X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu kriz mutlaka bitecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu kriz mutlaka bitecek

  • Giriş Tarihi: 5.11.2016
Bu kriz mutlaka bitecek
Bu kriz mutlaka bitecek

2008 yılında yakın tarihin en büyük krizinin yaşandığını belirten Başbakan Binali Yıldırım, küresel ticarette canlanma emarelerinin başladığını söyledi. Dünya Denizcilik Günü dolayısıyla Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen etkinlikte konuşan Başbakan Yıldırım, Avrupa ülkelerinde büyümenin yok denecek kadar az olduğunu vurgulayarak, "Çin ve Hindistan'ı hariç tutarsak Türkiye büyümede bütün olumsuzluklara rağmen dünya ortalamasının iki katında bir performans gerçekleştiriyor" dedi. Krizin mutlaka biteceğini ifade eden Yıldırım, "Denizcilik belki 1 yıl, belki 1.5 yıl sonra tekrar o eski güzel günlerine dönecek" dedi.

ÇOK YATIRIM YAPILDI
Kendisinin de bir denizci olduğunu vurgulayan Yıldırım, AK Parti hükümetleri olarak, son 14 yılda denizciliğe çok büyük önem verdiklerine işaret etti. Başbakan sözlerini şöyle sürdürdü: "Denizciliğimizin standardının yükselmesi, gemi adamlarımızın eğitim ve stajlarına yönelik yaptığımız yatırımlar çok dikkat çekici. Denizcilik eğitimi veren üniversite sayıları ve bölümler 3-5 kat arttı, 50'nin üzerinde okula sahibiz."

REKABET GÜCÜ ARTIRILMALI
Deniz ticaretinin ana unsuru olan filonun rekabet gücünün artırılması gerektiğini dile getiren Yıldırım, "Filoların yenilenmesi, kriz sonrası döneme hazırlanması için çok gayret edeceğiz. Yeni inşada yaşanan durgunluğa karşı mevcut filonun bakım onarım faaliyetleri bakımından hazır hale getirilmesi önem arz ediyor. Türkiye'de yeni inşadaki durgunluğun oluşturduğu olumsuzluğu kapatmak için bakım onarım tarafının ön plana çıktığını söylemek mümkün" dedi.

14 KAT DAHA UCUZ TAŞIMA MODELİ
Deniz taşımacılığının dünya ekonomisinin bel kemiğini oluşturduğunu anlatan Başbakan Yıldırım, "Deniz taşımacılığı düşük maliyetli ve verimli olması özelliğiyle sürdürülebilir kalkınma için olmazsa olmaz bir sektör. Havayoluna göre 14 kat, karayoluna göre 6.5 kat, demiryoluna göre 3.5 kat daha ekonomik bir taşıma modeli. Bu özelliği dolayısıyla da en fazla deniz taşımacılığı kullanılıyor. Son 40 yıla baktığımızda dünya deniz ticareti filosundaki gemi sayısıyla, gemi boyutları 2 kat artarken, taşınan yük miktarı 4 kat arttı. Gittikçe daha büyük ebatlı gemiler devreye giriyor, daha büyük parsel taşımacılık yapılıyor" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.