X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İşte yerli otomobil için ödenen ücret!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İşte yerli otomobil için ödenen ücret!

  • Giriş Tarihi: 20.10.2015 19:49 Güncelleme Tarihi: 20.10.2015 19:53
İşte yerli otomobil için ödenen ücret!
İşte yerli otomobil için ödenen ücret!

Bakan Işık, SAAB 9-3'e ait Sedan, Vagon, Cupe, Suv modellerinin fikri mülkiyet hakları için 40 milyon Euro ödendiğini açıkladı.

NTV canlı yayınında gündeme ilişkin soruları yanıtlayan Bakan Işık, yerli otomobile ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin yerli otomobil hayalinin Cumhuriyet öncesine dayandığını belirten Işık, bu yöndeki girişimlerin "iki kez sükut-u hayale uğradığını" söyledi.

Yerli otomobil çalışmalarını "çok dikkatli" ve "titiz" bir şekilde yürüttüklerini anlatan Işık, "Önümüzde iki yol vardı: Prototip ve aracın tamamını yani her şeyini yerli üretmek, bütün onay ve test süreçlerinden kendimizin geçmesi en az üç yıl, ortalama beş yıl ve 1 milyar dolar maliyet demekti. Ve bu Amerika'yı yeniden keşfetmek gibi bir durumdu. İkinci yol ise bu konuda kendini ispatlamış, gerçekten dünyada saygın firmalarla işbirliği yapmak ki bugüne kadar tüm otomobil firmalarının macerasında bu var" dedi.

"40 MİLYON EURO'YA SATIN ALDIK"

Bakan Işık, işbirliği konusunda ciddi bir araştırma ve değerlendirmelerin sonucunda SAAB 9-3'e ait dört tane modelin bütün fikri, mülkiyet haklarının satın alındığını belirtti

"Sedan, Vagon, Cupe, Suv modellerinin fikri mülkiyet haklarını 40 milyon Euro gibi bir bedelle satın aldık" diyen Işık, şöyle devam etti:

"Dolayısıyla ortalama beş yıl, ekonomik olarak da belki çok ciddi bir kazançla başlamış olduk. Neden bu kadar acele ediyoruz? Teknolojide bir paradigma değişikliği yaşayacağız. Değişim sürecini kaçırmayalım diye. Burada SAAB ile neden işbirliği yaptık dersek biliyorsunuz SAAB'ın otomobilde çok ciddi bir birikimi var. Çok ciddi bir tecrübesi var. Ve şu anda da üretim yapmıyorlar. Dolayısıyla bu birikim ve tecrübeyi biz hem Türkiye'ye kazandıralım hem de yerli bir otomobili geliştirirken birikim ve tecrübe ile yolumuza başlayalım. Yani daha ispatlanmış bir yapıyla çıkmak, Türkiye açısından çok daha zaman kazandıracak hem de güven kazandıran bir unsur olacak."

kalan karakter 1000

Ömer Ömer

Projede Tübitak ın yanında Vestel ve BMC nin de yer almasıyla ortaya güzel bir ürün çıkacaktır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 21.10.2015 15:34
ahmet kara ahmet kara

mühendis olarak hamle doğru.çünkü hepsi için ayrı arge gerek.çok uzun iş ve yapan yok.örneğin Mercedes 1.5 dizelleri direk renaulttan alıyor.ya da vw golf ün parçaları.çok azı vw direk üretimi.benzin filtre mahle..debriyaj seti sachs,luk,valeo..amartisör,süspansiyon bilstein....uzar gider.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 21.10.2015 00:48
Muhsin  Demirci Muhsin Demirci

Yani opel,saab son yillarda motoru ve cogu teknik yapisi general motorun urunleriydi. Piyasada tutulmamasinin sebebi akrabasi volvo gibi pazarlanamadi. ama her yönuyle volvodon ustun bir otomobil. Ama genefal motor saaba ceza verip resmen yok etti.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 20.10.2015 23:18
Madamoiselle Madamoiselle

Yeni moda yerli! Yersen!

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır25
cevapla 20.10.2015 21:33
murad murad

yeni moda

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 22.10.2015 09:31
Türkiye Türkiye

Normalde böyle satışlar için Milyarlar konuşur.
40 milyon bedava sayılır. İyi iş çıkarmış devletimiz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet40
hayır6
cevapla 20.10.2015 21:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.