5 günlük hava durumu
30 Ağustos 2012 Perşembe

Bankalarda 10 yıllık dilekçe kuyruğu

Yargıtay'ın kararlarını hiçe sayan bankalara bir darbe de yerel mahkemelerden geldi. Son 10 yılda kredi kullanan 12 milyon vatandaş, bankalara başvurarak masraflarını alabilecek

Yargıtay kararlarına karşın kredi kullanan vatandaşlardan dosya masrafı adı altında aldığı paraları geri ödemeyen uyanık bankalara yerel mahkemelerden tokat gibi bir karar daha çıktı. Yargıtay'ın "dosya masrafına iade" kararının ardından, her türlü kredi kullanıcısı geriye dönük olarak 10 yıllık kredi masraflarını alabilecek. Son 10 yılda kredi kullanan 12 milyon vatandaş bu haktan yararlanabilecek. Yargıtay kararının ardından bankalara dilekçe yağmaya başladı.

DÖKÜM ÜCRETİ DE İSTİYORLA R!

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın "tefeci" olarak nitelediği bankalar mahkeme kararlarına kulak tıkıyor. Yaklaşık 30 kalemde alınan ücretlere her gün bir yenisi ekleniyor. Son bir yılda, Kastamonu'dan Yozgat'a, Isparta'dan Adana'ya kadar birçok tüketici mahkemesinden kredi kullanan tüketiciden alınan masrafların iadesine yönelik onlarca karar çıktı. İş Bankası başta olmak üzere bazı bankalar müşterilerince yapılan itiraz ve açılan davalar sonucunda kredi masraflarını iade etmeye başladı. Bazı bankalar ise "gidin dava açın" diyerek, müşteriyi kapıdan çeviriyor. Finansbank, kaymakamlıklar bünyesindeki ilçe tüketici hakem heyetini adres gösterirken, Garanti Bankası da geriye dönük olarak ücret, komisyon dökümlerini istiyor. Elinde belgesi olmayandan da her bir döküm için 30-40 lira talep ediliyor.

BİRLİKTEN HUKUKİ DESTEK
Bankalar, kredi sözleşmesinde böyle bir masrafın alınacağı dair hüküm yoksa ve istediği masrafın nedenini ispatlayamıyorsa vatandaştan aldığı ücretleri geri ödemek zorunda. Tüketiciler Birliği, başvuruda bulunan vatandaşlara her türlü hukuki desteği veriyor.

MAHKEMEYE BAŞVURUN
Bankanın kredi dosya masrafını iade etmesi durumunda sorun kalmayacak. Bankanın dosya masrafını ödemeyi kabul etmemesi durumunda, kaymakamlıktan hakem heyetine gidin. Dosya masrafı miktarı bin 161 liranın altındaysa bulunduğunuz ilçenin tüketici hakem heyetine dilekçe ile başvurun. Dilekçe vermenizin ardından 1-3 ay arasında sonuç çıkıyor. Sonuç çıktıktan sonra şahıs ve bankaların karara itiraz için 15 gün yasal süreleri bulunuyor.
Dosya masrafı bu tutarın üzerinde ise tüketici mahkemesine dava açın.

MASRAFLARI NASIL ALACAKSINIZ?
Kredi kullandığınız banka genel müdürlüğüne hitaben bir mektup yazarak ödediğiniz dosya masrafının iadesini talep edin. Bu mektubun iadeli taahhütlü olmasına dikkat edin. Kredi çektiğiniz banka şubesine de başvuruda bulunabilirsiniz. Mektubunuzda, tüketici mahkemeleri ve Yargıtay kararıyla "kredi masraflarının haksız şart niteliğinde, tüketicilerden tahsilinin haksız olduğu sabitlenmiştir" ibaresini kullanmayı unutmayın.
Mektubunuzda, son 10 yılla sınırlı olmak üzere bankaya yaptığınız tüm kredi masrafları ödemelerin dökümünü içeren listeyi talep edin. Bu süre zarfında kesilen kredi masrafı ücretinin toplam miktarının yasal faizi ile birlikte ödenmesini talep ettiğinizi vurgulayın.

kalan karakter 460

Ozgur Ozgur

Bu haberlere gülüyorum. Herkes ben de dahil bankalardan kredi çekti, alamayacağı ev, araba aldı. Krediyi çekerken 4-5 banka gezip, faiz oranı masrafı sorup ona göre krediyi çektik. Şimdi de tefeci, hırsız banka diyoruz. İnsaflı olun biraz. Sigarayı kendi irademizle içip, kanser olunca sigara firmalarına tazminat davası açmaya benziyor bu iş. Bankalar zorla vermedi kredileri. :) Çoğu insana eşinin, dostunun, akrabaların vermediği paraları verdiler hatta :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet29
hayır337
cevapla 31.08.2012 00:41
mustafa mustafa

yokmu yardımcı olucak birileri doldurup gönderelim dilekçeyi

Aynı Görüşte misiniz?
evet24
hayır6
cevapla 29.01.2013 00:26
akif akif

SUAT bey nasıl aldığınızı ve iade aldığınız bankaların isimlerini bir mahsuru yoksa bizimle paylaşırmısınız bizde ona göre bir yol çizssek ,alakanıza teşekkür ederim....

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır2
cevapla 18.01.2013 23:29
mehmet mehmet

zavallımısın sen?

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır1
cevapla 07.01.2013 23:46
suat suat

Bende size gülüyorum.Siz daha konunun ne olduğunu bile kavramamışsınız.Konu bankaların aldığı faiz değil konu kredi masrafı altında alınan meblağlar.İster inanın ister inanmayın ben yaklaşık olarak 2 yıldır bu konuların takipçisiyim.2 yılda 17 adet THHH kararı lehime sonuçlandı ve toplamda 2.500 TL'ye yakın iade aldım.Şu anda Tüketici Mahkemsinde devam eden Nisan ayına ertelenen bir davam daha var.Onun maddi değeri yasal faizi ile brlikte yaklaşık 2700 TL

Aynı Görüşte misiniz?
evet81
hayır3
cevapla 29.12.2012 13:53
Ferhat Ferhat

Her toplumda her platformda sizin gibi biri çıkmak zorundamı..Tabiki kimse zorla kredi almadı ama fazlasıyla ödenmiş para varsa insanla bunları talep etmesinmi..Senin varsa sen alma ama başkalarına karışma..

Aynı Görüşte misiniz?
evet83
hayır3
cevapla 10.12.2012 12:02
YORUMCU YORUMCU

MEÇHUL BANKA SANA PARAMI VERDİ SEN BANKANIN AVUKATIMISIN

Aynı Görüşte misiniz?
evet125
hayır6
cevapla 19.11.2012 18:33
zeki zeki

bankaların pkk dan farkı yok arkadaşım onlarda milletin kanını emiyo senın halden haberin yok oyle bişeyden habersiz yazmışsın ....

Aynı Görüşte misiniz?
evet70
hayır4
cevapla 19.11.2012 18:14
drserkan drserkan

İyi diyorsun da, bunu bilmeden sanki rutin bir şeymiş gibi kabul ediyoruz. Kredi çektin masrafını ödeyeceksin gibi. Ama sorgulayanlar oldu ki ve de haksız olduğu anlaşıldı ki geri ödemeler isteniyor. Önce ki yıllarda yapılan ve yasal olan ancak şimdi yasalara uygun olmayan o kadar çok şey var ki. Şimdi de olayları sorgulamazsak aynı şeyler ilerde olabilir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet36
hayır2
cevapla 19.11.2012 14:01
hasan hasan

senin mantığına göre sokakta uyuşturucu satan adam da kimseyi zorlamıyor...ne yani o da mı suçsuz oluyor???
söylediklerinden kapitalist sitemin vampirleri olan bankaları haklı bulduğun sonucuna varılıyor...
Avrupa'da ekmeğe yapılan bilmem kaç kuruşluk zam için milletin feryat etmesine ve yürüyüşler boykotlar olmasına senin gibiler ''İŞTE MEDENİ TOPLUMUN NEDENİ İNSANLARI'' der... ama kendi toplumunda kitlesel bir hak arayışı ortaya çıksın. abovv

Aynı Görüşte misiniz?
evet64
hayır3
cevapla 18.11.2012 12:16
aslan velioğlu aslan velioğlu

denize düşen yılana sarılır kardeşşşş

Aynı Görüşte misiniz?
evet25
hayır1
cevapla 09.11.2012 16:50
poyraz poyraz

ozgur kardes sana katılmıyorum burda her turlu enayılık bıze oluyor tamam dogru soyluyorsun akrabanın yapmadıgını banka yapıor ama bız zatı verdıgı paranın fazlasıyla faızını oduyoruz buna karsılık bırde dosya masrafı alıyorlar sence bu adalet mı oluyor yoksa tuketıcının enayı durumuna dusmesı mı oluyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet74
hayır3
cevapla 07.11.2012 21:33
Sibel Sibel

Özgür Bey;

Bankalar sanki boşunamı veriyor bize paraları,hibe etmiyor ya fazlasıyla alıyor zaten..
Hakkımızı aramanın neresi komik anlayamadımm...

Aynı Görüşte misiniz?
evet65
hayır6
cevapla 25.09.2012 11:29
kaan kaya kaan kaya

Arkadaşım gülecek bir şey yok tabiki dosya masrafını ve diğer masrafları bilerek çektik ama bunu bize yasal bir şeymiş gibi dayatan ve bu kesintileri yapan banka bu kesintileri bize yasal bin hakmış gibi sundu ama gelinen noktada dosya masrafının yasal olmadığı ortaya çıktı bunu anlamak çokmu zor!

Aynı Görüşte misiniz?
evet105
hayır7
cevapla 31.08.2012 10:42
meçhul meçhul

O kadar ilginç bir memlekette yaşıyoruzki. Aynı ilde bir hakim banka lehine karar verirken öteki hakim müşteri lehine karar veriyor. Tam bir çift başlılık. Bütün bunlar olurken ilgili bakanlıktan tık yok. Parayı almak yasal hak ise ne dilekçeye ne mahkemeye ihtiyaç olmalı.Değilse biri çıkıp bunu açıklamalı. Milyonlarca kişiyi ilgilendiren bir olay hakkında suskunluk hiçbir bahaneyle açıklanamaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet156
hayır5
cevapla 08.09.2012 22:25
sibel sibel

aynen katılıyorum insanları yokuşa sürmenin bir anlamı yok. devlet kanun çıkarsın mahkemeler o kadar yapılacak iş varken böyle işler için zaman harcamasın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır0
cevapla 14.12.2012 19:10
mtn mtn

Vatandaş tek tek neden uğraşıyor devlet karar çıkarsın bankalar kesin ödeme yapsınnnn katılıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet114
hayır3
cevapla 13.09.2012 23:10
murat murat

Vatandaş tek tek neden uğraşıyor devlet karar çıkarsın bankalar kesin ödeme yapsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet128
hayır3
cevapla 12.09.2012 18:11
Efe Efe

Bankaya yasal olmadan ödenen ücretler geri alınabilir furyası çıkıyor resmi gazetede esamesi yok . bankayı arıyorsun böyle bir şey yok diyor be hey kardeşim saniyeler içinde geçirdiğiniz yasalar gibi bir yasa çıkart kes cezalarını ödettir haksız aldıkları parayı neden tırmalatıyorsunuz insanları ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet97
hayır1
cevapla 25.09.2012 11:38
sibel sibel

efe ağzına sağlık kardeş ne güzel söylemişsin çıkarıver iki dk lık yasa bitsin herkes on defa bankaya gitmesin

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır0
cevapla 29.11.2012 12:09
UNAKITAN I HATIRLAYIN UNAKITAN I HATIRLAYIN

Bu durumda vatandaş olarak bizler değilde Unakıtan olsaydı bankalar telef olurdu değil mi ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 24.11.2012 00:16
mehmet cerrahoğlu mehmet cerrahoğlu

ben de duydum çevremden,işi bilen bir avukatı önderdiler bana,hiç de para almadı benden,bankadan alıyormuş parasını. hemen dekontları topladım, 1 vekalet,adam bütün paramın iadesini sağladı. az para da değil,3200 tl para aldım. bu bir haksa hakkınız arayın. avukatın isimi hasan önen,cebini de yazayım 05354410001 ya da av.hasanonen@hotmail.com

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.04.2014 14:05
cuma cuma

birde bankalar ödediği dosya parasının peşine düşüyorlar tekrar tüketiciden dosya parasını geri istiyorlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 11.09.2013 12:22