X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yetkili satıcılar bacasız sanayi gibi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yetkili satıcılar bacasız sanayi gibi

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:34
Yetkili satıcılar bacasız sanayi gibi
Yetkili satıcılar bacasız sanayi gibi

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Z. Alp Gülan, yüz binlerce kişiyi istihdam eden yetkili satıcıların bacasız sanayiye dönüştüğünü söyledi.

Otomotiv sektörünün en kıymetli parçalarından biri olan otomotiv perakendeciliği, 40 yılın üzerindeki geçmişi ile sektörün gelişimine ve büyümesine en büyük katkıyı sağlayan alandır. Türkiye'deki otomotiv perakendeciliğinin tek çatı kuruluşu olan OYDER'de de bu mesleği hem temsil hem de daha ileriye götürme hedefiyle faaliyet gösteren sektörün en itibarlı sivil toplum kuruluşudur. Kuruluşunun 25'inci yılını kutlayan OYDER mesleğin oluşum günlerinden beri bugünkü dev yapılaşmaya kadar geçen sürede her zaman yetkili satıcıları ve perakendecilik mesleğini sorunlarından arındırıp güvenli geleceğe ulaştırma amacındadır.


Kapalı ekonomi döneminde yaşanan perakendecilik anlayışından günümüzün aşırı rekabet ortamındaki rekabet anlayışına kadar tüm değişim evrelerinde sektörün çıkarlarını göz önünde bulundurarak gelişimin öncüsü olma rolünü üstlenmiştir. 90'lı yılların sonu ile 2000'li yılların başında gerçekleşen hızlı plazalaşma süreci, perakendecilere sektöre daha fazla yatırım yapma imkânı sağlamış ve artık perakendecilik mesleği önemli miktarlarda yatırımlar ile gerçekleştirilebilen ve yüzbinlerce kişinin istihdam edildiği bacasız bir sanayi haline dönüşmüştür. Günümüzdeki şartlar göz önüne alındığında ise yüksek rekabetin getirdiği müşteri memnuniyeti zorunluluğu ve verimli çalışma mecburiyeti, mesleği yeni bir aşamanın kapısına getirmiştir.


Bundan sonra sadece mali gücü ile iş yapma dönemi sona ermiş, özellikle müşteri odaklı ilişki ve iletişim dönemi başlamış gibi görünmektedir. Tüketicilere ürün ve hizmetlerin doğru anlatılması, sunulan ayrıcalıkların aktarılması bu evrede kritik önem taşımaktadır. Bu nedenle gerek yazılı basın gerekse de görsel ve dijital medyada otomotiv sektörü oyuncularının verimli ve proaktif davranmaları gerekmektedir. Özellikle medyanın en köklü ve en güvenilir firmaları ile yakın işbirliği içinde olmak her iki sektör için de karşılıklı fayda sağlayacak, bu işbirliğinin sonucunda tüketicilerin doğru ve zamanında bilgilenmeleri sağlanmış olacaktır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.