X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Karşılaştırmalı reklam dönemi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Karşılaştırmalı reklam dönemi

  • Giriş Tarihi: 3.1.2015
Karşılaştırmalı reklam dönemi
Karşılaştırmalı reklam dönemi

Gümrük Bakanlığı, karşılaştırmalı reklamın önünü açıyor. Buna göre şirketler, rakibinin ismini kullanarak 'Biz daha iyiyiz' mesajı verebilecek

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, reklam sektörünü değiştirecek adımı atıyor. Reklam Kurulu, "karşılaştırmalı reklam" dönemi için son hazırlıklarına başladı. Bu ay sonunda yürürlüğe girmesi beklenen düzenlemeyle, artık firmalar, ürünlerinin reklamını yaparken, rakip firmanın logosunu, ismini, fotoğrafını ve bilgilerini açıkça kullanabilecek.

HAKARETE PARA CEZASI

Rakip firmanın ürününün ismi reklamda kullanılırken, hakaret ve karalama olmayacak. Böyle bir durumda 200 bin TL'yi bulan ceza kesilecek. Geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'ye sunumu yapılan yönetmelik, birkaç gün içinde Başbakanlık'a gönderilecek. Onay aldıktan sonra bu ay sonunda yürürlüğe girmesi bekleniyor.

TÜKETİCİ KAZANACAK

Yeni düzenlemeyle firmalar kendisine ait ürün ile ilgili çektiği reklamda rakip firmanın ürününün ismini ve fotoğrafını gösterebilecek. Böylece, karşılaştırma yöntemiyle vatandaşın daha iyi bilgilendirilmesi olacak. Yeni uygulamada cezalar da belirlendi. Yönetmeliğe aykırı durumlarda reklam, ülke genelinde yayın yapan bir televizyon aracılığıyla yapılırsa 200 bin, internette gerçekleşirse 50 bin, SMS'le olursa 25 bin lira ceza kesilecek.

BANKALAR KAPSAMDA
Yeni reklam yönetmeliğinin, banka reklamlarını da kapsaması bekleniyor. Buna göre, reklam veren banka, rakibiyle karşılaştırma yaparak şube sayısı, verilen krediler veya büyüklük gibi kriterler üzerinden karşılaştırma yapabilecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.