Döneri, organize gıda perakendesi içine alarak, zincir restoranlarda satılan bir yiyecek haline getiren Baydöner'in CEO'su Bülent Polat, Türkiye'de 37 şehirde 89 mağazaya ulaştıklarını söyledi. Baydöner Irak, Azerbaycan ve Almanya'da da yatırım atağına kalktı.
Gıda sektörünün son yıllarda atağa kalkan şirketlerinden Baydöner'in CEO'su Bülent Polat, 8 yıl önce başlayan yolculuklarında ciddi aşamalar kaydettiklerini söyledi. Halihazırda Türkiye'nin en yaygın döner zinciri olduklarını belirten Polat, geçtiğimiz yıl Ernst and Young'dan Türkiye'de yılın girişimcisi ödülünü aldıklarını ve Türkiye'yi Monte Carlo'da başarıyla temsil ettiklerini açıkladı. Bu yıl da European Business Awards'ta Ruban D'honneur unvanını aldıklarını açıklayan Polat, büyük finalde Türkiye'yi Londra'da t e m s i l edeceklerini belirtti. "8 yıllık bir şirket için büyük başarılar kazandık. Bugün bin 500 çalışanımızla Türkiye'nin en büyük döner/ iskender zinciriyiz" diyen Polat, sözlerini şöyle sürdürdü: "Marka ile ilgili doğru atılımlar yapmaya devam ediyoruz. Baydöner son yaptığımız araştırmada Türkiye'nin kendi sektöründe açık ara en çok bilinirliğe sahip markası. Müşteri algısında da doğru bir konuma sahibiz. Gelişim alanlarımız üzerine de çalışmaya devam ediyoruz." Döner alanında kurumsallaşma tarihinin çok da eskiye dayanmadığını belirten Polat, pazarın 10 yıl öncesine kadar yerel tekil dönercilerin hakimiyetinde iken bugün kurumsal döner oyuncularının daha etkin hale gelmeye başladığını vurguladı.
BÜYÜME POTANSİYELİ YÜKSEK
Bülent Polat, her yıl büyüme hedeflerinin yükseldiğini söyledi. 37 şehirde 89 mağazaya ulaştıkları bilgisini veren Polat, "Pazarda daha ciddi bir büyüme potansiyeli var. Biz de Baydöner olarak 'önder oyuncu' konumunda pazarda liderliğimizi korumaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu. Dönerin dünyada önemli bir yere sahip olduğunun altını çizen Polat, dönerin tüketimi fazla olmasına rağmen, tüketici algısında biraz geride kaldığını ifade etti. Polat, özellikle Avrupa ve ABD'de dönerin yayılması için ciddi fırsatlar olduğuna inandıklarını vurguladı.
Baydöner'in yurtdışında da etkin bir marka olduğunun altını çizen Polat, Kuzey Irak ve Azerbeycan'da toplam 3 adet mağazaları olduğunu açıkladı.
Polat, "Buradaki yatırımlarımız da meyvelerini veriyor. Özellikle kısa vadede Almanya'daki yatırımlarımız ön plana çıkmaya başlayacak. Almanya ile ilgili uzun zamandır çalışıyoruz. Burada hızlı büyümeyi hedefliyoruz" diye konuştu.