Teknoloji ürünlerine getirilen taksit kısıtlaması, cirosunun büyük kısmını bu alandan elde eden online satış sitelerini yeni stratejiler geliştirmeye zorladı. Sektörün yavaş yavaş elektronik ürünlerden diğer alanlara kaymaya başladığını belirten GittiGidiyor.com'un Genel Müdürü Gülfem Toygar, "Altın ve cep telefonunda online satışlar yüzde 50 azaldı. Bu yıl 'Cadde' konseptini Türkiye'ye ilk kez getirerek online alışverişe yeni bir boyut kazandırdık" dedi. Kısıtlamaların sektörü yaratıcılığa zorladığının altını çizen Toygar, geleneksel alışveriş alışkanlıklarını Cadde konseptiyle online alışverişe uyarladıklarını ifade etti.
HAPPY CADDE'DE DÜKKÂN AÇTI
Toygar, online alışverişin artık sektörel anlamda derinleştiğini de belirterek, bunun en güzel örneğinin GittiGidiyor içinde hayata geçirilen 'süpermarket' uygulaması olduğunu söyledi. Bunun için perakende zinciri Happy'yle anlaştıklarını anlatan Toygar, "Burada markette satılan her şeyi satın almak mümkün. İlk adımı Happy'yle attık. Diğer markalarla da devam ettireceğiz" diye konuştu. Gülfem Toygar, 'süpermarket' uygulamasına mobilya, hırdavat, çocuk gibi alanları da eklemeyi planladıklarını söyleyerek, şöyle konuştu: "Online satış şirketleri artık derinleşiyor. İhtisaslaşma trend oldu. Bunun içinde lüks de var, ucuz da. Bu alanlar için markalarla görüşmeler yapıyoruz."
"İADEDE DÜNYA ORTALAMASININ ALTINDAYIZ"
e-ticaret
sektörünün büyümesini sürdürdüğünü anlatan Gülfem Toygar, Türkiye'de sektöre yeni girmek isteyenlerin de olduğunu ifade etti. Çok sayıda şirket olmasına rağmen pazar payının 3-4 marka arasında paylaşıldığına dikkat çeken Toygar, Türkiye'de sistemin çok başarılı ilerlediğine de değindi. Toygar, "Dünyada iade oranları çok yüksek. AB'de, örneğin tekstil satışlarında iade oranı yüzde 50'lere varıyor. Türkiye ortalaması ise yüzde 15. GittiGidiyor'da bu oran yüzde 10'larda" diye konuştu.