5 günlük hava durumu
20 Haziran 2011 Pazartesi
Türkiye'nin borç stoğu

Türkiye'nin borç stoğu

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 20.06.2011  18:27
    Güncelleme : 20.06.2011  21:02

Türkiye'nin Merkezi Yönetim brüt borç stoku, 31 Mayıs itibariyle 492.1 milyar TL oldu.

Borç stokunun 357.9 milyar TL tutarındaki kısmı Türk Lirası cinsinden, 134.2 milyar TL tutarındaki kısmı döviz cinsi borçlardan oluştu.

Türkiye'nin Merkezi Yönetim brüt borç stoku, 31 Mayıs itibariyle 492.1 milyar TL oldu. Borç stokunun 357.9 milyar TL tutarındaki kısmı Türk Lirası cinsinden, 134.2 milyar TL tutarındaki kısmı döviz cinsi borçlardan oluştu.

Hazine Müsteşarlığı, 31 Mayıs 2011 itibariyle Merkezi Yönetim Toplam Brüt Borç İstatistikleri geçici verilerini açıkladı. Türkiye'nin toplam brüt borcu 2011 yılı Mayıs itibariyle geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.6 artışla 492.1 milyar TL oldu. Bunun 357.9 milyar TL tutarındaki kısmı Türk Lirası cinsinden, 134.2 milyar TL'si döviz cinsi borçlardan oluştu. Mayıs ayında Türkiye'nin merkezi yönetim brüt borcu bir önceki aya göre yüzde 1.1 oranında artış gösterdi. Ocak ayında Türkiye'nin merkezi yönetim brüt borç stoku 478.1, Şubat ayında 483 milyar TL, Mart ayında 486 milyar TL, Nisan ayında ise 486.9 milyar TL düzeyindeydi.

İÇ BORÇ STOKU 362.7 MİLYAR TL

Merkezi yönetim brüt borç stoku içinde iç borç stoku 362.7 milyar TL'yle toplam merkezi yönetim brüt borcunun yüzde 73.7'sini, dış borç stoku ise 129.4 milyar TL ile yüzde 26.3'ünü oluşturdu. İç borç stoku içerisinde piyasaların payı 306.6 milyar TL ile yüzde 85.5 olurken, kamu kesiminin iç borç stoku içindeki payı 56 milyar TL'yle yüzde 15.5 olarak gerçekleşti.

Dış borç stokunun 75.2 milyar TL'sini tahvil, 54.2 milyar TL'sini krediler oluşturdu. Krediler içinde uluslararası kuruluşların borcu 33.2 milyar TL, hükümet kuruluşlarının ise 10.2 milyar TL olduğu belirlendi.

HAZİNE'NİN ALACAĞI MAYIS'TA 25,5 MİLYAR LİRA OLDU
Hazine Müsteşarlığı tarafından Hazine garantileri ile ikrazen verilen kredilerden doğan Hazine alacakları, Mayıs sonu itibariyle 25 milyar 544,9 milyon lira oldu.

Bunun 6 milyar 450,6 milyon lirasını vadesi geçmiş alacaklar, 19 milyar 94,4 milyon lirasını da vadesi gelmemiş alacaklar oluşturdu.

Hazine Müsteşarlığından yapılan açıklamaya göre, Hazine alacak stoku içinde en yüksek payı, 14,6 milyar lirayla mahalli idareler meydana getirdi. Vadesi geçmiş 6,4 milyar liralık alacağın da 5,8 milyar lirasının mahalli idarelere ait olması dikkati çekti.

Hazine'nin finansal olmayan kuruluşlardan alacağı Mayıs sonu itibariyle 7 milyar 553,8 milyon lira oldu. Bu alacak stokunun 6,3 milyar lirası KİT'lerden kaynaklanıyor.

Açıklamada, Mayıs sonu itibarıyla Hazine alacağı tahsilatının 681,3 milyon lira olarak gerçekleştiği bildirildi.

kalan karakter 460

admin admin

türkiyeyi batrdıı ya türkıyeyı sattı bızım sozumu gecmıyor artık cahıl ınsanları kandırarak basa gecıyor ve ıstedıqını yapıyor o rahat yaşarken bır suru ınsan sokaklarda ac yatıyorr ama umrundamı o kendı rahatına bakıyorr ataturkumuzunn yattığı yerde kemıklerı sızlıyor kaç tane sehıt verdık bu vatanın bır karıs topraqı için demeye bısey bulamıyorum..

Aynı Görüşte misiniz?
evet31
hayır44
cevapla 29.06.2011 15:59
admine cevap admine cevap

Sen önce Atatürk'ümüzün getirdiği alfabeyi kullan, Türkçe'yi kullan ki söylediklerin daha çok kaale alınsın. Bu dilde i,ğ,ü,ç,ş gibi harfler var q,x gibi harfler yok.

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır8
cevapla 12.08.2011 16:02
Mavi... Mavi...

...Kilicdar ogluna devredin...Iki ayda halleder...:)))....Ne de olsa muhterem gelisme gösterdi ve bu secimlerde oy kullanabildi...Oy kullanabilen bir adamda kabiliyet var demektir...Yani Kilicdaroglu tasi siksa suyunu cikarir...Hele hele yanina Denizi ve Süleyman babayi da aldiktan sonra...:)))....

Aynı Görüşte misiniz?
evet44
hayır13
cevapla 20.06.2011 19:44
black black

kardeş biz saygı göstere göstere bu hale gelmedikmi ? insanlarda mantık denen birşey kalmışmı ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 15.09.2011 04:15
Mavi... Mavi...

Aydin ismine sahip olmakla aydin olunsaydi ne kolay olurdu , benim yillarca gikini cikarmadan süt veren kardesim...Bu arada dün dündür bügünde bugün...Senin gibi aydinlar sever böyle laflari...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır3
cevapla 21.06.2011 20:00
Mavi... Mavi...

Sayin Turkan bu kisiler kim oluyor ; benim köylüm benim ciftcim benim esnafim diye diye yillarca memleketi bir arpa boyu ileri götürmediler...Bana kimse benim esnafim diye hitap etmesin...Bir Basbakan düsünün ki felsefesi dün dündür bugün bugündür...Yani bunlar icin hersey mübahtir...Yahu bir adam 80 nine gelmisse biraz olsun emekliye ayrilir...Kurtulamiyacagiz mi biz bu adamdan yeter be 50 sefer gelip 50 sefer gittiler halen daha ortaligi karistirmaktan baska yaptiklari bir is yok...Kiliydar oglunuda al denizide al vur birbirlerine cikan yine aynidir süleyman baba zihniyeti...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır3
cevapla 21.06.2011 19:58
cem cem

basimiza ne geldiyse saygidan geldi.
70 cente muhtac etmisdi bunun icinmi yoksa türkiyede sag sol diye insanlarin ölmesine yol acdigindan mi yoksa kibrisda onun pasifliginden ölen insanlar icinmi saygi duymaliyiz ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır4
cevapla 21.06.2011 03:03
Aydin Aydin

Tabiki hallederdi Kilicdaroglu, once senin gibbilerini egitmekle baslardi sonra sut vermeni ve bundan gelir elde edip ulkenin borcunun azalmasina katki saglamani baslatirdi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır4
cevapla 21.06.2011 01:54
H. Turkan H. Turkan

Sayin Mavi! Deniz ve Süleyman dedigin kisiler senin cocukluk arkadasin mi ki, isimleri ile hitap etmissin ve bu arada da Türkceyi katletmissin. Önce insanlara saygili olmalisin, hem dinimiz, hem de insanlik bunu gerektirir.
Ve neden adini gizlemissin, korku mu yoksa baska bir sey mi?

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır10
cevapla 21.06.2011 00:43
12345 12345

insanlar vergilerini devamli ve dürüstce ödemeye basladiklari zaman artiya geceriz ama bi memur bile devleti vergi iadesin de bile dolandirmaya bakarken devlet nasil büyüsün yada vergide arti duruma gecsin

Aynı Görüşte misiniz?
evet29
hayır1
cevapla 20.06.2011 20:13
azrail -_- azrail -_-

türkiye nin borcu almanya ya göre az zaten

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 05.06.2012 22:28
zubeyir  e zubeyir e

bukadar borçla turkiye ferahlıgı hayal olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır4
cevapla 13.01.2012 15:03