Önümüzdeki bahar, mobil telefon abonelerinin sayısı dünya çapında 7.1 milyara ulaşacağı açıklandı. Bu yüzden şirketler mobil pazarlamaya daha çok ağırlık veriyor. IBM Teknoloji Trend Raporu'na göre şirketlerin yüzde 69'u önümüzdeki iki yıl içinde yeni bir pazarlama kanalı olarak mobil pazarlamaya yatırım yapacak. Bu da mobil pazarlamanın pazarlama kanalı olarak şirketlerin radarına ne kadar girdiğini gösteriyor.
mobil pazarlamanın değişen yüzüyle ilgili dijital güvenlik konusunda faaliyet gösteren şirketi Gemalto'nun Türkiye Bölge Müdürü Hikmet Berk Kaya şu bilgileri verdi: "Geçen yıl Forrester'ın yayınladığı bir tüketici anketine göre tüketicilerin %73'ü televizyon reklamlarından çok mobil reklamlardan bıkmış durumda. Hedefimiz tüketiciyi sadık bir müşteriye dönüştürmek ve müşteri ilişkilerini küresel düzeyde, anlamlı ve tüketicilere ters düşmeyecek biçimde yönetmek. Çözüm, mobil pazarlamayı durdurmak değil, yaklaşımımızı değiştirmek; müşteriyi istenmeyen mesajlar yağmuruna tutmak yerine ihtiyaçlarını anlamaya çalışmak. Günümüzde, mobil pazarlama herhangi bir şirketin ihtiyaçları için çok önemli bir yer almakta. Coca Cola pazarlama bütçesinin yüzde 70'ini SMS ve mobil Internet'e ayırdığını açıkladı. Geri kalan yüzde 20 uygulamalara, yüzde 10 mobil cüzdan ve 2 boyutlu barkod gibi yeniliklere ayrılıyor. IBM Teknoloji Trend Raporu'na göre şirketlerin yğzde 69'u önümüzdeki iki yıl içinde yeni bir pazarlama kanalı olarak mobil pazarlamaya yatırım yapacak. Mobil pazarlamanın büyük bir rol üstleneceğini söyledik, peki bunun da müşteriler için rahatsızlık verici bir istatistik haline gelmesini nasıl önleyeceğiz? Müşteriye odaklanarak. Pazarlamacılar olarak müşterimizle aramızdaki bu bağın bir ayrıcalık olduğunu anlamamız gerekiyor. Onlarla etkileşime geçmek için izinlerini istemek,aynı zamanda tercih ve beklentilerini anlarken onları daha iyi tanımaya çalışmak gerekiyor."
Hikmet Berk Kayaşöyle devam etti: "Bu bir dostluk ya da evlilik ilişkisi gibi. Tüketici ve ürün ya da marka arasında gözetilmesi gereken saygı, güven, sadakat gibi temel kurallar var. Güven yaratmak için de gizlilik, anlam ve somut ödüller olmalı. Tüketici, mobil pazarlamanın bu talepleri karşıladığından emin olmalı. Mobil pazarlamayı bir sonraki düzeye taşırken, tamamen tüketicinin iznine dayalı ve bağlamsal bir mobil pazarlama çözümü geliştirirken aklımızdaki buydu. Smart Message (Akıllı Mesaj), SIM uygulaması ile yönetilen bir mesajlaşma kanalıdır. SIM uygulaması, mobil operatörlerin kullanıcıya çoklu ekran seçenekleri ile yüksek kullanım deneyimi sunan yeni tip kampanyalar yapmalarını sağlıyor. Mesajlar her son kullanıcının profiline ve davranışına uygun biçimde tamamen kişiselleştirilebiliyor ve tüketici için en fazla değeri sağlayacak en doğru anda sunulabiliyor. Bu geliştirilmiş mobil pazarlama yaklaşımı sayesinde müşteri ilişkileri daha kişisel, daha anlamlı ve daha saygılı hale geliyor. Son kullanıcı karşısında başarılı ve faydalı olmanın temel kuralları bunlar. Gemalto'nun geçen yıl Ramazan Bayramı sırasında Suudi Arabistan'da uyguladığı Akıllı Mesaj hizmeti ile halka doğru namaz saatleri bildirildi. Müşterileri sıkmadan sunulan bu başarılı hizmet sayesinde Suudi Arabistan Krallığı'ndaki abonelerimizin güvenini kazandık ve mobil tüketicilerle gerçek bir diyaloğun mümkün olduğunu gösterdik."