İhracat odaklı büyümeye yönelik yeni projeler hız kesmeden devam ediyor. Bu sefer hedefte gencinden yaşlısına kadar herkesi e-ihracat ile tanıştırmak var. Son iki yılda hayata geçen yasal düzenlemelerin de etkisiyle evdeki Ayşe Teyze'den üniversite öğrencileri ve engellilere kadar binlerce girişimcinin e-ihracatçı olması mümkün hale geldi. Bu süreçte kimi girişimci iPhone için keçeli kılıf geliştirdi, kimi de Türk kahvesini 40 ülkeye satmayı başardı. Şimdi hedef daha büyük, 10 yılda 1 milyon kişinin e-ihracatla tanışması planlanıyor.
İKİ YILDA % 26 ARTTI
Araştırmalar da bu hedefi destekler nitelikte. Buna göre internet üzerinden satış yapan girişimcilerin sayısı iki yılda yüzde 26 oranında arttı. Hızlı artışta yasal düzenlemelerin hayata geçmesi ve ödeme sistemlerindeki kolaylıkların etkisi büyük oldu. Türkiye'deki e-ihracat potansiyelini keşfeden dijital ödeme şirketi PayPal, girişimcilere özel yazılımlar ve kampanyalar geliştirerek bu sürece katkıda bulunmayı hedefinde. Dünya devi şirket, yakın zamanda başlattığı 'Ben Kazanıyorum, Türkiye Kazanıyor' kampanyasıyla yurtdışına online satış yapan binlerce başarılı girişimciye yenilerinin katılması sağlandı. PayPal Türkiye, Avrupa ve Kuzey Afrika Bölgesi Direktörü Kıvanç Onan: "Türkiye bu alanda ciddi bir potansiyele sahip. e-ihracat pazarının birkaç yıl içinde 2-3 milyar dolara çıkması bekleniyor. Bireysel girişimcileri ve hatta aileleri e-ihracata dahil etme hedefiyle seferberlik yürütüyoruz" dedi.