Paris'te yaşanan terör saldırısının ardından yeni güvenlik önlemlerini gündeme alan AB'den Schengen vizesi alamayan Araplar, birçok sektörde Türkiye'den yaptığı alımı artıracak. Bu alanlardan biri de mücevher olacak. Son olarak İtalya'nın ocak ayı sonunda düzenlediği dünyanın en büyük mücevher fuarlarından biri olan VicenzaOro'ya vize alamadığı için gidemeyen dev Arap firmaları, 12-15 Mart'ta İstanbul'da düzenlenecek olan İstanbul Jewelry Show'a çıkarmaya yapmaya hazırlanıyor.
REKOR KATILIM BEKLENİYOR
Fuarın organizatör firması UBM Rotaforte'nin Murahhas Azası Şermin Cengiz, Irak'tan İran'a, Mısır'dan Suudi Arabistan'a onlarca Arap ülkesinden dev firmaların fuara geleceğini söyledi. Arap patronlarla görüştüğünü ve kendilerinin AB'den vize alamadıkları için oldukça tepkili olduğunu açıklayan Cengiz, "İtalya'daki fuar bu yıl yüzde 35 daraldı. Avrupa mücevherde kan kaybediyor. Biz ise bu yıl özellikle Ortadoğu ve Körfez'den rekor katılım bekliyoruz" dedi. İstanbul Jewelry Show, bu yıl 25 ülkeden bin 250 mücevher firmasına ev sahipliği yapacak. Dünyada bu alanda düzenlenen ilk 5 fuar arasında yer alan organizasyonu, geçen yıl 27 bin kişi ziyaret etmişti. Bu yıl ise rakamın 30 bini aşacağı tahmin ediliyor.
2.4 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT
Cengiz, fuarın Türkiye'nin mücevher ihracatına önemli bir katkı sağladığını belirtti. Türkiye'nin 3 milyar doları aşan ihracatının 2 milyar 400 milyon dolarlık kısmının bu fuarda yapıldığını vurgulayan Cengiz, "Bu yıl Arap müşterilerin yanı sıra Uzakdoğu ve ABD'den de alım grupları gelecek. Çinli firmalar arasında Liaoning Xinglong Happy Family Business Group, Henan Fudao Int'l Jewelry Co. ve SEON Star Jewelry Co. gibi devler bulunuyor" dedi.
ABD YENİDEN DEVREDE
Türkiye'nin
geçen yıl en fazla mücevher ihracatı yaptığı ülke Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) oldu. Bu yılın ilk ayında da BAE bu alandaki liderliğini sürdürdü. Ancak son dönemde artan dolar kuru, Türkiye'yi yeniden ABD'nin odak pazarları arasına aldı. Bu yılın ilk ayında ABD'ye yapılan mücevher ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 arttı. Şermin Cengiz, geçmiş yıllarda ABD'nin Türkiye için çok önemli bir pazar olduğunun altını çizdi. Bu yıl doların değer kazanmasıyla ABD'lilerin fuara katılımının arttığını söyleyen Cengiz, "ABD'liler geldikleri zaman çok yüklü alım yapar. Bu yıl da ülkeden önemli alım gruplarını ağırlayacağız" diye konuştu.