Dell'in META'sını Türkiye kurdu

Giriş Tarihi: 27.3.2015
Dell'in META'sını Türkiye kurdu

Gelişmekte olan ülkeleri simgeleyen akrostiş modasına dünya devi Dell de katıldı. Şirketin META Grubu'nu Ortadoğu, Türkiye ve Afrika oluşturdu

Uluslararası finans kuruluşlarının başlattığı geleceğe yön verecek ülkeleri baş harfleriyle gruplayan şirketlere küresel devler de katılıyor. 2001'de Goldman Sachs yöneticisi Jim O'Neill'ın fikir babası olduğu literatüre BRIC olarak girmesiyle başlayan modaya son uyan şirket ise dünyaca ünlü teknoloji şirketi Dell oldu. Bölgede büyümesini sürdürmek isteyen ABD merkezli Dell, META coğrafyasını oluşturdu. META grubunda ise Ortadoğu, Türkiye ve Afrika (Middle East, Turkey, Africa) var. CIVETS, MINTS, TIMP, NAMET, AMAT, MISSAT gibi şu ana kadar oluşturulmuş ve gelişmekte olan ülkeleri kapsayan grupta tek ortak yön ise Türkiye. Dell'in oluşturduğu META, Driss Elougmani tarafından yönetilecek. ABD'li şirket bu kararla müşteriler ve iş ortakları için yeni fırsatlar yaratacak. 56 milyar dolarlık cirosu, 108 bin çalışanıyla Dell'in EMEA Bölgesi'ndeki Yükselen Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Michael Collins, oluşumun müşteri ve iş ortaklarına yönelik yeni çözümler sunacağını kaydediyor. Dell Türkiye Ülke Müdürü Didem Duru ise "Dell META'da 60'tan fazla ülke bulunuyor. Bu yapılanma, Türkiye'yi başlıca stratejik pazarlardan biri olduğunu daha iyi anlatıyor" dedi.

'T' HARFİ HEPSİNDE VAR
NAMET: 173 bin çalışanı olan Unilever, NAMET (North Africa, Middle East and Turkey-Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türkiye) bölgesine ağırlık veriyor. MIST: Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'i tarif etmek için İngilizce baş harflerinden oluşan "BRIC" ifadesini kullanan Goldman Sachs ekonomisti Jim O'Neill, 2011'de ise MIST'i oluşturdu. G20 üyesi de olan 4 ülke arasında Meksika, Endonezya, Güney Kore ve Türkiye (Mexico, Indonesia, South Korea, Turkey) var.
AMAT: Türkiye'yi kıtalarla anan bir diğer şirket ABD'li gıda sanayi firması. 25 bin çalışanı bulunan gıda güvenlik devi Sealad Air, gelecek planını AMAT (Asia, Middle East, Africa and Turkey-Asya, Ortadoğu, Afrika ve Türkiye) bölgesine yönelik yapıyor.
MISSAT: Reklam devi Publicis, büyüyeceği pazarları MISSAT (Mexico, Indonesia, Singapore, South Africa, Turkey) coğrafyasını Meksika, Endonezya, Singapur, Güney Afrika ve Türkiye olarak açıklıyor.
CIVETS: Kolombiya (Colombia), Endonezya (Indonesia), Vietnam, Mısır (Egypt), Türkiye (Turkey), Güney Afrika'dan (South Africa) oluşan CIVETS, Afrika Misk Kedisi anlamına geliyor.
MINTS: Nane anlamına gelen MINTS ülkelerini (Malezya, Endonezya, Nijerya, Türkiye ve Suudi Arabistan) oluşturuyor.
QISMUT: Uuslararası danışmanlık şirketi EY İslami sermayeye yön veren ülkeleri QISMUT adıyla gruplaştırdı. QISMUT'ta Katar, Endonezya, Suudi Arabistan, Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye var.
TIMP: Fikir babası ABD'li ünlü yatırım şirketi Turner Investment Group'un patronu Bob Turner. TIMP'i Türkiye, Endonezya, Meksika ve Filipinler'den oluşturuyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Dell'in META'sını Türkiye kurdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz