X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Altın günü modeli satışı artırdı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Altın günü modeli satışı artırdı

  • Giriş Tarihi: 24.4.2015
Altın günü modeli satışı artırdı
Altın günü modeli satışı artırdı

Altın günü markaların satış kaynağı oldu. Ürünleri deneyip beğenen kadınlar sosyal medyada yorum paylaşıp satışları artırıyor

Kadınların birikim yapmak için tanıdıklarıyla bir evde toplanıp hem sohbet ettikleri hem de altın ve döviz birikimi yaptıkları altın günleri markaların yeni satış kanalı oldu. Bağdat Caddesi'nde kurulan ve yaklaşık 80 bin kadına erişimi olan Tavsiye Evi, markaların talep ettikleri hedef kitlesine uygun kadınları bir araya getirip ürün denettiriyor. Marka yetkililerinin gerçek anlamda ve bire bir geri besleme aldıkları yöntem şöyle işliyor: Ürünü deneyimleyen kadınlar sosyal medyada bir sohbet başlatıyor. Orada ürünle ilgili yorumlarını takipçileriyle paylaşıyorlar. Kadınlar ücretsiz ürün sahibi olurken markalar ise olumlu yorumlar sayesinde satışlarını artırıyor. Üstelik Word Of Mouth (WOM) denilen ve bugüne kadar ölçülemeyen ağızdan ağıza pazarlama yöntemini de ölçümleyebiliyorlar. Kadınlara ve onların tanıdıklarına verilmek üzere indirim kartları dağıtılıyor. Kartlar kullanıldıkça ürün satışlarının da ölçümlemesi yapılabiliyor.

BLOGGERLAR'A GÜVEN AZALDI
Tavsiye Evi'nin kurucularından Renan Tavukçuoğlu, daha önce bloggerlar'ın yaptığı ancak daha sonra marka güzellemesi haline gelen ve tüketicinin güvenini kaybeden satış kanalını böyle bir modele çevirdiklerini ve daha çok verim alındığını söyledi. Hem evkadını hem de çalışan kadının olumlu ve olumsuz düşüncelerini paylaştıklarını dile getiren Tavukçuoğlu, "Sosyal medyada olumlu düşünceler paylaşılıyor. Kadınlar bir ürünle ilgili olumsuz düşünüyorlarsa herhangi bir paylaşımda bulunmuyorlar. Yorumlarını birebir firma yetkilisiyle paylaşıyorlar" diye konuştu.

RAKİP ÜRÜNLER KABUL EDİLMİYOR
Renan ve Erdem Tavukçuoğlu çifti, yurtdışında eğitim aldıktan sonra Türkiye'ye dönme kararı alarak, ilk etapta bir WOM ajansı kurmuş. Böyle bir satış kanalı olduğunu fark edince de bunu uygulamaya koymuşlar. Rakip ürünleri kabul etmiyorlar. Yani bir gıda firmasının ürünleri denettirilmişse rakip firmanın ürünleri eve alınmıyor. Bu model aracılığıyla yetenekli kadınlarla markalar arasında bir iletişim kuruluyor. Öyle ki bu şekilde reklam yüzü olanlar bile var. Tavukçuoğlu çifti 2016'da 250 bin kadına ulaşmayı hedefliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.