5 günlük hava durumu
24 Nisan 2013 Çarşamba
altın

hesabı olanlar dikkat

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 24.04.2013  12:52
    Güncelleme : 24.04.2013  15:41

fiyatlarında yaşanan dalgalanma altın hesapları konusunda şikayet yağmasına neden oldu.

hesabı olanların Sikayetvar.com'a gönderdiği şikayetlere göre; bazı bankalar açılan hesaplarda, altın alım-satım oranını yüksek tutuyor. Şikayetçiler "Altında yaşanan ani hareketlerin üstüne bir de bankalar altın alım satım arasındaki makası iyice arttırarak mağdur ediyor. Ölü fiyatına bozuyorlar" diyerek feryat ettiler.

Altın fiyatları bir düşüp bir yükseliyor Altın fiyatlarındaki dalgalanma vatandaşları telaşlandırdı. Geçen haftaki düşüş sonrası hesabındaki altınları bozdurmak isteyenler bankaların altını çok düşük fiyattan bozdurduğunu ve tasarruf sahibine zarar ettirdiğini iddia ettiler. İddialara göre bazı bankalar, açılan hesaplarda, altın alım satım oranını yüksek tutuyor.İşte www.sikayetvar.com'a gelen şikayetlerin bazıları şöyle:


"ALTIN ALIM-SATIM ARASINDAKİ MAKASI İYİCE ARTTIRDILAR"

"15.04. 2013 tarihinde altın hesabımdan gram fiyatı 80. 550 TL. 'den altın aldım. 22. 04. 2013 ise aldığım altını bozdurmak istedim fakat banka resmen ölü fiyatına bozuyor. Bu kadarda olmaz. Zorluklar içerisinde yaptığımız birikimleri piyasa koşullarında değerlendirmek istiyoruz ama buna müsaade etmiyorsunuz. Diğer bankalar gramını TL bazında 82. 220 TL'den bozarken müşterisi olduğum banka 78. 39 TL'den bozuyor. Bu ne demektir. Bunun derhal bir açıklamasını istiyorum."

"Banka altın ve dövizdeki makas farkını nasıl açıklayabilecek? Hesapta bulunan paramı zarar etmemek için TL'ye çevirecektim fakat çeviremiyorum Banka sadece kendi menfaatleri doğrultusunda makas farkı uyguluyor. Olması gereken fiyatları yansıtmıyor. Müşterisini her türlü zararda tutmak istiyor."

"Altında yaşanan ani ve sert hareketlerin üstüne bir de altın alım satım arasındaki makası iyice artırarak ortamı bize müşterileri için daha kabuslu bir hale getirmiştir. Öyle ki normal şartlar altın 70 kuruş olması gereken alım satım farkı son günlerde 2. 5 TL'lere kadar çıkmış olup alım satım yapmak isteyen müşterilerini önemli derecede mağdur etmektedir."

"Bankanın internet bankacılığını açtığımda önceden aldığım gr altının fiyatlarına bakmak istedim. Zaten zararda olmam nedeniyle sıkıntıdaydım. Altının bundan önceki alış satış arasındaki fark 70 krş falanken, bugün arada ki farkın 6 TL olduğunu gördüm. Millet zararını azaltmak isterken bankanın bu keyfi uygulamasının yüzünden çok zor durumdayız. Zamanında 6 TL olsaydı zaten buraya hiç bulaşmazdık."

"Altın hesabımdan bir türlü satış yapamadım. Düşük fiyatlara almış olduğum altınımı satmak istediğimde piyasaya göre gr fiyatında 6 TL fark vardı piyasada altının gr fiyatı 84-85 TL iken banka bana 78 TL den işlem yapmaya kalktı. Banka bizdeki rakamları beğenmiyorsanız fiziki olarak verebileceklerini söylediler."

Etiketler :

kalan karakter 460

007 007

Doğru bankalar yasal soyguncu.fırsattan istifade görevlerin kötüye kullanıyolar.aynısını yaşadım.devlet acilen müdahele. etmeli.

Aynı Görüşte misiniz?
evet163
hayır9
cevapla 24.04.2013 16:14
sadi toprak sadi toprak

mesai saatleri dışında altın alım satım arasında ki fiyat farkını yüksek tutuyorlar. saat 9,15 ten akşam 17,20 ye kadar fiyatlar normal oluyor. öyle yazıldığı gibi 2,5 lira fark olması mümkün değil. en fazla 90 kuruş. normalde 50 kuruş olsa iyi olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet79
hayır42
cevapla 24.04.2013 13:59
Caner Caner

Durum budur. Olay bundan ibaret...

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır6
cevapla 24.04.2013 23:55
ysf ysf

Dogru... ayni durum döviz icin de gecerli. Hafta sonu ve mesai saatleri dışında alim satim farki fazla olur ve normaldir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır13
cevapla 24.04.2013 19:47
j j

offf offf nerdesin devlet

Aynı Görüşte misiniz?
evet89
hayır6
cevapla 24.04.2013 17:58
hafize hafize

Türkiye`de ki bankaciliga hic güvenmeyin.Kurumlara bile.Bankaciliktan haberleri ypk,Ölü soyucular gibi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır0
cevapla 04.12.2013 15:12
Ken Ken

Y.K. bankası ile çalışıyorum ve altındaki makas çok büyük. 10.000 liralık altın aldınız diyelim hemen aldığınız anda bozun sizden 250 lira kesiyor. ALTIN 78.47 (ALIŞ) - 81.45 (SATIŞ)

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır7
cevapla 23.11.2013 01:07