92
hayır3
cevapla 21.06.2011 13:35
chikara chikara

ooo eller aya biz yaya derler ya... millet kitalararasi fuzeler imal ederken daha bizimkiler kisa-orta menzilli deyip duruyorlar... gec kalinmis bir konuda gec alinan bir karar... bence bir seyi yapacaksaniz onun en gelismisini ve en iyisini yapmak zorundasiniz...yoksa yap-boz gibe emekleme yontemiyle bir yere varilamaz... ha ancak cahil milleti vay be neler yapiyormusuz gibisinden oyalabilir ve doldurusa getirerek heveslerini almalarini sagliyabilirsiniz o kadar...

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır75
cevapla 21.06.2011 15:18
realist realist

keşki senin gibiler de kıtalar arası füze sistemleri ile bu haberde anlatılmak istenen hava savunma füze sistemlerinin tamamen birbirinden ayrı teknolojiler gerektirdiğini bilebilse aşağılık sendrom bir kurtulabilse daha neler yapıcaz kim bilir

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 21.06.2011 22:10
hahah hahah

ne yani roket yapmak için arazi mi kazacağız ne alaka ?
teknoloji var, transfer et, casuslarınla çal...
bu kadar basit

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır2
cevapla 21.06.2011 19:11
mehmet mehmet

dünyada orta ve uzun itifakli füze yapan kac tane ülke var haberin varmi
simdi yapilanlarida asagiya cekmek senin gibilerine yakisir herseyin bir baslangici olur buna sevinmek lazim olan ucak fabrikasini kapatan hükümetlere kizsen senin gibileri gölge etmesin yeter.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 21.06.2011 18:33
Arnavut Arnavut

füzede önemli olan mesafe degil önemli olan Tekneloji

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 21.06.2011 18:10
mehmet mehmet

unutmaki bir gökdeleni yaparken önce yeri kazarsın ve temel aratsın.........

Aynı Görüşte misiniz?
evet42
hayır3
cevapla 21.06.2011 17:03
Hakan Hakan

Bagimsiz olmak demek, askeri ve ekonomide sahasinda da basarili olmak demektir.
Avrupali ve Amerikali basariyorsa biz neden basaramiyalim?

Aynı Görüşte misiniz?
evet86
hayır1
cevapla 21.06.2011 13:32
ersenwww ersenwww

şunda rmk marıbe tersanesınde ( donanmamzı için) dünyanın en buyuk sahıl güvenlik arama kurtarma gemisinin inşasınmda görev almaktayım...geminin büütn savş ve savunma yazılımları aselsan tarafından yuzde yuz yerlı yapılmaktaıdr..siz evde bütün gün dizi izleyen sonrda burda aselsan bısey yapamaz dıyen örümcek beyınlıler için bu yazım..

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır1
cevapla 12.04.2012 15:59
mustafa mustafa

büyük yolculuklar ufak bir adımla başlar bizde ufak ufak adımlar atmaya başladık bu ilerisi için umut verici bence diğer güçlü ülkelerde bu aşamalardan geçti simdi biz geçeceğiz ve dahada güçleneceğiz

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 17.01.2012 22:09